LG IPS277L-BN Backlight bleed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Ik heb gisteren de LG IPS277L-BN 27" inch LED IPS monitor gekocht.

http://tweakers.net/pricewatch/315880/lg-ips277l-bn-zilver-zwart.html

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het scherm, kleurechtheid, contrast, allemaal dik in orde. Ik stoor me echter aan 1 ding:

Backlight bleed

Ik krijg het niet zo donker als ik zou willen. Het blijft bij donkere omgevingen in games hinderlijk aanwezig. Als ik het vergelijk met mijn Dell IPS monitor op werk is het verschil dag en nacht (Dell Ultrasharp U2211H).

Heb alle instellingen van het scherm al gehad en enige waar ik het enigsinds fatsoenlijk mee in kan regelen is natuurlijk met het brightness niveau. Ik moet het praktisch op 0 zetten wil ik redelijk donker zwart krijgen. Ondanks het backlight bleeding verhaal zijn veel games erg donker tenzij ik de optie "black" omhoog schroef.

Ik heb al behoorlijk zitten googelen naar een oplossing of naar mensen die dit probleem ook hebben maar kan er weinig over vinden.

Heb diverse reviews gelezen en ze zijn allemaal erg positief en kan er ook geen vinden waar men klaagt over een overmatig bleeding probleem.

Nu zijn mijn vragen:

- Kan het zijn dat het ene exemplaar veel meer backlight bleeding laat zien dan het andere?
- Heeft iemand deze monitor en zou diegene zijn ervaringen hier over willen delen?
- Kan het zijn dat ik mijn videokaart anders in zou moeten stellen? Neem aan dat je enkel kleuren kunt calibreren en niet het brichtness of contrastniveau?
- Hebben LED monitoren over het algemeen meer last van dit fenomeen dan monitoren met een andere type backlight?

8)7

p.s. Ik zal kijken of ik vanavond plaatjes kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 18:52

Nemesizz

Untouchable

Kan het zijn dat het ene exemplaar veel meer backlight bleeding laat zien dan het andere?
Helaas wel. Heb zelf het scherm niet, maar heb het wel eens bij andere schermen gezien (andere merken) waarbij het ene scherm wel goed is en het andere extreme backlight bleeding heeft.

Extreme backlight bleeding schermen worden dan vaak ook retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Nemesizz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:48:
[...]

Helaas wel. Heb zelf het scherm niet, maar heb het wel eens bij andere schermen gezien (andere merken) waarbij het ene scherm wel goed is en het andere extreme backlight bleeding heeft.

Extreme backlight bleeding schermen worden dan vaak ook retour gestuurd.
Mag ik vragen waar je die ervaring hebt opgedaan? Heb je bij een computerwinkel gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 12:43
Ik heb hier de 23" variant van, en twee keer. Heb totaal geen last van backlight bleeding naar mijn gevoel. Ik heb wel dat beide schermen een 'gloed' hebben, als ik bij beide bijvoorbeeld notepad open(zodat ik witte achtergrond heb) is het goed te zien dat 1 een lichte rode gloed heeft en de ander een lichte groene gloed. Ik heb dit ook niet kunnen oplossen, denk zelf dat ik zo'n 300 euro calibreer apparaatje nodig heb wat ik er totaal niet voor over hebt.