We verwachten wel iets meer inzet dan dit. Je geeft aan dat je 'al vele programma's geprobeerd' hebt, maar je zet er niet bij welke dat dan zijn. Wat verwacht je uberhaupt te bereiken? Veel 'systeemonderhoud' tools die, vaak voor veel geld, beschikbaar zijn hebben een redelijk hoog placebo-gehalte. Het effect is vaak minimaal, als er uberhaupt al effect is.
Tools als bijvoorbeeld Tinkertool geven je wel de mogelijkheid om wat OS settings aan te passen die normaal niet makkelijk toegankelijk zijn, maar ook daar moet je qua performance boost niet teveel van verwachten. Verder is OSX 10.4.11 inmiddels ongeveer 7 jaar oud, en zowel end-of-life als end-of-support. Veel 3rd-party software heeft simpelweg geen support meer voor 10.4.
Tools als bijvoorbeeld Tinkertool geven je wel de mogelijkheid om wat OS settings aan te passen die normaal niet makkelijk toegankelijk zijn, maar ook daar moet je qua performance boost niet teveel van verwachten. Verder is OSX 10.4.11 inmiddels ongeveer 7 jaar oud, en zowel end-of-life als end-of-support. Veel 3rd-party software heeft simpelweg geen support meer voor 10.4.
Launching containers into space
Wat versta je onder versnellen? Dat de 'Beachball' minder tevoorschijn komt
? Ik denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat je een PPC-gebaseerde Mac hebt? In de tijd dat ik mijn Mac Mini G4 had, die na een aantal jaar niet vooruit te branden was, tweakte ik met Onyx:
- Grafische zooi uitschakelen
- Gewoon 'solid' achtergrond (één kleur)
- Dock vergroting uitschakelen
- Spotlight uitschakelen
- .....en nog een hele hoop meer wat ik zo niet meer weet
Maar de grootste performanceboost heeft 'ie gekregen met meer RAM en een snellere harddisk
- Grafische zooi uitschakelen
- Gewoon 'solid' achtergrond (één kleur)
- Dock vergroting uitschakelen
- Spotlight uitschakelen
- .....en nog een hele hoop meer wat ik zo niet meer weet

Maar de grootste performanceboost heeft 'ie gekregen met meer RAM en een snellere harddisk
Wat voor Mac hebben we het over? En waarom nog 10.4.11 ipv 10.5.8 wat op elke 1ghz+ Mac draait zonder enig probleem?
Mijn PowerMac G4 ("Yikes!") draait 10.4.11 prima (mits 1GB RAM) maar 10.5.8 is onbegonnen zaak. TS zal waarschijnlijk wel een PowerPC G4 Mac hebben.sebastius schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:36:
Wat voor Mac hebben we het over? En waarom nog 10.4.11 ipv 10.5.8 wat op elke 1ghz+ Mac draait zonder enig probleem?
Bij PowerPC Macs is de grootste upgrade toch wel het RAM-geheugen maximaal uitbreiden. Daar zou ik dus eens naar kijken