ervaring en discussie eBay.com.nl.de.etc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
ik heb al een aantal jaar ervaringen op ebay.

dit in samenwerking met mijn paypall account werkt dit perfect.

mijn standaard pagina die ik gebruik is ebay.nl

het rare is dat als ik op ebay.de of op ebay.com andere dingen terug krijg als zoekresultaat als dan op ebay.nl.

ik zit te googelen of ik daar antwoord op kan krijgen, het enige wat ik kan vinden is een aantal discussie forums van ebay zelf waar geen antwoord word gegeven op de vraag die ik heb.

waarom zit er verschil in zoekresultaten als ik op ebay.nl, ebay.de of ebay.com zoek?

als ik iets zoek maakt het mij niet uit waar ter wereld het vandaan komt, als het produkt goed is, prijs goed en de verzendkosten zijn acceptabel ben ik beried te kopen, het jammere is dat ik die zoekresultaten niet in 1 overzicht kan vinden.

ook bij mijn apple mobiele app moet ik mijn land veranderen wil ik andere resultaten krijgen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Als je iets zoekt op ebay.nl dan is het toch mogelijk om in de sidebar te kiezen voor wereldwijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

DDX

Verschil komt doordat verkopers aan kunnen geven of ze ook aan andere landen willen verkopen (oid)
Daardoor kan het zijn dat je op het land zelf meer results ziet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:10

FaceDown

Storende factor.

Wat heb je eraan om resultaten in de VS te zien, als die gebruikers niet naar NL willen verzenden? Bij resultaten van ebay.nl weet je tenminste zeker dat ze naar NL verzenden. Onderaan krijg je altijd objecten uit andere landen te zien.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Ik heb hetzelfde. De search van Ebay is volstrekt nutteloos. Als ik via Google zoek dan vind ik wel artikelen, inclusief verzending naar Nederland. Laat mij dat zelf filteren i.p.v. dat Ebay dat doet en zegt dat er geen resultaten zijn, soms ook niet wereldwijd.

Ik heb er echt weinig mee, tot op heden ook maar één ding ooit gekocht (bij een NL bedrijf nota bene ook nog).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
als ik aanvink voor wereldwijd zoeken zie ik nog steeds andere resultaten dan als ik op .com kijk.

ik kom nog wel eens in de VS, Duitsland is om de hoek voor mij, ik heb kennissen in Canada wonen waar ik ook nog wel eens kom, familie in London, goede vrienden in Schotland, een zeer goede vriend in Singapore etc.

allen hebben voor mij al eens wat ontvangen op hun adres at ik gekocht heb via ebay, daardoor wil ik verder kijken dan verkopers die alleen aan NL leveren.

ik ben nogal een Volkswagen man qua auto's als ik op .de zoek op bepaalde delen vind ik ze daar wel die ik op geen enkele manier op .nl kan vinden ook niet als ik het zoekresultaat kopieer.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 08:16
Mjin ervaring is dat de duitse ebay toch wel de meeste resultaten geeft. ik zoek dan of op .nl, of.de. Ik heb ook wel de beschikking over een afleveradres in duitsland, dus ik kan dan ook wel bestellen wat ik tegenkom.

Ik denk dat dit toch wel te maken heeft met de grootte van duitsland tov nederland, dat verkopers eerder geneigd zijn om duitsland wel te selecteren en nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02-2023
Die ervaring heb ik zelf ook al gehad.

Wat mij meer stoort is de manier waarop je, bij .nl, je zoek resultaten kan filteren, hier kan dat alleen heel banaal, op de .de site kun je, bijvoorbeeld bij het zoeken naar objectieven, filteren op koppeling.

http://awoltering.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Precies. En dan nog afvragen waarom mensen meer op Marktplaats zitten. De zoekresultaten zijn bijna niet eens reproduceerbaar bij een .nl search. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:42

Nikeo

Jawelles

Als ik iets heel specifieks moet hebben (een onderdeel met een bepaald serienummer, een speciaal model grafische kaart voor een oud systeem, etc) dan zoek ik ook wel eens op ebay.co.uk of .de. Soms vind ik het dan toch. Ik vond dat eerst gek maar later kwam ik er achter waarom dat was. (Logisch ook)

Hoewel ze dan in eerste instantie aangeven niet naar NL te verzenden is me dat tot nu toe na een mailtje via het contactformulier altijd wel gelukt. Ik heb een goede feedback op ebay (100+) en wil altijd wel via beveiligde methoden betalen. Beetje creatief zijn helpt vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Senor Sjon schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:50:
Precies. En dan nog afvragen waarom mensen meer op Marktplaats zitten. De zoekresultaten zijn bijna niet eens reproduceerbaar bij een .nl search. :P
Verschil dat MP gewoon volstaat met flutadvertenties, reclame en 'notk topadvertenties', als ik wat vind op MP ga ik daarna direct op ebay kijken, 99% kans dat hij daar ook leverbaar is én goedkoper.

Daarnaast heb je bijna 100% kopersgarantie op ebay, MP is het veel plezier en tot ziens (aangezien gros van Nederland geen paypal heeft).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 01-02-2013 14:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 20:05
Via ebay.nl krijg je nog niet eens 10% van alle resultaten te zien.
Mijn ervaring is dat ebay.co.uk het meest gevuld is, zal wel komen door engelse en hong kongse banden.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
Ik ga altijd naar .de want .nl is echt bijna niks op te vinden, zelfs niet als je wereldwijd doet.
Pagina: 1