Toon posts:

spanning op mn cpu koeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

ik heb nu een tijdje de CM hyper tx3 evo in gebruik en had de vraag of het mogelijk is, dat er een klein hoeveveelheid spanning op de heatsink staat? Ik weet dat je de componenten beter niet aan kunt raken als de pc aan staat, maar ik raakte perongeluk met het puntje van mn neus, een van de uiteinden van een heatpipe aan. Ik kreeg geen schok maar voelde wel een klein stroompje lopen(soort van 1.5V batterij op je tong gevoel.. Is dit normaal, of moet ik me nu ernstige zorgen maken? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 20:53

Soggney

Zeekomkommer

Meten is weten!

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 12:58

Quad

Doof

Je was statisch geladen, niets mis mee. Beter op de heatpipe dan dat je het moederbord had aangeraakt, want dan was je PC misschien wel dood geweest ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Statisch is out of the question.. Het was geen schock of iets maar een heel constant stroompje zolang ik mn neus erop hield bleef ik het voelen.. Maar ik zou niet weten hoe zoiets mogelijk kan zijn omdat de heatsink vrij ligt van de rest op het mobo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 12:58

Quad

Doof

Oke, maar neusknuffelen met je cpu koeler? :+

als je de PC uit zet, stekker etc eruit is het dan nog aanwezig?
Normaal moet je de heatsinks gewoon vast kunnen pakken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vastpakken is geen probleem :p en met de hand voel ik het ook niet, het is echt puur alleen met mn neus en maar het is heel zwak.. En nee, niet echt neus knuffelen.. Meer toeval ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat het een stroompje was, en niet gewoon de trilling van dat ding dat je voelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er 110% zeker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Je computer is dan waarschijnlijk niet geaard, en als je, je stroom stekker omdraait is er een grote kans dat je het niet meer voelt.

ps. je neus is niet iets dat in je PC hoort! :+

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal als ik thuis kom even de stekker omdraaien en kijken wat er gebeurt. De enige reden waarom ik trouwens met mn neus iets te dichtbijkwam, was omdat ik net een nieuwe video kaart geinstalleerd had en wou horen of deze ook die verschrikkelijke coil whine had, net als mn vorige kaart... :-P anyways, ik heb op internet gelezen dat je energie kunt opwekken met een heatsink en een waxinelichtje. Meschien wordt er iets opgewekt door het temperatuur verschil. Al wordt mn cpu niet warmer dan 56c.. Zou dot mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost... Wandcontactdoos was niet geaard... Srry voor de tijd verspilling mensen. Maar toch bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1