Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 12:43
Hey,

Ik hobby vrij veel met electronica, en heb inmiddels een relatief grote bak met componenten waar ik "nog eens wat mee wil doen".
Intussen heb ik zoveel spul, dat er ook genoeg tussen zit wat ik echt nooit meer ga gebruiken, maar "het is zonde om het zomaar weg te doen", of spul waar ik al eens wat mee gedaan heb maar eigenlijk niet meer nodig is.

Hebben meer mensen dit probleem? en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik dacht zelf dat het misschien leuk was om in de regio of in Nederland een soort ruildienst op te zetten, e.g. je post wat je over hebt of niet meer gaat gebruiken, en als andere mensen er dan nog iets aan hebben kun je iemand er nog blij mee maken, of als die ook dingen over hebben kan er wat geruild worden zodat je weer eens wat nieuws hebt om mee te spelen.
Bestaat zoiets al, buiten marktplaats (waar ik niet het idee heb dat individuele electronica componenten veel interesse krijgen) ?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

BoAC

Memento mori

Je kan het hier natuurlijk neerzetten: Het grote hardware ruiltopic - deel 16 / XVI / 10000

Ik zelf bewaar die zaken voor de kids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat gaat meer over complete onderdelen zoals videokaarten en tv's. TS bedoelt meer dingen zoals weerstandjes e.d. Denk ook niet dat ze in dat topic zitten te wachten op een reeks weerstanden. Misschien is een apart topic in EL een beter idee. Op circuitsonline hadden ze bijvoorbeeld ook een box die werd rondgestuurd, waar mensen dingen in konden stoppen en weer uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Mr_gadget schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:38:
Dat gaat meer over complete onderdelen zoals videokaarten en tv's. TS bedoelt meer dingen zoals weerstandjes e.d. Denk ook niet dat ze in dat topic zitten te wachten op een reeks weerstanden. Misschien is een apart topic in EL een beter idee. Op circuitsonline hadden ze bijvoorbeeld ook een box die werd rondgestuurd, waar mensen dingen in konden stoppen en weer uithalen.
I second that notion. Heb zelf nog een hoop spul waar ik (op dit moment) nergens toepassing voor heb, maar zit juist weer te springen om andere componenten. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 12:13
Misschien eens gezellig wat radioamateurbeurzen bezoeken?
Je komt met rommel binnen, en gaat met nog meer rommel naar buiten... :+