Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:15

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Topicstarter
Goededag,

Heden speel ik met een Windows Sidewinder Racing Wheel zonder FFB.
Begin sim racing leuker te vinden, maar mis het FFB.
speel games zoals project cars en rFactor2.

Nu wil ik een ander stuur aanschaffen, ik twijfel tussen de Logitech DFGT en G27.
ik vind de G27 echt te duur.. €225,-. of is het zijn geld echt waard?
de DFGT voor €100,- is makkelijker aan te schaffen.

De keuze is lastig omdat ik ook niet 100% zeker weet of ik het simracen blijf doen. 8)7

Iemand misschien een mening of suggestie om mij advies te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 22:29
Ikzelf vind de DFGT een prima stuur wat ook op de PC goed werkt en makkelijk instelbaar is.
Zeker als je niet zeker weet of je het wel blijft gebruiken zou ik geen €225 uitgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Ik gebruik al met jaren naar tevredenheid de DFGT en als je niet zeker weet of je blijft simracen is de DFGT nog prima te doen qua prijs.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo1771991
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 15:16
Ik heb beide sturen in mijn bezig gehad en ik kan zeggen dat de G27 echt veel beter is.

Beide sturen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding, dus het hangt er een beetje vanaf hoeveel je er gebruik van wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:35
DFGT net vandaag toevallig aangeschaft als "budget" stuur voor de pc en rfactor 2. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om hem onder Windows 8 64 bit geïnstalleerd te krijgen. Oplossing gelezen over windows 7 compatibaliteitsmodus installatie van de drivers werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
ik heb net een DFGT vie tweakers van iemand gekocht. wordt morgen opgestuurd.
ik draai windows 7 x64, lijkt me geen probleem. Ik heb gehoord dat hij op de pc werkt.

hopen dat het dan echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Dat zou inderdaad gewoon moeten werken. Ik zal hem eerst maar eens even testen met GT5 op de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ik gebruik mijn DFP(bedacht ik me net, nagenoeg gelijk aan de DFGT) ook i.c.m. win7 64 werkt prima.

@rottentomato:
Op de logitech site staat wel dat de DFGT onder win8 gesupport wordt.
Logitech profiler heb je ook geinstalleerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Ik probeer inderdaad de Logitech Gaming Software te installeren, incl de profiler. Elke keer detecteert hij het stuurtje niet. Bij apparaten beheer geeft hij ook aan dat hij niet de correcte driver kan vinden.

Met het automatisch updaten van de drivers in apparaten beheer installeert hij een generieke controller en dat werkt het voor geen ... in rfactor 2. Tevens doet de force feedback het dan niet :)

GT5 met stuurtje werkt trouwens top, hij valt me niks tegen. Alleen de feedback van de curbs vallen me wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Heb je ook verschillende usb poorten geprobeerd?
Ik kan me heugen dat ik daar onder win7 ook eens tegenaan ben gelopen en toen een andere usb poort gebruikt en het werkte weer prima.

In GT5 kun je nog wat met de FFB spelen in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Ik heb inderdaad ook verschillende poorten geprobeerd. Zal vanavond nog eens kijken, via google kom je ook niet veel hits tegen van mensen die tegen dit probleem aanlopen. Anders maar terug naar Windows 7 en kijken of hem daar wel pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rottentomato schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:55:
DFGT net vandaag toevallig aangeschaft als "budget" stuur voor de pc en rfactor 2. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om hem onder Windows 8 64 bit geïnstalleerd te krijgen. Oplossing gelezen over windows 7 compatibaliteitsmodus installatie van de drivers werkt helaas ook niet.
Ik heb het probleem onder windows 8 met mijn g27 opgelost om een verse instalatie uit te voeren van windows 8. En dan bij het begin van de instalatie niet op upgrade klikken maar op voledige verse instalatie.
Daarna deed mijn g27 het prima met de nieuwste driver van de logitech site.

Ik heb zelf ook een driving force gt gehad en daarna overgestapt naar de g27.
Ik vind vooral de manier van sturen anders, het is net of bij de dfgt er een stuurbekrachtiging op het stuur zit.
De g27 stuurt wel 1 op 1.
De rem en koppelingsveer heb ik bij mijn g27 omgewisselt in de pedalen zodat mijn rem minder strak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Ik heb inmiddels al een partitie met windows 7 aangemaakt, even de 150 updates afwachten en dan gaan we aan de slag met logitech drivers en hopelijk rfactor 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
mensen met een DFGT, ik heb sinds kort een DFGT,
maar ik merk aan mn rempedaal dat er een soort "klik" in zit.
De eerste cm gaat vrijwel zonder weerstand, en dan ineens heb ik weerstand bij het indrukken..
en bij omhoog laten komen, vanaf het moment dat hij zonder weer stand omhoog gaat, maakt hij een klik geluidje.. is dat bij jullie ook? of zou er iets met het veertje zijn..? of wat daar kan zitten..

Heb het spul wel van een andere tweaker overgenomen, dus het is 2dehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Voor degenen die een duwtje in de rug nodig hebben: Amazon.de heeft tijdelijk de G27 in prijs verlaagd naar 199,- euro... nog tweeënhalf uur geldig, of zolang de voorraad strekt.

Scheelt toch ruim 10% met de goedkoopste in de PW: pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3

Aanbieding afgelopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ESteg op 30-01-2013 22:00 ]

Pagina: 1