Counterstrike: Total Newbie

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik krijg over een paar dagen kabel, en wil gelijk maar eens Counterstrike proberen. Wat heb ik hier nou allemaal voor nodig, naast half-life natuurlijk.

They made me do it.

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 21:55

Shadowtje

Shadow

counterstrike

dit is geen link

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
En een Muis, toetsenbord e.d :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kan je Team Fortress Classic ook erg aanraden :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• IceStorm
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Installeer eerst gewoon Half-Life. Daarna pak je CS 1.1 (full) en installeren. En dan ook nog HL versie 1.1.0.6 installen en je bent klaar.

En breng een keertje een bezoek aan een van de volgende 3 servers:

Strikerz.net/1 (Public) -> 213.239.154.30:27017
Strikerz.net/2 (Public) -> 213.239.154.30:27027
Strikerz.net/3 (Custom) -> 213.239.154.30:27037

Daar kun je een heleboel mensen van GoT vinden, de sfeer is goed en je leert vanzelf echt CS'en. Vrees niet, de eerste paar keer wordt je GRUWELIJK overhoop geschoten.. bij sommige mensen blijft dat (zoals bij mij :) ) maar de meeste leren het al vrij snel en kunnen het ook vrij aardig na een tijdje ;)

Cya there dan maar.

Ik zoek nog even naar SNELLE links voor die 2 files.

• Gardocki
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 15:47 schreef IceStorm het volgende:
Installeer eerst gewoon Half-Life. Daarna pak je CS 1.1 (full) en installeren. En dan ook nog HL versie 1.1.0.6 installen en je bent klaar.

En breng een keertje een bezoek aan een van de volgende 3 servers:

Strikerz.net/1 (Public) -> 213.239.154.30:27017
Strikerz.net/2 (Public) -> 213.239.154.30:27027
Strikerz.net/3 (Custom) -> 213.239.154.30:27037

Daar kun je een heleboel mensen van GoT vinden, de sfeer is goed en je leert vanzelf echt CS'en. Vrees niet, de eerste paar keer wordt je GRUWELIJK overhoop geschoten.. bij sommige mensen blijft dat (zoals bij mij :) ) maar de meeste leren het al vrij snel en kunnen het ook vrij aardig na een tijdje ;)

Cya there dan maar.

Ik zoek nog even naar SNELLE links voor die 2 files.
bedankt

They made me do it.

Verwijderd

Ik zou HalfLife niet eens aanschaffen :(

Ik heb zaterdag van mijn vriendin het pakket Generation gekregen maar krijg het niet aan de praat. :'(

Alle patches gedownd van Sierra. Maar ik krijg telkens een zwart scherm als ik ga connecten met een server. Echt ontzettend bagger!

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 15:52 schreef Gordijnstok het volgende:

Ik heb zaterdag van mijn vriendin het pakket Generation gekregen maar krijg het niet aan de praat. :'(

Alle patches gedownd van Sierra. Maar ik krijg telkens een zwart scherm als ik ga connecten met een server. Echt ontzettend bagger!
Omdat jouw computer geen Half-life kan draaien is het maar meteen een klote spel ???
Ik denk dat jij gewoon een klote computer hebt.
Jij kan beter geen computer meer kopen >:)

• Exirion
  • Laatst online: 12:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 02 juni 2001 15:52 schreef Gordijnstok het volgende:
Je hebt gelijk joh. Miljoenen mensen over hele wereld zijn gek op Half-Life, maar het is inderdaad een rotspel omdat ie het bij jou niet doet |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 15:54 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je hebt gelijk joh. Miljoenen mensen over hele wereld zijn gek op Half-Life, maar het is inderdaad een rotspel omdat ie het bij jou niet doet |:(
hap hap hap >:)

Verwijderd

Hmmm ga het toch maar eens proberen dit weekend. Doe meestal veel UT maar jullie hebben het wel vaak over CS ;) Jullie kunnen nog een heeeeeeeeel erge newbie verwachten daar :9

Speelt iedereen daar onder zijn GoT naam ? Hmmm kun je wel een modje naar de maan schieten ;)

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 02 juni 2001 16:05 schreef BaT_leTh het volgende:
Speelt iedereen daar onder zijn GoT naam ? Hmmm kun je wel een modje naar de maan schieten ;)
Ja dat lukt vrij redelijk ;)

Meeste personen lopen daar rond met een nickname die ze ook op GoT gebruiken. En anders zeg je gewoon dat je van GoT bent, kijkt niemand vreemd van op.

Voor de newbies, de servers zijn dus NIET van GoT/T.net.

Verwijderd

Die zijn er toch wel dacht ik ? Zo ja kan iemand die ff posten ? En zijn die er ook voor UT of Q3?

UT ben ik beter in dus dat is wat leuker ;)

• IceStorm

IceStorm

T.net heeft GEEN gameservers.

Verwijderd

Hmm jammer, maar zijn er servers waar de GoT'ers vaak komen ? Post ze dan ff als je wil. Ook van UT enzo ;)

BvD

Verwijderd

Mwaw... wat je ervoor nodig hebt is al verteld (half-life + mod counterstrike, check http://www.counter-strike.net om te downen enzo) dus gaar gaak niet meer op in. Verder heb je ook niet echt veel nodig behalve goede hand-oog coördinatie en hoe je met 1st person shooters overweg moet... Maar das logisch... :)

Maar goed... Verder is het allemaal oefening baart kunst. Want als je eenmaal 2 weken ofzo speelt... dan weet je wel zo ong. hoe het spelletje gespeeld wordt. En ow ja... 1 tip als je in de strikerz servers komt... ga als je in CT zit niet op de CT schieten he!! tenminste.. niet express. Want je wordt gekicked of zelfs geband als je dat doet. Verder is het gewoon niet zoveel zeiken zeuren en gewoon gamen hoe je wilt (alhoewel "campen" niet geliefd is... maar dat doek alleen maar veel in assualt en militia.... :P ). Ik speel d'r zelf onder de naam (sindskort pas.. :) ): [FM]Raven_

Ow ja.. je kan ook je stats zien op: http://www.strikerz.net/stats/ .. is wel lachen, dan kan je zien of je enorm zuigt of juist niet... :)
/me wilt nog steeds een mp5 award hebben!!! :9
Op zaterdag 02 juni 2001 16:26 schreef BaT_leTh het volgende:
Hmm jammer, maar zijn er servers waar de GoT'ers vaak komen ? Post ze dan ff als je wil. Ook van UT enzo ;)

BvD
Voor ut zouk het niet weten.. maar de meeste cs'ers die op dit forum komen, komen ook op de servers die Icestorm noemde.
/me bedankt FireFox nog een keer voor puik werk van de servers... kan'et niet vaak genoeg zeggen... :)

Verwijderd

Zou ook een GOEIE muis kopen, optical/boomslang whatever. Is zeer handig.
Zou ook een hele tijd proberen je settings goed in te stellen...

wat voorbeeldjes:

Sensitivity ## ..ik heb em op 14.5 staan bijv..
Rate ##### ... hoe sneller je verbinding, hoe hoger je je rate kunt zetten

etc etc.. dit soort dingetjes kunnen je erg helpen om ff wat voordeel te hebben.

Ook een fijne reso kiezen, probeer gewoon 100fps te halen. (kun je zien met net_graph 3 )

Nog een handige : con_color "0 250 0" om groene letters te krijgen :)

Ik speel altijd op de Go...eh... StrikerZ servers..

=BoE=[Voodoo Glow Skull]

Verwijderd

ik zou je aanraden om op wat n00b servers te spelen om ff een beetje de feel van de game te krijgen. uk2 heeft bijvoorbeeld een (aantal?) newbie server(s). Want niets is zo frusterends om afgemaakt te worden als je nog niet eens hebt besloten welke wapens je wilt kopen >:)

Verwijderd

Mijn mouse sensitivity staat op 4.000
Tis vrij laag vinden de meesten, maar daar ben ik aan gewend (die lage sens dan he! :) )

Verwijderd

Ow ja.. en buy scripts zijn ook handig. Check (met dank aan nalin van wiek deze link kreeg... :) ): http://www.nextwish.org

• Gardocki
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 22:07 schreef Raven_ het volgende:
Ow ja.. en buy scripts zijn ook handig. Check (met dank aan nalin van wiek deze link kreeg... :) ): http://www.nextwish.org
wat zijn buy-scripts??? Ik ben Total-Newbie!

They made me do it.

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 22:09 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

wat zijn buy-scripts??? Ik ben Total-Newbie!
Hoef je niet telkens in dat buy menutje te kloten. Druk je bijv. op F1 en heb je al armor ofzo... check zelf maar.. :)

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 09:08
Ik heb ook vandaag het Generation pakket gekocht.
Daarin zit Half life, counter strike en Opposing force.

Ben nu cs aan het proberen met een single player game.
Ik ben benieuwd hoe de multiplayer games op internet gaan.
Ik speel nu veel UT maar daar lijkt cs helemaal niet op.

Misschien komen jullie me dit weekend nog wel tegen op één van de servers :)

• Artcore
  • Niet online
Ik ben pure actie gewend van UT. :9

Is CS dan echt een grote omschakeling? Lekker raggen is er niet bij geloof ik...das wel jammer op zich, maarja dat is nou eenmaal de essentie he :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op zaterdag 02 juni 2001 22:49 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik ben pure actie gewend van UT. :9

Is CS dan echt een grote omschakeling? Lekker raggen is er niet bij geloof ik...das wel jammer op zich, maarja dat is nou eenmaal de essentie he :)
Ja, t is ff wennen, kijk maar naar Canada up your ass :D

Steam

• Artcore
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 22:51 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Ja, t is ff wennen, kijk maar naar Canada up your ass :D
Canada up your ass :?

Zal wel een grap zijn die ik niet begrijp ;)

Verwijderd

Welke levels worden er gespeeld op de strikerz servers ?

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 03 juni 2001 02:34 schreef Tweaker het volgende:
Welke levels worden er gespeeld op de strikerz servers ?
Alles levels die 'standaard' zijn:

1. de_dust 5929 33.42%
2. cs_assault 1225 6.90%
3. de_inferno 893 5.03%
4. cs_office 824 4.64%
5. cs_italy 774 4.36%
6. de_cbble 721 4.06%
7. de_prodigy 701 3.95%
8. de_dust2 674 3.80%
9. cs_thunder 640 3.61%
10. de_aztec 616 3.47%
11. cs_747 609 3.43%
12. cs_siege 566 3.19%
13. cs_militia 522 2.94%
14. de_vegas 478 2.69%
15. de_train 461 2.60%
16. de_nuke 397 2.24%
17. cs_backalley 322 1.81%
18. cs_estate 310 1.75%
19. de_vertigo 299 1.69%
20. as_tundra 299 1.69%
21. de_rotterdam 270 1.52%
22. as_oilrig 213 1.20%

Vorm is als volgt: ranking, mapnaan, aantal kills en percentage van speelhoeveelheid. Dust is extreem hoog vanwege dustmarathon :)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-02 14:39
Op zaterdag 02 juni 2001 14:58 schreef Smoothy_ het volgende:
Ik krijg over een paar dagen kabel, en wil gelijk maar eens Counterstrike proberen. Wat heb ik hier nou allemaal voor nodig, naast half-life natuurlijk.
Laat me raden.....5 juni? :o

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 09:47 schreef Lampie het volgende:

[..]

Laat me raden.....5 juni? :o
Hoe weet je dat? ;)

They made me do it.

• Artcore
  • Niet online
Ik haal ff een ouwe topic omhoog, want ik wil ook iets vragen :)

En dat is dit: als iemand de bom heeft laten vallen, hoe kan ik em dan makkelijk vinden?

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 16:31 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik haal ff een ouwe topic omhoog, want ik wil ook iets vragen :)

En dat is dit: als iemand de bom heeft laten vallen, hoe kan ik em dan makkelijk vinden?
Niet... :+

Je moet gewoon goed kijken op rader en kijken wanneer je team genoot is neer geknalt die de bom had (met geluk meestal... want soms zie je het niet omdat het te snel ging... maar soms weer wel.. :) ) en dan gewoon richting die kant lopen. Of gewoon zorgen dat je met je team altijd bij mekaar loopt.. vind je'em ook zo terug.. :)

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 16:50 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Niet... :+

Je moet gewoon goed kijken op rader en kijken wanneer je team genoot is neer geknalt die de bom had (met geluk meestal... want soms zie je het niet omdat het te snel ging... maar soms weer wel.. :) ) en dan gewoon richting die kant lopen. Of gewoon zorgen dat je met je team altijd bij mekaar loopt.. vind je'em ook zo terug.. :)
Ahah, ja ik dacht het eigenlijk al, maar hij is dus niet op de radar te zien...

Thx iig!

• IceStorm

IceStorm

Als je de bom kwijt bent, zoek dan voorzichtig en loop langs de standaard chokepoints (daar is de kans het grootste dat je hem vindt). Maar soms ligt ie ehct op ONMOGELIJK te vinden plekken (ergens in het water bijv ofzo :) ).

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 17:09 schreef IceStorm het volgende:
Als je de bom kwijt bent, zoek dan voorzichtig en loop langs de standaard chokepoints (daar is de kans het grootste dat je hem vindt). Maar soms ligt ie ehct op ONMOGELIJK te vinden plekken (ergens in het water bijv ofzo :) ).
Wat ziek nou? icestorm die wat weet over CS? Nice.... :P .. :)

Verwijderd

Meestal loop ik achter diegene met bom.. vind ik hem wel makkelijk.. mocht die gast doodgaan ;)

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 10 juni 2001 17:40 schreef Raven_ het volgende:
Wat ziek nou? icestorm die wat weet over CS? Nice.... :P .. :)
Zucht.. Er komt nog een dag dat ik jou HELEMAAL gek maak met mijn p90 ;)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 22:37 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Zucht.. Er komt nog een dag dat ik jou HELEMAAL gek maak met mijn p90 ;)
Zo'n dag was er al.... Maar ja.. er was een nationale suckie suckie aan de gang en ik deed d'r aan mee... ja.. dat is'et... :P

Zet volgende keer wel ff je "raven-head-aimbot" uit... En de rest van forum ook ff... is heel erg irri... :9

Verwijderd

Hehe...ice.ik wordt al bang >:)

Hmmz..ik begin die AK echt leuk te vinden trouwens.. :) Stond tijdje geleden zelfs boven DC met die gun...nu kan ik ff niet op strikerz.net komen .. :?

Ik probeer dus wel voor de AK award te gaan (gaat alleen nooit lukken zolang DC ook op de servers speelt :( :))

/me is nu ook ECHT slapen..

edit:
K, ik sta dus op 2..koetje is enige wat momenteel in de weg staat ;)

• pica
Op zaterdag 02 juni 2001 22:54 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Canada up your ass :?

Zal wel een grap zijn die ik niet begrijp ;)
Als je mijn stats bekijkt, dan begrijp je het.
Das een mattie die vollop UT speelde, en zich eens aan CS waagde, met mijn CDkey :)
Ik heb mijn halflife weer terug trouwens, alleen CS nog ff downen...

http://www.strikerz.net/stats/index.php?mode=playerinfo&player=125

(let wel, ik heb 2 dagen niet gespeeld)

Steam

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 01:41 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]
blablablaalleen CS nog ff downen...
blablablabla
Zoohoooo...... En dat met IGR? Netjes.... hoe lang ga je daarover doen? :P ... :)

• pica
Nog maar 2 uurtjes, en dan hopen dat de file niet corrupt is :( .

Steam

• Artcore
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 01:41 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Als je mijn stats bekijkt, dan begrijp je het.
Das een mattie die vollop UT speelde, en zich eens aan CS waagde, met mijn CDkey :)
Ik heb mijn halflife weer terug trouwens, alleen CS nog ff downen...

http://www.strikerz.net/stats/index.php?mode=playerinfo&player=125

(let wel, ik heb 2 dagen niet gespeeld)
Hehe...juist, ik zie het :)

• Artcore
  • Niet online
Nog een n00b vraagje:
Wat houdt het in als er staat(klopt niet helemaal, maar wel ongeveer):

This server is running version 1, but you only have version 2 installed. Continue anyway?

:?

Hij doet het dan wel gewoon.

Verwijderd

Belangrijkste is nog wel tijd, heel veel tijd. :P

Ik heb sinds een week cs geinstalleerd en heb nu al regelmatig een boze vriendin achter me staan met de vraag; zou je me niet eens kunnen helpen met de was :D

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

TFC rules.
Zolang ik een K*T verbinding heb. blijf ik lekker TFC spelen. Ik heb gemerkt dat met een ping hoger dan 140 je bij CS gegarandeerd verliest. Las je tegenstanders geen ewbies zijn dan. Maar bij TFC kun je lekker relaxd snipen met een biertje erbij. 8-) zondags-sniper.

Oh ja.. ik mis iets in CS... MEDIC!!!

:D

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 23:17
Op zaterdag 02 juni 2001 14:58 schreef Smoothy_ het volgende:
Een flinke dosis geluk...

Geluk = 50% CS

Verwijderd

ik heb ook ff een vraag:

je komt soms van die gasten in assault tegen die de vent verdedigen, als er dan een CT de vent in komt gooit hij gelijk keiveel granaten achter elkaar!

hoe doen die gasten dat :?

zei zeggen dan dat ze die gewoon kopen, maar als ik dat probeer dan zegt hij dat de 90 sec om zijn :(

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 11 juni 2001 10:36 schreef MM het volgende:
je komt soms van die gasten in assault tegen die de vent verdedigen, als er dan een CT de vent in komt gooit hij gelijk keiveel granaten achter elkaar!
In assault ligt het eind van die vent in een 'Terrorist buy-zone'. De meeste mensen hebben buy-scriptjes (dus met 1 toets koop je vanalles bijv.) Als je dus gewoon in die zone staat kun je granaten kopen en steeds weer gooien totdat die 90 sec om zijn ;) Beetje lame en ik zou het NIET doen als er een admin rondloopt.

Btw, ik moet maar eens wat meer scriptjes gaan maken want er is nu GEEN buy-tijd meer op Strikerz.net ;)

Verwijderd

He, nu iedereen het toch over n00bs en Counterstrike heeft, ik erger mij de laatste tijd nogal aan dat ego gedrag van bijna alle spelers op de DEMON servers! Misschien kan het aan mij liggen, ik ben meestal nogal snel aan de frontlinie ;), maar nu zoek ik dus een paar servers waar iedereen nog speelt zoals CS bedoelt is: als een team! Ben ik dan bij Strikerz op het juiste adres?

BTW Ik ben niet uitzonderlijk goed ofzo, maar ik leer snel!

edit:
[quote]
Zucht.. Er komt nog een dag dat ik jou HELEMAAL gek maak met mijn p90
[/quote]

P90 rulezzz! In de juiste handen (lees: DrWoetR's handen ;)) is 'ie bijna even goed als een AK! Ik heb wel eens een kill gehad van de ene kant van de tunnel in Dust, naar de andere kant! (Was waarschijnlijk een n00b, daar niet van hoor :))

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 02:45 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Vorm is als volgt: ranking, mapnaan, aantal kills en percentage van speelhoeveelheid. Dust is extreem hoog vanwege dustmarathon :)
argh, dust marathon... gelukkig heb ik bots en regelmatig een lanparty want dust kom me echt me strot uit ondertussen...

• IceStorm

IceStorm

Dust-marathon is al lang niet meer ;).
Mijn p90 skillz zijn al een stuk beter op dit moment ennuh, Strikerz is tha place to be ;)

Check wel ff de policies anders wordt je eraf geschopt ;) www.strikerz.net

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
gvd wat een ouwe topic.. :)

dunno

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 19:46 schreef IceStorm het volgende:
Mijn p90 skillz zijn al een stuk beter op dit moment ennuh, Strikerz is tha place to be ;)

ik zal eens zien :)

• Inbox4me
  • Laatst online: 12-02 17:54

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Op maandag 06 augustus 2001 19:46 schreef IceStorm het volgende:

[Mierenneukmode]

... ANDERS wordt je d'r af geschopt

's Nie waar, alleen als je je misdraagt. Om te begrijpen wat onder misdragen wordt verstaan > check www.strikerz.net

[/Mierenneukmode]

;)

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:52

WoutF

Hoofdredacteur
ik speel de laatste tijd ook veel op strikerz en m'n kills amount is nu warempel soms hoger dan m'n deaths!

:)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nog maar 2 daagjes en dan ben ik van casema verlost :D kan ik eindelijk weer beetje normaal spelen

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• rove
  • Laatst online: 02-06-2022
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:34 schreef woutf het volgende:
ik speel de laatste tijd ook veel op strikerz en m'n kills amount is nu warempel soms hoger dan m'n deaths!

:)
Oefening baart kunst.. veel oefening baart nog meer kunst..

dunno

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Alleen helpt oefening je niet altijd >:)

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 18:56 schreef YakuzA het volgende:
Nog maar 2 daagjes en dan ben ik van casema verlost :D kan ik eindelijk weer beetje normaal spelen
En gisteren waren het ook nog maar 2 daagjes :?
Pagina: 1