Hallo,
Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Het lukt mij niet om een backup gemaakt met de Windows Backup Software binnen 2008 terug te zetten op een andere server.
Het maken van de backup op de SBS 2008 machine gaat goed.
Wanneer ik een restore doe (opstarten via Windows CD en dan vanaf de backup een complete restore) lijkt dit ook goed te gaan totdat ik de eerste keer na de restore de server wil opstarten. Ik krijg de volgende fout:
Blijkbaar is er iets niet goed met Active Directory.
Ik start op in DSRM modus en probeer de AD database te herstellen met ntdsutil:
ntdsutil 'enter' activate instance ntds 'enter' files 'enter'.
Nu krijg ik de volgende fout:
Ook heb ik via WBADMIN de system state terug gezet in DSRM modus, de restore gaat goed maar het systeem blijft een bluescreen geven tijdens het opstarten.
Ik heb alle fouten al opgezocht via Google maar kan geen oplossing vinden.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Het lukt mij niet om een backup gemaakt met de Windows Backup Software binnen 2008 terug te zetten op een andere server.
Het maken van de backup op de SBS 2008 machine gaat goed.
Wanneer ik een restore doe (opstarten via Windows CD en dan vanaf de backup een complete restore) lijkt dit ook goed te gaan totdat ik de eerste keer na de restore de server wil opstarten. Ik krijg de volgende fout:
code:
1
2
3
4
5
| STOP: c00002e2 Directory Services could not start because of the following error. A device attached to the system is not functioning. Error status: 0xc0000001. Please shutdown this system and reboot into Directory Services Restore Mode. |
Blijkbaar is er iets niet goed met Active Directory.
Ik start op in DSRM modus en probeer de AD database te herstellen met ntdsutil:
ntdsutil 'enter' activate instance ntds 'enter' files 'enter'.
Nu krijg ik de volgende fout:
code:
1
| Could not initialize the Jet engine: Jet Error -546. Failed to open DIT for AD DS/LDS instance NTDS. Error -214718113 |
Ook heb ik via WBADMIN de system state terug gezet in DSRM modus, de restore gaat goed maar het systeem blijft een bluescreen geven tijdens het opstarten.
Ik heb alle fouten al opgezocht via Google maar kan geen oplossing vinden.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?