Serienummer Macbook Pro niet te traceren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
Goededag,

Ik heb de mogelijkheid om een Macbook Pro over te nemen van iemand. Deze zegt de bon niet meer te hebben, dus heb ik hem het serienummer gevraagd.

Dit serienummer is echter nergens te traceren. Ik heb apple gebeld en zij kennen het serienummer ook niet. Zowel op de doos als op de onderkant als in OS zelf staan dezelfde serienummers.

Kan ik deze laptop nog wel veilig kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 14:37
Vraag of er een mogelijkheid is om langs te gaan, als hij dit weigert dan weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 12:21
Heb je een screenshot gehad of heeft de verkoper het als tekst gestuurd? Als het laatste het geval is zou ik om een screenshot vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Sterker nog: ik ben er al langs geweest en heb het serienummer met eigen ogen gezien. Het merkwaardige is dat de laptop nog nooit (!!) was aangezet. Toen ik 'em aanzette installeerde ie Lion.

Alles werkte overigens, maar ik heb gezegd dat ik er nog even over na wilde denken...Het leek me wel een aardige vent, maar helemaal zeker ben je natuurlijk nooit...

[ Voor 12% gewijzigd door goldmemberf1 op 23-01-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Mijn ervaring met een MacBook die ik (3 jaar terug) nieuw via Ebay heb gekocht en 2x een iPad3 3g (oktober 2012) via Marktplaats, is dat het serienummer wél te traceren is op de selfsolve site van Apple maar dat de zaken zoals telefonische support, garantie e.d. geel zijn gekleurd: De garantie gaat pas in na het registratieproces: na het eerste opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Charles Nasi op 23-01-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:52

SuBBaSS

-has Ryzen

goldmemberf1 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:21:
Dit serienummer is echter nergens te traceren. Ik heb apple gebeld en zij kennen het serienummer ook niet. Zowel op de doos als op de onderkant als in OS zelf staan dezelfde serienummers.
Vraag in het algemeen (en hypothetisch): stel de laptop is bijv. uit een van de partijen afkomstig die de afgelopen tijd bij Apple stores zijn gejat.
In de reacties onder het nieuwsitem over de grote diefstal in België werd gezegd dat de serienummers bij Apple bekend zouden zijn. Zou je in dit geval (dus onbewust in bezit van gestolen goed) na de check bij Apple te horen krijgen dat het om een gestolen model gaat?

Dit is niet bedoeld als antwoord op de vraag van TS natuurlijk, die wil ik nergens van beschuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Charles Nasi schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:33:
Mijn ervaring met een MacBook die ik (3 jaar terug) nieuw via Ebay heb gekocht en 2x een iPad3 3g (oktober 2012) via Marktplaats, is dat het serienummer wél te traceren is op de selfsolve site van Apple maar dat de zaken zoals telefonische support, garantie e.d. geel zijn gekleurd: De garantie gaat pas in na het registratieproces: na het eerste opstarten.
Maar de laptop is nu dus opgestart door mij (die vent vond dat prima). Nog steeds kan ik online het serienummer niet vinden. Moet ik me nog ergens anders registreren?
SuBBaSS schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:43:
[...]

Vraag in het algemeen (en hypothetisch): stel de laptop is bijv. uit een van de partijen afkomstig die de afgelopen tijd bij Apple stores zijn gejat.
In de reacties onder het nieuwsitem over de grote diefstal in België werd gezegd dat de serienummers bij Apple bekend zouden zijn. Zou je in dit geval (dus onbewust in bezit van gestolen goed) na de check bij Apple te horen krijgen dat het om een gestolen model gaat?

Dit is niet bedoeld als antwoord op de vraag van TS natuurlijk, die wil ik nergens van beschuldigen.
Ik snap je vraag niet helemaal denk ik....Je doelt op de moralistische vraag: zou je het gestolen goed houden of terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:18

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik vind het geen bon verhaal altijd zo merkwaardig, helemaal met Apple en Dell producten.

Iemand die een Apple product heeft gekocht (via de online store/inCentre/Apple Store A'dam), heeft altijd de bon, (online store, kun je die via je account overigens nog printen, al is het 3 jaar terug). Daarnaast wordt de bon altijd per mail gestuurd met de Online Store.

Als ie hem bij een Mediamarkt/Saturn/Dixons heeft gekocht maakt het weer wat lastiger, maar ook die vragen vaak een emailadres waarmee de bon ook naar je wordt toegestuurd.

De meeste mensen die Apple producten kopen zijn zuinig op hun spullen maar ook de aankoopbon, omdat er vrijwel altijd naar gevraagd wordt bij doorverkoop.

Misschien als ie relaxt geprijsd is zou ik er over nadenken, maar dan nog heb je totaal nul zekerheid indien het wel een gestolen partij betreft.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En als je het serienummer hier controleert?

www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Dat eerste keer opstarten krijg je ook gewoon als je osx opnieuw installeert, dat hoeft dus niet te betekenen dat de laptop nooit gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Held! Hier vindt hij 'em inderdaad wel. Production year: 2012 Production week: 24 (June)...

Maar wat betekent dit nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:20:
[...]

Held! Hier vindt hij 'em inderdaad wel. Production year: 2012 Production week: 24 (June)...

Maar wat betekent dit nu precies?
Geen idee. Misschien een slapende Apple medewerker. Ik heb met een refurbished iPhone ook wel een een mismatch gehad met het serienummer.

Kun je hem hier dan ook vinden?
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

-edit- Deze had je al geprobeerd lees ik net. Het is nog vroeg...

Als je hem hier ook kan vinden lijkt me er niet zo heel veel aan de hand. Blijft natuurlijk wel vreemd dat de koper geen bon meer heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 23-01-2013 15:32 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
BillSpaarbank schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Kun je hem hier dan ook vinden?
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

-edit- Deze had je al geprobeerd lees ik net. Het is nog vroeg...

Als je hem hier ook kan vinden lijkt me er niet zo heel veel aan de hand. Blijft natuurlijk wel vreemd dat de koper geen bon meer heeft.
Niet dus idd....Ik weet echt niet wat ik hier nu van moet maken. Hij is namelijk wel heel scherp geprijsd (niet 'verdacht' scherp overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 20:52
Underworld schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:06:
Iemand die een Apple product heeft gekocht (via de online store/inCentre/Apple Store A'dam), heeft altijd de bon, (online store, kun je die via je account overigens nog printen, al is het 3 jaar terug). Daarnaast wordt de bon altijd per mail gestuurd met de Online Store.
Ik heb mijn iMac ook online besteld maar ik kan de bon nergens meer vinden hoor.

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Is het een Macbook pro retina met 512 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Laatst online: 17-06 21:26
Jorussio schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:16:
[...]

Ik heb mijn iMac ook online besteld maar ik kan de bon nergens meer vinden hoor.
Je kan tot 18 maanden terug hierrr je bestellingen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:18

Underworld

+1 Inzichtvol

Jorussio schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:16:
[...]

Ook niet gewoon in je mail?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 21:49

Maartenvs

For Sale

Misschien is het Logicboard een keer vervangen. Hier moet dan opnieuw het serienummer ingezet worden met een speciale tool van Apple. Dit kan maar eenmalig dus als een typefout maakt is dit niet meer te wijzigen. Heb je al kunnen controleren of serienummer chassis hetzelfde is?
Pagina: 1