2TB schijven gezocht voor NAS

Pagina: 1
Acties:

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Tweakers,

Net een Synology DS213+ gekocht bij de MM in de BTW actie. Helemaal happy! Nu het volgende besluit, welke Schijven ga ik nemen?

In de categorie schijven 2tb heb ik de goedkoopste gevonden :

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB

Nu ben ik meer van de WD omdat ik weet dat de service daar gewoon goed is. Alleen zijn deze RED schijven gelijk 2 tientjes duurder per schijf..

Is dit het waard?

Uit reviews kan ik lezen dat de Barracuda soms met 2/3 platters komen ? of is dit tegenwoordig altijd het zelfde..

Wat ik met de NAS ga doen:
Backup/Downloaden

Graag hoor ik jullie mening.

[ Voor 33% gewijzigd door Darkvisje op 23-01-2013 18:17 ]

Verwijderd

Red is een speciale uitvoering van de Green schijf met extra garantie en TLER-enabled firmware. De normale versie is de WD Green EZRX. Het vervelende is dat deze in twee uitvoeringen komt: de nieuwe 1TB platter versie en een oudere 750GB platter versie die je niet wilt. De EZRX is ongeveer dezelfde prijs als de Seagate 7200.14.

Seagate 7200.14 is net als de WD Red en nieuwe EZRX-schijf een 1000GB-platter schijf en dus van de nieuwste generatie. Elke schijf heeft zijn eigen eigenschappen; zo kan de Seagate geluidjes maken en doet aan agressieve headparking.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Darkvisje
Ja? maar daar kan ik toch niet uit opmaken welke schijf voor mij het beste is?

Maar even een opsomming,
Als ik dus een snellere schijf wil en die minder geluid produceerd kan ik beter gaan voor de :
pricewatch: Western Digital Red WD20EFRX, 2TB

Maar ik vind de prijs toch aan de hoge kant.

Dan kijk ik liever naar de greens:
pricewatch: Western Digital Green WD20EZRX, 2TB

Is het zeker dat als je deze nu koopt de versie hebt met 2 platters ? Of zijn er momenteel nog steeds met 3 platters in omloop?

[ Voor 32% gewijzigd door Darkvisje op 23-01-2013 19:40 ]

• Darkvisje
Western Digital Green WD20EZRX, 2TB besteld , topic kan gesloten worden

Verwijderd

Topics worden alleen gesloten als de regels worden overtreden. Topics die een natuurlijke conclusie of einde hebben bereikt, zullen vanzelf zakken in de topiclijst. Dergelijke topics worden dus niet gesloten.

Zo laat dit bijvoorbeeld de mogelijkheid open voor topicstarters zoals jij om na je aankoop een tijd later nog eens een bericht te posten met je ervaringen tot dusver, positief of negatief.

Succes met je aankoop!

Verwijderd

Ik heb dus net de barracuda aangeschaft. Wellicht kunnen we samen een vergelijking maken zodat toekomstige bezoekers een helder beeld krijgen. (PM maar als je interesse hebt)
Pagina: 1