Onafhankelijke aansturing DVI- en HDMI-poorten op budget-kaa

Pagina: 1
Acties:

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zoals misschien al op te merken is aan de posttijd, ben ik al de hele nacht aan het zoeken naar een antwoord op de volgende vraag:

Hoe weet ik of een bepaalde grafische kaart tegelijk een apart signaal kan sturen naar zowel de HDMI-poort, als naar de DVI-poort?

Mijn grafische kaart is dringend aan vervanging toe en mijn budget is beperkt (max. 70 euro). Ik heb nu een XFX 7600GS met twee DVI-poorten die mijn twee 1080p schermen prima apart kan aansturen. De kaarten die ik nu op het oog heb (waaronder een GT 630 en een 4870), bezitten voornamelijk 1xVGA, 1xDVI, 1xHDMI. Ik zou het ene scherm aan kunnen sluiten via DVI en de ander via HDMI (HDMI-DVI-adapter), maar ik kan dus nergens vinden welke kaarten DVI+HDMI afzonderlijk kunnen aansturen... VGA m.i. al af vanwege het feit dat de schermen direct naast elkaar staan (ik ben bang voor kleurverschillen e.d.).
Uit handleidingen (als die er al zijn) word ik niets wijzer en her en der op het internet vind ik conflicterende informatie.

Heeft iemand een antwoord?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Croga

The Unreasonable Man

urrrr.... Ik heb persoonlijk nog nooit een kaart gezien die dit níet kan. Van geïntegreerde meuk tot HD5830 en zo'n beetje alles er tussen in heeft hier nog nooit problemen mee gehad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
Twee analoge signalen doen ze zelden, maar 2 digitale signalen gaat over het algemeen prima zolang ze hiervoor 2 aansluitingen hebben.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ok duidelijk! Bedankt.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
mitsumark schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:32:
Twee analoge signalen doen ze zelden, maar 2 digitale signalen gaat over het algemeen prima zolang ze hiervoor 2 aansluitingen hebben.
Voor 2 analoge signalen moet je bij Matrox zijn:
http://www.matrox.com/en/
:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640