[Update.exe] hoe kan ik dit verhelpen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343918

Topicstarter
Heey,

Sinds vandaag als ik een youtube filmpje wil openen komt er boven in het videobalkje te staan:
Software on your computer requires an update. Als ik hierop klik begint er een bestand te downloaden Update.exe maar die heb ik snel afgebroken omdat ik dit niet vertrouwde. Rechts in het advertentiebalkje komt er te staan: ur adobe flash player needs an update. Maar google chrome werkt dat toch automatisch bij als ik het goed heb?
Ik heb ook even scan gedaan via malwarebytes en mijn anti-virus Eset NOD32 wat ook geen resultaat oplevert.

Wat kan ik het beste doen nu? Ik heb ook al via google gezocht naar dit probleem maar daar komen alleen youtubevideos uit die ik dus niet kan zien:P. zoeken in mijn computer naar update.exe heeft ook niks opgeleverd.

Graag jullie meningen.

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/slobnn/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/slobnn.jpg

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Kijk eens of je een onbekende extensie hebt geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 00:18

Koenvh

Hier tekenen: ______

^^Dat

Overigens, probeer zelf ook eens flash te installeren, de nieuwste, gewoon van Adobe.nl

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343918

Topicstarter
Bedankt jongens, de extensie die dwars zat was vid-saver en was een veel voorkomend probleem de laatste dagen.

danku !:)

bron:
This is an exploit in your Chrome Extensions. In order to fix, disable all Chrome extensions and check Youtube. You should be able to access the videos now. Then re-enable them one by one, checking Youtube after each one until it happens again. Once it does, you'll know which extension is causing the exploit. Uninstall that extension, then run a virus scanner.

Known extensions so far with this exploit are Vid Saver and Coupon Companion, but there may be more out there. You can post which extensions were causing the problem for you here:

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 343918 op 23-01-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dit soort opmerkingen voegen niks toe aan dit topic

[ Voor 80% gewijzigd door iisschots op 23-01-2013 20:48 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:35

Quad

Doof

Anoniem: 343918 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:05:
Bedankt jongens, de extensie die dwars zat was vid-saver en was een veel voorkomend probleem de laatste dagen.

danku !:)

bron:
This is an exploit in your Chrome Extensions. In order to fix, disable all Chrome extensions and check Youtube. You should be able to access the videos now. Then re-enable them one by one, checking Youtube after each one until it happens again. Once it does, you'll know which extension is causing the exploit. Uninstall that extension, then run a virus scanner.

Known extensions so far with this exploit are Vid Saver and Coupon Companion, but there may be more out there. You can post which extensions were causing the problem for you here:
Draai gelijk maar eens een malware scan en verwijder alle toolbars en vreemde tooltjes via software verwijderen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Helaas gaat het hier om een extensie voor Chrome, dus Chrome for Ubuntu gaat hier ook last van krijgen (denk ik zo)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Koenvh schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:10:
[...]

Helaas gaat het hier om een extensie voor Chrome, dus Chrome for Ubuntu gaat hier ook last van krijgen (denk ik zo)
Ja, maar dan kan die Update.exe een stuk minder kwaad :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

u_nix_we_all schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:14:
[...]

Ja, maar dan kan die Update.exe een stuk minder kwaad :P
Ze opende 'm toch niet? Alleen kon ze niet meer op YT... Al moet ik wel zeggen dat het handig is om een OS te gebruiken dat minder dan 1% marktwaarde heeft, houdt alle virussen e.d. wel weg :+
/me Koenvh is fan van Ubuntu

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Graag een mening vraagt TS.

TS is weer het typerende voorbeeld van zomaar klikken op links.

Alleen omdat er staat "update" doet men dit. waarom.?
Ik begrijp hieruit precies wat ik altijd tegenkom op de pc's van anderen die up to date zijn gehouden. altijd zooi erop.. Op de pc's waar van mij geen updates plaatsvinden komen we die zooi ook nooit tegen. Langzaam begint ik door te krijgen waarom dat zo is. Mensen worden gek gemaakt dat updaten erg belangrijk is met alle gevolgen van dien. Maar ik heb nog nooit een goede reden gezien of gehoord die updaten zwaar noodzakelijk maken.

Ik draai al jaren en jaren pc's in elkaar voor ons eigen en anderen, de pc's van ons eigen krijgen bij 1e install een update rij te verwerken en erna is het klaar, alles werkt en blijft werken zonder zooi en virussen gewoon op IE9.

Want IE afkraken is makkelijk dat lees je altijd, Chrome was veilig, maar waarom dan nu ineens oepsie.? op en binnen Chrome.? het was toch zo veilig zei en zegt men altijd...
Alle explorers zijn veilig, je moet alleen niet overal op klikken en wat op uit doen als er een venster tevoorschijn komt met "update" zoals bij TS.
Op onze servers heb ik ook staan een update voor IE explorer, die is erg belangrijk als je internet en zo, maar internetten op een server ? dat is fout nummer 1 dus wat moet ik dan met die update.?

En daarbij gaat veel zooi altijd via reclame servers en extenties, en juist daar blokkeren wij al op danwel gebruiken we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

webcamjan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:50:
Graag een mening vraagt TS.

TS is weer het typerende voorbeeld van zomaar klikken op links.

Alleen omdat er staat "update" doet men dit. waarom.?
Ik begrijp hieruit precies wat ik altijd tegenkom op de pc's van anderen die up to date zijn gehouden. altijd zooi erop.. Op de pc's waar van mij geen updates plaatsvinden komen we die zooi ook nooit tegen. Langzaam begint ik door te krijgen waarom dat zo is. Mensen worden gek gemaakt dat updaten erg belangrijk is met alle gevolgen van dien. Maar ik heb nog nooit een goede reden gezien of gehoord die updaten zwaar noodzakelijk maken.

Ik draai al jaren en jaren pc's in elkaar voor ons eigen en anderen, de pc's van ons eigen krijgen bij 1e install een update rij te verwerken en erna is het klaar, alles werkt en blijft werken zonder zooi en virussen gewoon op IE9.

Want IE afkraken is makkelijk dat lees je altijd, Chrome was veilig, maar waarom dan nu ineens oepsie.? op en binnen Chrome.? het was toch zo veilig zei en zegt men altijd...
Alle explorers zijn veilig, je moet alleen niet overal op klikken en wat op uit doen als er een venster tevoorschijn komt met "update" zoals bij TS.
Op onze servers heb ik ook staan een update voor IE explorer, die is erg belangrijk als je internet en zo, maar internetten op een server ? dat is fout nummer 1 dus wat moet ik dan met die update.?

En daarbij gaat veel zooi altijd via reclame servers en extenties, en juist daar blokkeren wij al op danwel gebruiken we niet.
Chrome is veilig, IE ook, FF ook, Safari ook, Opera ook.

Allemaal hebben ze gebreken en voordelen, Chrome is niet veiliger dan IE en IE niet veiliger dan Chrome.
Chrome heeft add-ons, die tot nu toe nog steeds geïnstalleerd kunnen worden zonder toestemming (in een installer bijv.), FF heeft hier al een systeem tegen, Chrome werkt eraan..

Beste beveiliging: Niet overal op klikken en goed op blijven letten :)
En ja: Updaten is wel belangrijk voor veel dingen tegen exploits e.d.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:35

Quad

Doof

Je vergeet dat een gebruiker vaak dom is.
Hij wil bijvoorbeeld een YT filmpje downloaden, en zoekt op google naar een applicatie en vind die.
Bij het installeren ervan klikt hij maar op next next next en finish, maar zonder dat hij het door heeft is onder andere de homepagina veranderd naar ASK.com, ASK toolbar geisntalleerd en misschien wel iets als uniblue register scanner.

Ik kreeg gisteren een laptop langs die niet meer wilde opstarten, althans inloggen. In veilige modus kwam ik er wel in.

Wat zat erop:
- TuneUp utilities
- Bing toolbar
- Ask toolbar
- Babylon toolbar en programma
- Uniblue optimizer
- Uniblue register scanner
- Norton internet scanner
- McCaffee internet scanner
- en nog twee dingen waarvan ik de naam vergeten ben

Zat geen virusscanner op.
De laptop behoorde toe aan een jongen van +- 24 jaar die een internationale universitaire student was.

Je zou denken dat hij wel het eea kan weten. Vergis je lelijk in, ik heb daar meer troep op gevonden dan een gemiddelde HTK PC.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 13:33
webcamjan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:50:
Maar ik heb nog nooit een goede reden gezien of gehoord die updaten zwaar noodzakelijk maken.
Je hebt de Java exploits van de afgelopen tijd gemist ? Dat soort exploits zijn er ook voor Flash en Adobe Reader e.d.
Ik snap niet hoe jij tot de conclusie komt, "updaten is niet zwaar noodzakelijk"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Dylan93 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Je hebt de Java exploits van de afgelopen tijd gemist ? Dat soort exploits zijn er ook voor Flash en Adobe Reader e.d.
Ik snap niet hoe jij tot de conclusie komt, "updaten is niet zwaar noodzakelijk"...
Lezen is blijkbaar erg moeilijk voor je.
"Maar ik heb nog nooit een goede reden gezien of gehoord die updaten zwaar noodzakelijk maken" Dat is wat er staat.
De exploits die je noemt heb ik meegemaakt ja, ging via NU.nl o.a. en wel meer sites. Alleen ging dat via advertentie servers en die zijn standaard geblokkeerd in ons netwerk waarmee de dreiging bij voorbaat al geneutraliseerd is.
Voor PDF was dat er ook, en ja ik heb mails gehad van onbekenden met een fax bericht in de bijlage PDF, maar die gaan gelijk de prullebak in, mails gehad van rekeningen die ik nog moet betalen in de bijlage of link, maar ik heb geen rekeningen openstaan en ontvang die nooit zo.

Al die exploits zijn gebaseerd op user handelingen of via ad servers.. waarom denk je dat ik die blok.?

Ik klop het af hoor, maar de laatse 8 jaar heb ik geen virussen of zooi gehad.. Ook geen meldingen of wat ook.
Ik twijfel aan de online scans eigenlijk, ze vinden nooit wat, en ook anders soortige scans. Of ik heb idd nooit geen troep.

Wat Quad ook aangeeft herken ik goed, nieuwe pc, verse install volkomen geupdate met scanner erop en een week later staat deze zooi erop en niemand die een melding heeft gezien, en dan snel IE weg en Chrome gebruiken want die was goeddeder,, jaja.... Hoe doen mensen dat en welke sites zijn dat, daar kom ik niet achter..

Een leven zonder Google adsense (e.a.) is een vredig leven.. echt.
Pagina: 1