[XP] Folder Redirection in SBS2011 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ik zit met het volgende...

Situatie:

- SBS2011 Server
- Gebruiker heeft een multiboot laptop (XP/7)
- In 7 gaat alles prima
- In XP zijn er continu problemen met het synchroniseren van folders
"while you were disconnected from the network, the following file changed, both on your computer and on the network"
Wat is nu het geval, de netwerkversie is niet veranderd, er heeft niemand aan gezeten. Gebruiker werkt regelmatig via VPN (Sonicwall <-> GVC), en de problemen zijn het meest aanwezig als deze gebruikt wordt. Lokaal zijn er weinig problemen (ik moet even afgaan op de woorden van de gebruiker). Nu kan ik me voorstellen dat XP kritisch is als het gaat om de stabiliteit van de verbinding, maar er veranderd niets aan de andere kant, dus waar het conflict vandaan komt is me een raadsel.

Nu is er één ding waar ik me serieus zorgen om maak, maar wat tot op heden bij alle andere dualboot gebruikers geen problemen oplevert: Omdat de machines dual-boot zijn, en ze hun IP adres altijd van dezelfde DHCP server krijgen (ook via VPN), is dit IP in beide installaties hetzelfde. De hostnaam van de XP en de 7 installatie is uiteraard niet hezelfde, maar ze zitten wel beide gejoined in het domein. Vindt DNS dit leuk? Vindt Kerberos dit leuk? Ik ben me suf aan het googlen of dit mogelijk de oorzaak is van bovenstaand, maar ben nog niets wijzer...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Licht kickje, tevens update...

- Ik heb voor de gebruiker Folder Redirection tijdelijk uitgeschakeld, maar dit is niet de oorzaak van het probleem.
- Ik heb voor de werkplek alle mogelijke vormen van firewalling uitgeschakeld, dit -lijkt- te werken, echter ik vertrouw het nog voor geen meter

De laptop is overigens een HP Elitebook 8560w, welke door HP nog volledig ondersteund wordt in XP.

By each crime and every kindness, we birth our future