Ervaringen met audiblefidelity.co.uk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2023
Hallo, ben al enige tijd aan het orienteren voor een wat luxere audioset. Voor nu is mijn keuze gevallen op de Marantz PM6004 versterker met (ws) een Monitor Audio BX2 speakerset.

Voor nu het goedkoopst wat ik in Nederland heb kunnen vinden is bij hificorner.nl, nl 749,- incl. BTW en bezorging. Maarrrrrr als ik deze set zou bestellen bij audiblefidelity.co.uk kost deze set 479,50 pond (omgerekend 544,20 volgens GWK) inclusief shipping & handling. Prijsverschil is dus 749 - 544,20 = 204,80 euro !!!! :?

Moet ik rekening houden met evt bijkomende kosten (bv douane)? Ik kan betalen via creditcard en paypal, welk van de 2 betaalwijze maakt het eenvoudig mogelijk om geld te storneren wanneer het toch allemaal te mooi om waar te zijn is gebleken?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met soortgelijke aankopen in Engeland. Mss zit ik binnenkort van muziek te genieten op een installatie die ik voor 2/3 vd prijs heb kunnen kopen! :)

Grt, Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

inklaringskosten zijn meestal iets van e20. btw is 21%.
Dan kom je nog op iets van 70 euro voordeel uit, ivm evt gezeik bij garantie zou ik het daar voor niet doen. maar dat is persoonlijk natuurlijk :)

Je kunt proberen te verzenden als gift om zo de belasting te ontwijken, maar dat is illegaal
En als ze je er tussenuit vissen, wat zeker met zware pakketten naar alle waarschijnlijkheid zal gebeuren. kun je daar nog meer gezeik mee verwachten

in theorie kun je bij allebei je geld terug krijgen als ze niet leveren, in praktijk wil dat nog wel eens lastig zijn. maar zelf geen ervaring mee.

[ Voor 45% gewijzigd door heuveltje op 23-01-2013 13:59 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij komen er vanuit de UK (=EU) geen extra kosten bij invoer. Ik heb mijn speakers ook uit de UK over laten komen in elk geval, en dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
Deze zaak in Duitsland geeft best scherpe offertes en zit net over de grens. Wellicht is dat een optie:

http://www.hifi-schluderbacher.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV3
  • Laatst online: 18-01-2023
heuveltje schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:56:
inklaringskosten zijn meestal iets van e20. btw is 21%.
Dan kom je nog op iets van 70 euro voordeel uit, ivm evt gezeik bij garantie zou ik het daar voor niet doen. maar dat is persoonlijk natuurlijk :)

Je kunt proberen te verzenden als gift om zo de belasting te ontwijken, maar dat is illegaal
En als ze je er tussenuit vissen, wat zeker met zware pakketten naar alle waarschijnlijkheid zal gebeuren. kun je daar nog meer gezeik mee verwachten

in theorie kun je bij allebei je geld terug krijgen als ze niet leveren, in praktijk wil dat nog wel eens lastig zijn. maar zelf geen ervaring mee.
De 479 is "including VAT" dus komt er volgens mij niet nog eens 21% bij....toch? En vwb de garantie, die heb ik dan toch ook gewoon direct bij Marantz neem ik aan?
mcsluis schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:01:
Deze zaak in Duitsland geeft best scherpe offertes en zit net over de grens. Wellicht is dat een optie:

http://www.hifi-schluderbacher.de/
Tx voor de tip, maar zij leveren kunnen de BX2 speakerset niet leveren :( Overigens vragen ze voor de PM6004 449 euro excl. verzendkosten. Daar valt niet zo heel veel voordeel mee te behalen.

[ Voor 3% gewijzigd door MarkV3 op 23-01-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Laatst online: 12:30
Yo-L schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:59:
Volgens mij komen er vanuit de UK (=EU) geen extra kosten bij invoer. Ik heb mijn speakers ook uit de UK over laten komen in elk geval, en dat ging goed.
Inderdaad geen invoerkosten aangezien het binnen de eu is. mijn ervaring bij online aankopen die duurder zijn die doe ik altijd via creditcard aangezien ik de wisselkoers van PayPal niet gunstig vindt.

Voor het prijs verschil zou ik het zeker doen, Ben zelf namelijk ook opzoek naar een nieuwe audio set.

Klein puntje is wel dat ze andere stekkers hebben, als je er gewoon een andere in kan pluggen geen probleem. En let goed op hoe het zit met de garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door rayvonrk op 23-01-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
rayvonrk schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:43:
[...]

Inderdaad geen invoerkosten aangezien het binnen de eu is. mijn ervaring bij online aankopen die duurder zijn die doe ik altijd via creditcard aangezien ik de wisselkoers van PayPal niet gunstig vindt.

Voor het prijs verschil zou ik het zeker doen, Ben zelf namelijk ook opzoek naar een nieuwe audio set.

Klein puntje is wel dat ze andere stekkers hebben, als je er gewoon een andere in kan pluggen geen probleem. En let goed op hoe het zit met de garantie.
Bij speakers (zoals ik had besteld) natuurlijk geen probleem; heb ook goede speakerkabels en banaanpluggen direct bij de winkel (via eBay) aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Laatst online: 12:30
Yo-L schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:58:
[...]

Bij speakers (zoals ik had besteld) natuurlijk geen probleem; heb ook goede speakerkabels en banaanpluggen direct bij de winkel (via eBay) aangeschaft
Maar de versterker wel, Als de kabel vast zit dan moet je erin gaan knippen en dan kunnen ze moeilijk doen met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MarkV3 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:39:
En vwb de garantie, die heb ik dan toch ook gewoon direct bij Marantz neem ik aan?
Als Marantz fabrieksgarantie biedt, en ze doen dat ook direct aan de consument, dan wel ja. Maar het is niet van rechtswege, dus niet automatisch dat je die garantie hebt. Ik zou dus de kleine lettertjes goed lezen.

Zo las ik hier ook 'n topic of LG die geen garantie in Nederland biedt op een in Engeland gekochte TV.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1