PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
I intend to live forever. So far, so good.
Echter is dit model, en vele andere Samsung modellen, niet in staat om goed PAL neer te zetten wat zich dan uit in motion judder. Het PAL signaal wordt gebruikt voor de Nederlandse kabel dus als je via de CI+ televisie wil kijken, krijg je te maken met motion judder.
Om dit te voorkomen en toch via deze televisie te kijken, zou je een digitale decoder van bijvoorbeeld Humax kunnen kopen welke het signaal van PAL omzet naar 24p. Zo'n kastje kan dat namelijk beter en Humax is erg goed als het gaat om beelden goed weergeven.
Of je haalt met dit magere budget en de wens voor een Samsung televisie een Samsung plasma. Dan hoor ik je al denken; 'Ja maar die zijn niet Full HD' dan nog. Resolutie zegt niet alles over scherpte, ook motion resolution. Zo'n HD ready plasma televisie heeft een betere motion resolution dan een Full HD 50Hz/100Hz LCD televisie. Wat dus wil zeggen dat het beeld bij een HD ready televisie scherper is bij bewegingen dan een LCD televisie op Full HD.
En je hebt geen backlight bleeding en zwart is zwart en niet grijs.
Heeft de S5500 ook moeite om een goed PAL signaal weer te geven? We hebben op het moment digitale TV (IPTV) van Telfort, dus er zit een decoder tussen. Het is echter wel mogelijk dat we later nog eens overstappen naar Ziggo. CI+ zou dan ideaal zijn, juist om geen decoder hoeven te gebruiken.
Plasma is onwenselijk. Er zit een erg groot raam (2,5m*3m) naast wat veel lichtinval geeft. Daarnaast past een LCD LED beter bij het budget en wensen.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De verkoopprijzen begonnen (voor de btw-actie) van allebei rond de € 450,-, terwijl de EH6030 een beter paneel heeft en daarnaast ook nog eens 3D ondersteund?
toettoett
Nee dit is niet zo. Sterker nog, er is op dit model bespaard op Smart TV en op dikte. Maar zeker wel beter dan de ES5500.nMad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:38:
Waar ik echter bang voor ben is dat de EH6030, ondanks zijn 100Hz paneel, in heeft moeten leveren op beeldkwaliteit om 'plaats' te maken voor 3D-technologie. Of is deze gedachte ongegrond?
Heel veel modellen van Samsung hebben moeite met het juist weergeven van PAL signalen. NTSC is voor de meeste dan weer geen probleem maar met PAL hebben heel veel een beetje moeite.Heeft de S5500 ook moeite om een goed PAL signaal weer te geven? We hebben op het moment digitale TV (IPTV) van Telfort, dus er zit een decoder tussen. Het is echter wel mogelijk dat we later nog eens overstappen naar Ziggo. CI+ zou dan ideaal zijn, juist om geen decoder hoeven te gebruiken.
Wanneer je de decoder van Telfort gebruikt (720p24Hz output, nietwaar?), zou je er ook geen last van hebben.
Dikte is geen issue, we gaan hem niet ophangen aan de muur. Dus dat valt niet zo op. Smart TV is imo zwaar overrated en daarnaast overbodig agz we een HTPC hebben.
Kun je dan ook 3D SBS mkv's bekijken (met 3D beeld) op deze TV?
Thanks
Dimens is in ieder geval een goeie aanwinst voor dit forum. Altijd goede informatie van hem op tv gebiednMad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:32:
Werk je bij een TV-zaak ofzo? Je hebt er aardig verstand van merk ik, haha![]()
Thanks
I intend to live forever. So far, so good.
Werkte.nMad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:32:
Werk je bij een TV-zaak ofzo? Je hebt er aardig verstand van merk ik, haha![]()
Thanks
Maar het merendeel heb ik niet geleerd in de winkel. Sterker nog, mijn collega's leerde het allemaal van mij.
Er is een moment gekomen dat ik televisies ineens heel interessant begon te vinden en zo ben ik dus televisies beginnen te leren begrijpen. Ik ben veel gaan lezen over technieken en het voordeel van in een winkel werken was dat ik al die televisies stuk voor stuk van binnen en buiten kon "leren kennen".
Nu het niet meer mijn werk is, is het mijn hobby geworden. De een gaat vliegtuigen spotten in Amsterdam, ik ga televisies spotten in winkels.
Maar ik moet ook nog leren hoor. Er zijn nog altijd dingen waar ook ik geen antwoord op heb.
De tekst vind ik echter helemaal niet scherp!! Het lijkt wel of hij niet 1:1 pixelmapping heeft. Zijn er nog bepaalde instellingen die ik hier voor moet veranderen?
Als ik het beeldformaat van de TV op 16:9 zet dan past het beeld van de HTPC niet binnen de randen van de tv. Wanneer ik deze op volledig scherm zet dan past het wel.
Komt omdat 4:4:4 niet aanstaat. Moet je de televisie voor in de PC modus zetten.nMad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:20:
Ik heb de TV aangeschaft en hij is nu als volgt via HDMI aangesloten: HTPC AMD E350 > Denon AVR1513 > Samsung EH6030. De resolutie is 1920*1080.
De tekst vind ik echter helemaal niet scherp!! Het lijkt wel of hij niet 1:1 pixelmapping heeft. Zijn er nog bepaalde instellingen die ik hier voor moet veranderen?
Als ik het beeldformaat van de TV op 16:9 zet dan past het beeld van de HTPC niet binnen de randen van de tv. Wanneer ik deze op volledig scherm zet dan past het wel.
Menu -> Invoer -> Naam wijzigen -> Naam input wijzigen in PC.
Output van je PC moet wel 60Hz zijn.
Kun jij daar toevallig aankomen of is er hier iemand met een dezelfde TV?
mooie site gevonden met heel veel informatie over tv-technologie!
[ Voor 17% gewijzigd door nMad op 24-01-2013 14:21 ]