Gebruik WIFI USB Stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 14:58
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire x1700 gekregen met een kapotte voeding. Ik heb in de specificaties gezien dat in deze computer geen wifi zit ingebouwd. De computer is een slimline en heeft hierdoor geen extra PCI slots. Ik kan dus geen PCI WIFI kaart inbouwen. (Heb ik wel nog liggen).

Ik wou dus gebruik gaan maken van een WIFI USB Stick, maar ik heb hier enkele jaren al geleden gebruik van gemaakt maar toen had ik niet echt een betrouwbaar netwerk.

Is een betrouwbaar netwerk wel mogelijk met behulp van een USB Stick?

Er zit wel een andere kaartaansluiting in, lijkt op iets van mini PCI, maar ik ken het niet?

Alvast bedankt.

EDIT:

Onderstaande foto, de kleine witte aansluiting naast de videokaart aansluiting, is dit mini pci ofzo of hoe noem je deze? Bestaan er wifi kaarten hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS-cohJyQHgaVgZVHbNf_W9ZbYBriE0CeUmQsXrCwsJGzUrEYW8MfcNrgHKNQ

[ Voor 18% gewijzigd door Denneke,,! op 23-01-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dat is een PCIe x1 aansluiting ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-07 21:21

eagle00789

Est. November 2005

En voor die PCIe x1 aansluiting zijn ook gewoon wifi kaarten verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Mooi, een PCIe x1 aansluiting met een 'lage' bracket.

Iemand suggesties prijs kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Klopt, die had ik al gevonden inderdaad. Heeft elke kaart zowel de 'lange' als 'korte' bracket?

Doordat dit een slimline pc is, is alles een stuk kleiner. Hierdoor is het stukje metaal voor hem vast te schroeven een stuk lager.. Ik zie in de pricewatch of op websites geen verschil in lang of korte bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie idd ook geen half-height kaarten er tussen staan noch informatie of er een half-height bracket bij zit.

Als je zorgt dat het PCB van de juiste afmetingen is kun je zelf een full-height bracket modificeren tot half-height. Korte methode hoe ik dat een keer gedaan heb:
Schroef het metalen bracket van de kaart, ga na hoeveel metaal er af kan waarbij je in gedachten houdt dat je nog een stukje over wilt houden om om te buigen voor het vastschroeven. (meten = weten)
Dan afzagen op de juiste maat, uitsparing boren voor schroefje en de braampjes wegvijlen.
Monteer bracket weer aan het kaartje en installeren maar :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:26
Of je gebruikt helemaal geen bracket. Zo'n WiFi kaartje weegt helemaal niets en kan rustig aan het PCI-e slot hangen. Vaak krijgt het kaartje nog steun van de antennes die door het bracket heen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:21
Als je op Ebay zoekt voor Low profile USB 3.0 kan je ook een USB dongel intern were aan die interne USB hangen.
http://www.ebay.com/sch/i...acket&_osacat=0&_from=R40
Als je betrouwbaarheid wilt moet je sowieso niet voor een Dongle gaan vaar gewoon voor een kabel.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Deze besteld: http://tweakers.net/price...9/tp-link-tl-wdn4800.html

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Works like a charm! :) Zat geen lage bracket bij, deze heb ik op de goede hoogte afgezaagd zodat hij wel de stevigheid heeft ervan. (Voor mensen die mogelijk met dezelfde vraag zitten)

Problemen opgelost dus.
Pagina: 1