Harde schijf (parameter onjuist) Bitlocker

Pagina: 1
Acties:

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:59
Goed,

Ik zit met een best wel zuur probleem.

De situatie: Ik heb een externe 1TB harde schijf met hierop een recente back up van mijn systeem en een aantal losse bestanden. Deze schijf is compleet beveiligd met bitlocker. Ik bedacht mij afgelopen week dat het wel handig zou zijn de back up te maken via het netwerk ipv via de usb kabel. Ik heb de harde schijf toen in mijn Apple Time Capsule gestoken. Na twee minuten bedacht ik mij al dat Apple en Bitlocker niet samen werken. Ik heb de harde schijf er weer van losgekoppeld. En daar begint waarschijnlijk mijn probleem.
Ik kan de schijf nu wel zien in de verkenner, en ook unlocken met mijn wachtwoord, maar de hele partitie met bestanden lijkt verdwenen. Ik heb er al heel veel tooltjes op losgelaten, maar ik vermoed dat deze niet werken vanwege bitlocker. Windows zelf geeft aan dat de schijf niet beschikbaar is/parameter onjuist.

Ik heb gelezen over een repair bde command maar ik heb nu geen tweede harde schijf van een terrabyte.
Er moet toch een manier zijn om die schijf weer toegankelijk te maken of om de paar bestanden die er los op staan terug te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:52 ]

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:59
Uncle Mel schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:44:
Als hij nog gedetecteerd wordt als bitlocker encrypted betekent dit dat de MBR, Bootsect en encryption keys waarschijnlijk nog intact zijn.

probeer hem eens te unlocken en daarna checkdisk te draaien
Het unlocken werkt gewoon. Hij ligt nu bij een vriend toch te decrypten met de rescue functie van bitlocker. Mocht dit niet werken dan ga ik checkdisk draaien