Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na 100 jaar oriënteren kom ik hier echt even niet meer uit! Daarom heb ik mijn hoop op dit forum gevestigd :).

Ik ben een beetje ouderwets. Misschien. Maar ik zoek simpelweg het volgende:

-Een tablet met een simpel windows besturingssysteem (met handig bureaubladje), bijv. windows 7 (n.i.e.t. 8.....)

-Een tablet waar ik Windows office op kan zetten.

Bestaat dit nou wel of niet, of komt dit er nog? Het gaat erom dat er er gemakkelijk Word-bestanden op kan zetten en bewerken 'onderweg'.

Kleine laptopjes (11 inch) gaan er op den duur uit heb ik begrepen, en hebben windows 8 (wil ik absoluut niet). En áls ze nog windows 7 hebben dan zijn dan niet de beste kwaliteit mini-laptopjes. Daarom wil ik graag een tablet met een toetsenbordje. Liefst een I-pad met windows, maar daar kan ik lang op wachten volgens mij :P .

Wie kan wat duidelijkheid scheppen? Mijn dank is oprecht groot _/-\o_ .

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

En waarom geen Windows 8? Deze werkt geweldig icm. touch. Windows 7 is dat heel wat minder mee!

Zoek gewoon naar een tablet met X86 processor en je kan er Windows op zetten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Die zijn er wel (kijk op de site van HP en Lenovo) maar dat zijn eigenlijk halffabrikaten. Nooit bedoeld voor het moderne tablet gebruik zoals de ipad en de surface. Even een gekke vraag... wat is er mis met het idee van surface RT of Pro? In de vraag&aangeboden staat nu een Acer Iconia voor 210 euro met windows 8 pro.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, maar ik volg jullie echt totaal niet. x86 processor? Nog nooit van gehoord! Windows 8 is echt het gebruiksonvriendelijkste besturingssysteem dat ik ook gezien heb.

Maar goed, denken jullie dat er in de nabije toekomst een mogelijkheid gaat komen waardoor je windows office op bijv. een I-pad kan zetten?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:39:
Bedankt voor jullie reacties, maar ik volg jullie echt totaal niet. x86 processor? Nog nooit van gehoord! Windows 8 is echt het gebruiksonvriendelijkste besturingssysteem dat ik ook gezien heb.
Dan heb je echt nog niet met W8 op een tablet gewerkt. Windows 7 op een tablet, dat is gebruiksonvriendelijk :p
Maar goed, denken jullie dat er in de nabije toekomst een mogelijkheid gaat komen waardoor je windows office op bijv. een I-pad kan zetten?
D'r gaan geruchten dat Microsoft met Office voor de iPad komt, dus ja, dan wel, anders kun je dat vergeten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• joblamie
  • Niet online
In principe zit er weinig tot geen verschil tussen Windows 7 en Windows 8, op het startmenu na. Dus als je een tablet zoekt met Windows 7, dan voldoet een tablet met Windows 8 ook prima.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:39:

Dan heb je er nog nooit mee gewerkt denk ik?
Wat jij nu zegt is een non argument natuurlijk.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 16:10
joblamie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:01:
In principe zit er weinig tot geen verschil tussen Windows 7 en Windows 8, op het startmenu na. Dus als je een tablet zoekt met Windows 7, dan voldoet een tablet met Windows 8 ook prima.
Beter nog aangezien W8 (iig deels) helemaal geschikt is gemaakt voor touch.

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:04:
[...]

Dan heb je er nog nooit mee gewerkt denk ik?
Wat jij nu zegt is een non argument natuurlijk.
Je kan dat nooit een non-argument noemen, want het is helemaal geen argument. Ik heb namelijk nog helemaal geen argumenten gegeven waarom ik windows 8 verschrikkelijk vind, omdat ik mij daar zo direct helemaal niet toe geroepen voelde. Als het mijn ervaring is, dan is het mijn ervaring. Dan kunnen anderen Windows 8 wel fantastisch vinden, maar ik vind het helemaal niets. En dat zeg ik uit ervaring.

Ik heb een hekel aan de apps van Windows 8 (van allerlei andere commerciële partijen waar ik niet om gevraagd heb), maar dat zou nog simpel op te lossen zijn. Het gaat mij om gebruiksgemak. En bij Windows 8 ervaar ik dat niet. Te pas en te onpas 'floepen' internetpagina's opeens weg, doordat je bijvoorbeeld per ongeluk even het touchpad aanraakt. Vervolgens is die hele internetbrowser in geen velden of wegen meer te bekennen en moet je via een mega-omweg de pagina terug zoeken (eerst naar 'meer apps' rechtsonder, dan naar Taakbeheer, dan zie je eindelijk iets wat op een vertrouwd bureaublad lijkt en dan kan je weer de browser openen). Ik wil gewoon een handige startknop linksonder en niet allerlei 'foefjes' waardoor er boven en rechts bij een aanraking opeens allerlei opties voorbij komen. Het irriteert mij mateloos, want het moet dan weer zogenaamd 'modern' en vooral heel mooi zijn dat de startbalk verdwijnt, maar ik vind het vooral 'verschrikkelijk onhandig'. Tot slot irriteert het me dat Windows 8 ongevraagd allerlei gegevens met elkaar verbind, zonder dat ik daar toestemming voor geef. Zo is het al eens gebeurd dat ik opééns een héél oude foto van mij rechtsboven in het scherm zag staan. Hoe kan dat nou? Die foto had ik immers al 4887565 jaar geleden verwijderd. Wat blijkt, Windows 8 maakt razendsnel verbinding met je hotmailaccount en blijkbaar stond die foto daar nog in. Zelfde geldt voor Facebook, etc. Ik wil zélf de regie houden, alstublieft.

Waarschijnlijk een niet onbelangrijk detail: mijn ervaring met Windows 8 betreft wel Windows 8 op een reguliere laptop. Zou ik Windows 8 op een tablet opeens helemaal fantastisch vinden? Dat kan ik moeilijk geloven....eigenlijk...

Maar goed, als ik dus een tablet met windows 8 zou hebben, dan kan daar wel office op gezet worden?

Nogmaals bedankt :) .

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:55:
[...]

Je kan dat nooit een non-argument noemen, want het is helemaal geen argument. Ik heb namelijk nog helemaal geen argumenten gegeven waarom ik windows 8 verschrikkelijk vind, omdat ik mij daar zo direct helemaal niet toe geroepen voelde. Als het mijn ervaring is, dan is het mijn ervaring. Dan kunnen anderen Windows 8 wel fantastisch vinden, maar ik vind het helemaal niets. En dat zeg ik uit ervaring.

Ik heb een hekel aan de apps van Windows 8 (van allerlei andere commerciële partijen waar ik niet om gevraagd heb), maar dat zou nog simpel op te lossen zijn. Het gaat mij om gebruiksgemak. En bij Windows 8 ervaar ik dat niet. Te pas en te onpas 'floepen' internetpagina's opeens weg, doordat je bijvoorbeeld per ongeluk even het touchpad aanraakt. Vervolgens is die hele internetbrowser in geen velden of wegen meer te bekennen en moet je via een mega-omweg de pagina terug zoeken (eerst naar 'meer apps' rechtsonder, dan naar Taakbeheer, dan zie je eindelijk iets wat op een vertrouwd bureaublad lijkt en dan kan je weer de browser openen). Ik wil gewoon een handige startknop linksonder en niet allerlei 'foefjes' waardoor er boven en rechts bij een aanraking opeens allerlei opties voorbij komen. Het irriteert mij mateloos, want het moet dan weer zogenaamd 'modern' en vooral heel mooi zijn dat de startbalk verdwijnt, maar ik vind het vooral 'verschrikkelijk onhandig'. Tot slot irriteert het me dat Windows 8 ongevraagd allerlei gegevens met elkaar verbind, zonder dat ik daar toestemming voor geef. Zo is het al eens gebeurd dat ik opééns een héél oude foto van mij rechtsboven in het scherm zag staan. Hoe kan dat nou? Die foto had ik immers al 4887565 jaar geleden verwijderd. Wat blijkt, Windows 8 maakt razendsnel verbinding met je hotmailaccount en blijkbaar stond die foto daar nog in. Zelfde geldt voor Facebook, etc. Ik wil zélf de regie houden, alstublieft.

Waarschijnlijk een niet onbelangrijk detail: mijn ervaring met Windows 8 betreft wel Windows 8 op een reguliere laptop. Zou ik Windows 8 op een tablet opeens helemaal fantastisch vinden? Dat kan ik moeilijk geloven....eigenlijk...

Maar goed, als ik dus een tablet met windows 8 zou hebben, dan kan daar wel office op gezet worden?

Nogmaals bedankt :) .
Je moet gewoon even oefenen, de internet browser is gewoon een van de rechthoeken, zit je daar niet meer druk een keer rechtsonder in het beeldscherm of op de windows toets. Ga je per ongeluk uit een programma, ga naar de linkerboven hoek en dan naar onder, dan komt er gewoon een grote lijst.

Windows 7 kan natuurlijk gewoon office op geinstalleerd worden, of het nou een tablet is of niet. Het gaat maar ik zou persoonlijk een windows 8 tablet nemen.

Bij windows RT krijg je office erbij, deze werkt perfect als je geen macro's gebruikt, anders heb je een probleem. Gebruik je macro's of wil je meerdere soorten programma's installeren zoals ik noem maar iets photoshop of iets dan een echte windows 8 tablet ZONDER RT. Daar kan alles op, maar zit geen office bij, die zul je dan moeten kopen.

ps: Daarnaast is de desktop gewoon een app waar gewoon een balk is waar je gewone desktop programmas in open staan (waaronder IE, Office, Pdf en dergelijke).

• Quad

Quad

Doof

Als je gebruik maakt van een normaal inlog zonder mail sync etc. dan heb je dat niet.
Ik heb dat wel, maar eerst had ik een offline account zeg maar.

Ik heb tot nu toe geen apps geïnstalleerd, ik heb dan ook een schone installatie en niet een kant klare bij de laptop meegeleverde versie waar allemaal bloatware op staat.

Als je een tablet hebt met een Windows 8 (Non RT!) versie kan je daar alles op installeren wat je wilt, op een RT zit je vast in de Metro interface en heb je alleen mogelijkheid tot installeren van apps en niet de normale programma's, tevens zit daar een beperkte versie van Office bij.

Bij een normale Windows 8 (pro) kan je dus alles opzetten wat je wilt, inclusief Microsoft Office.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2011/08/windows-7-vs-windows-8-explorer.jpg

De verkenner in Windows 7 en Windows 8 (pro), met touch is dat in Windows 7 een ramp, in Windows 8 weer niet.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
Los van je probleem, maar:
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:55:
[...] Tot slot irriteert het me dat Windows 8 ongevraagd allerlei gegevens met elkaar verbind, zonder dat ik daar toestemming voor geef.[...]
Daar heb je tijdens de setup toch echt wel toestemming voor gegeven. Je hebt een account aangemaakt met je live-account terwijl in hetzelfde scherm onderin de optie was weergegeven om het zonder te doen. Ze geven zelfs op dat scherm aan waarom ze willen dat je een microsoft account maakt en waarvoor het wordt gebruikt. Had je dus opgelet was één van je problemen dus al opgelost (de meeste anderen kunnen ook worden opgelost btw).

Hoe dan ook een x86 processor is een type processor die de x86 instructieset aan kan en dat type processor kom je in zowat elke desktop en laptop tegen. Je hebt ook nog ARM processors en een hele sloot aan andere processors. Windows 8 Pro (en 7, vista, xp, 2000, etc) draaien allemaal alleen* op x86 processors.

Verder is er niet zoiets als Windows Office, maar heet dat Microsoft Office :)
Of je Office ooit op de ipad gaat vinden vraag ik me af. Wat je eventueel wel aan het eind van het jaar kan verwachten is een voor de ipad aangepaste variant van office. Of dat voldoende functionaliteit heeft voor wat jij wilt weet ik niet. Gezien de staat van office voor WP7 (en 8 ) zal het vrij basic zijn.

Daarnaast zoals LeVortex al zegt: Een Windows RT tablet wordt met office geleverd (wederom een iets aangepaste, maar vrij complete versie, mits je geen macro's enz gebruikt). Windows Pro tablets worden zover ik weet niet geleverd met Office, maar stellen je uiteraard wel instaat om deze te installeren (net zoals elke andere software die op een gewone laptop/desktop met Windows 8 Pro draait).

Het is iets genuanceerder, maar ach..

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoelen jullie met Windows RT, waar staat RT voor?
En wat zijn macro's?
Geen idee waar jullie het over hebben...

Jullie zeggen dat je bij Windows RT office erbij krijgt. Het gaat mij erom dat ik word-bestanden van mijn 'thuis-laptop' op mijn tablet kan zetten, zodat ik bijv. onderweg/ op vakantie er verder mee kan. Kan dat met dat systeem?

Thanx nogmaals!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:39:
Wat bedoelen jullie met Windows RT, waar staat RT voor?
Wikipedia: Windows RT
En wat zijn macro's?
Geen idee waar jullie het over hebben...
Wikipedia: Macro (software)
Jullie zeggen dat je bij Windows RT office erbij krijgt. Het gaat mij erom dat ik word-bestanden van mijn 'thuis-laptop' op mijn tablet kan zetten, zodat ik bijv. onderweg/ op vakantie er verder mee kan. Kan dat met dat systeem?

Thanx nogmaals!
Dat kan, maar je kan geen andere programma's dan erop installeren dan anders via de Microsoft store.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus geen optie, alleen maar programma's van de Microsoft Store. Ik wil er ook apps van Apple op kunnen zetten.

Ik waardeer jullie inzet heel erg, maar ben er als leek niet wijzer van geworden. Dit is niet een kwestie van 'even tijd investeren om het te begrijpen', nee, dit is een kwestie van aanleg. Ik snap helemaal niets van wat jullie zeggen. Mensen die hier wel aanleg voor hebben, schijnen dat alleen nauwelijks te begrijpen. Of het andere uiterste (weleens in een computerwinkel meegemaakt), ze beginnen heel kinderlijk te praten. Kijk, ik ben niet bepaald achterlijk. Nee, ik heb alleen geen aanleg voor dit soort zaken.

Ik heb bijv. wel aanleg voor taal. Ter vergelijking: als ik in het frans aan jullie de Nederlandse grammatica ga uitleggen, snap je er niets van als je geen 'taalgevoel' hebt.

Indien iemand nog in Jip- en Janneketaal een advies voor een tablet kan geven, heel graag!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 16:31 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 15:03

ResuCigam

BOFH

Je zult NOOIT apps van Apple op een Windows pc kunnen zetten dus dat kun je vergeten :)

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:36:
Je zult NOOIT apps van Apple op een Windows pc kunnen zetten dus dat kun je vergeten :)
Kijk dat is duidelijke taal :D, thanx!

Maken de makers van die apps dan eenzelfde versie voor Windows?

En dan nog dit: wat doen mensen met al hun belangrijke Word-bestanden (.doc/ .docx) als ze 'overstappen' naar een Mac van Apple? Zij kunnen dat dus dan niet op hun nieuwe laptop zetten. Overtypen :X ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 16:40 ]

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Dat ligt eraan welke apps van Apple je wilt gebruiken.

Als je alleen Word bestanden wil lezen en simpele bewerkingen uitvoeren kun je ook een Ipad kopen en daar een quikoffice app op zetten.

Dan heb je de apps van apple en office documenten bij de hand.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 15:03

ResuCigam

BOFH

Dat hangt van de makers af, de ene doet ze beide, de ander alleen Apple of Windows. Ik zou als ik jou was toch eens een winkel inlopen en eens een half uurtje met een Windows 8 tablet spelen, zodra je eenmaal de juiste touch bewegingen hebt aangeleerd (daar staan een hoop tutorials voor online) werkt het echt perfect op een tablet. Je hebt Windows 8 tablets in 2 smaken: De RT versie waarmee je alleen apps uit de Windows Store kunt installeren of de versie met Windows Pro waar je alle Windows programma's op kunt zetten. De RT versie heeft een eenvoudige versie van Office geïnstalleerd staan terwijl je bij de Pro versie Office los moet kopen.

We do what we must because we can.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:38:
Maken de makers van die apps dan eenzelfde versie voor Windows?

En dan nog dit: wat doen mensen met al hun belangrijke Word-bestanden (.doc/ .docx) als ze 'overstappen' naar een Mac van Apple? Zij kunnen dat dus dan niet op hun nieuwe laptop zetten. Overtypen :X ?
Dat hangt af van de makers. Zij besluiten om apps voor Apple, Windows of Android te maken.
Soms maken ze apps voor meerdere platforms. Dus voor Apple en Windows. Of voor Apple en Android.
etc.

Mac gebruikers kunnen OpenOffice installeren.
Maar dat kan je niet op een IPad installeren.

Om alleen Word bestanden te bewerken, hoef je niet per se een Windows tablet te hebben.
Hangt er alleen af of je ingewikkelde dingen doet in Words.

Ik heb bijvoorbeeld een Android tablet (de Padfone, maar dat terzijde. Het kan elke willekeurige Android tablet zijn). Hier zijn verschillende apps voor te krijgen waarmee je Word bestanden kunt bewerken. Sommige zijn gratis en sommige betaald. Ik gebruik bijvoorbeeld Kingsoft Office. Hiermee kan ik Word- en Excelbestanden maken en bewerken (volgens mij ook Powerpoint, maar dat heb ik nog niet geprobeerd).

Maar ik tik alleen tekst. Beetje opmaak hier en daar. Ik maak geen gebruik van ingewikkelde opties in Office.

Ook hangt het af wat je er verder mee wilt doen. Als je alleen een beetje surft en mailt, is een Android tablet perfect. Maar wil je ook Photoshoppen of andere Windows software gaan gebruiken, dan moet je kijken of er voor Android gelijkwaardige software is.

[ Voor 22% gewijzigd door Xyphoid op 25-01-2013 16:51 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:03

Eagle Creek

Breathing security

Die foto had ik immers al 4887565 jaar geleden verwijderd. Wat blijkt, Windows 8 maakt razendsnel verbinding met je hotmailaccount en blijkbaar stond die foto daar nog in. Zelfde geldt voor Facebook, etc. Ik wil zélf de regie houden, alstublieft.
:o

Die fout ligt dan toch bij jou en niet bij Windows 8. Jij verwijdert een bestand niet op de juiste manier (of beter: vergeet een back-up) en Windows 8 toont gewoon dit bestand. En dan ga jij opeens piepen over dat je zelf de controle niet hebt? Elk ander dat toegang had tot dit bestand (elke applicatie, elke persoon, etc) had dit bestand kunnen openen.

Zeer vreemde conclusie.

Verder geen waarde-oordeel hoor, je moet vinden wat je vindt. Maar dit viel me nogal op.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 25-01-2013 16:50 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33
Eagle Creek schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:49:

Die fout ligt dan toch bij jou en niet bij Windows 8. Jij verwijdert een bestand niet op de juiste manier (of beter: vergeet een back-up) en Windows 8 toont gewoon dit bestand. En dan ga jij opeens piepen over dat je zelf de controle niet hebt? Elk ander dat toegang had tot dit bestand (elke applicatie, elke persoon, etc) had dit bestand kunnen openen.

Zeer vreemde conclusie.
Ik denk dat Floortje222 meer doelde op het feit dat Windows allerlei gegevens toont en gebruikt, waar je niet om gevraagd hebt. Natuurlijk is dit allemaal in te stellen, maar daar moet je even voor gaan zitten.

Ik vind het ook bloedirritant dat al je gegevens ineens gekoppeld zijn en syncen altijd standaard aan staat. Ik zet ook altijd syncen van contacten en foto's uit, omdat ik nooit weet waar het naartoe gesyncd wordt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11 11:29
Het is eigenlijk verassend eenvoudig wat dat betreft: wil je geen synchronisatie, maak dan gewoon lokaal een account aan en vul je email adres niet in bij de eerste setup. Dan synct ie helemaal niks en staan alle "cloud" instellingen uit.

Als je er dan toch voor kiest om een dienst te gebruiken (bijvoorbeeld de store om apps te installeren) vraagt deze app eenmalig om je MS account en dit is dan alleen gekoppeld voor deze app en syncen je foto's en dergelijke niet mee.

Verwijderd

Topicstarter
Eagle Creek schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:49:
[...]

:o

Zeer vreemde conclusie.

Verder geen waarde-oordeel hoor, je moet vinden wat je vindt. Maar dit viel me nogal op.
'Piepen"? flikker even op met je denigrerende, opruiende toontje. Ik ben je kleine zusje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Xyphoid schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:43:
[...]

Dat hangt af van de makers. Zij besluiten om apps voor Apple, Windows of Android te maken.
Soms maken ze apps voor meerdere platforms. Dus voor Apple en Windows. Of voor Apple en Android.
etc.

Mac gebruikers kunnen OpenOffice installeren.
Maar dat kan je niet op een IPad installeren.

Om alleen Word bestanden te bewerken, hoef je niet per se een Windows tablet te hebben.
Hangt er alleen af of je ingewikkelde dingen doet in Words.

Ik heb bijvoorbeeld een Android tablet (de Padfone, maar dat terzijde. Het kan elke willekeurige Android tablet zijn). Hier zijn verschillende apps voor te krijgen waarmee je Word bestanden kunt bewerken. Sommige zijn gratis en sommige betaald. Ik gebruik bijvoorbeeld Kingsoft Office. Hiermee kan ik Word- en Excelbestanden maken en bewerken (volgens mij ook Powerpoint, maar dat heb ik nog niet geprobeerd).

Maar ik tik alleen tekst. Beetje opmaak hier en daar. Ik maak geen gebruik van ingewikkelde opties in Office.

Ook hangt het af wat je er verder mee wilt doen. Als je alleen een beetje surft en mailt, is een Android tablet perfect. Maar wil je ook Photoshoppen of andere Windows software gaan gebruiken, dan moet je kijken of er voor Android gelijkwaardige software is.
Oke, bedankt. Ik tik ook alleen maar beetje tekst, verder geen ingewikkelde zaken. Kan je álle Word-bestanden op je tablet zetten als je Kingsoft Office hebt gedownload?

Nog even een praktische vraag: vele mensen hebben een laptop thuis en een andere laptop/ tablet voor mee op reis. Als je word-bestanden op je 'reis-laptop' bewerkt, staan ze natuurlijk nog niet bewerkt op je 'huislaptop'. Hoe kan je alles makkelijk synchroniseren als je terug komt?

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:09:
[...]

'Piepen"? flikker even op met je denigrerende, opruiende toontje. Ik ben je kleine zusje niet!
Doe eens gewoon kalm, je hebt je nergens in verdiept en stelt de meest basale vragen die je gewoon op internet kunt zoeken. Daar doel ik op onder meer windows RT, macro's en dergelijke. Maar ben je er nu al uit? nog steeds Windows 7, of misschien toch windows 8 of windows RT??? Of denk je dat andriod of ipad beter geschikt is.

Google gewoon eens op applicaties die je gebruikt naast office. Kijk of het beschikbaar is voor jou platform (daarbij letten op het verschil van windows 7/8 en windows RT. Dan kun je misschien al Windows, Ipad of Andriod laten vallen en wordt je keuze makkelijker.
als je echt alleen office gebruikt moet je beslissen of je echt office wilt of een andere tekst app. Zoals hier net genoemd is. Persoonlijk vind ik Microsoft office gewoon de beste, maar sommige gebruiken Open office of iets anders.

Syncen kan bij windows 7/8 doormiddel van dropbox. Bij windows RT kan dropbox ook wel, maar is iets ingewikkelder volgens mij. Die kan wel met skydrive, wat echt super handig werkt (dropbox werkt ook super trouwens). 7GB kun je sowieso alles wel in kwijt, in dropbox krijg je 5gb, maar dat krijg je ook nooit vol met documentjes.

[ Voor 30% gewijzigd door LeVortex op 25-01-2013 17:54 ]

• Alwinonline
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:09:
[...]

wow voor iemand die een compleet gebrek aan eigen inzet toont, totaal geen kennis van zaken heeft en een houding aanneemt van " ik heb iets in mijn hoofd en alles wat jullie zeggen maakt mij niet uit" verwacht je wel ontzettend veel van een community.

Om even kort samen te vatten wat hier boven al meerdere malen gezegd is: Windows 7 tablets (met of zonder office) zijn functioneel niet goed in gebruik, de interface is er niet op gemaakt en de hardware ook niet.

Waar jij je zelf wat beter in moet verdiepen is het uitzoeken wat je precies wil, en daarna uitzoeken of het uberhaupt mogelijk is. Je hebt het bijvoorbeeld over het draaien van iOS/MAC apps op windows. dit gaat nooit werken. Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat de apps die jij in iOS hebt ook wilt hebben op je windows tablet. Ik zal heel kort zijn, apps heb je niet onder windows 7 dus dat kan je vergeten, kijk naar een windows 8 tablet.

Ik kan nog een uur door typen over jou verwende gedrag en hoe ik me erger aan het complete gebrek aan eigen inzet maar ik zal het kort houden. Loop een winkel in, vertel je eisen aan een verkoper en kijk waar ze mee op de proppen komen want op een site als tweakers word er wel iets meer van je gevraagd

Verwijderd

Topicstarter
LeVortex schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:15:
[...]

Doe eens gewoon kalm, je hebt je nergens in verdiept en stelt de meest basale vragen die je gewoon op internet kunt zoeken. Daar doel ik op onder meer windows RT, macro's en dergelijke. Maar ben je er nu al uit? nog steeds Windows 7, of misschien toch windows 8 of windows RT??? Of denk je dat andriod of ipad beter geschikt is.

Google gewoon eens op applicaties die je gebruikt naast office. Kijk of het beschikbaar is voor jou platform (daarbij letten op het verschil van windows 7/8 en windows RT.
Jij verdiept je zelf ook nergens in, want ik heb een paar berichten eerder uitgelegd waarom ik sommige types hier zo arrogant vind; het 'aanleg'-verhaal. Voor JOU zijn de vragen basaal, voor de gemiddelde Nederlander niet. Dat heeft met talent/ aanleg te maken. Om maar even in hokjes te denken: hoe vaak heb ik computer-nerds wel niet de meest supersimpele grammaticaregels moeten uitleggen? Héél vaak! Basisschool niveau. Dan zeg ik ook niet: joh, verdiep je er maar eens in en zoek het maar uit. Want deze groep mensen kan zich erin verdiepen tot ze een ons wegen, maar dan snappen ze het nog niet. Generatie 50 + vindt zelfs dat ik bovengemiddeld veel weet van computers, voor hen is het woord 'processor' al chinees.
Het feit dat jij het al 'basale vragen' noemt, vind ik niet respectvol. Het is een waarde-oordeel. Ik denk dat ik jou op heel veel andere vlakken heel wat kan bijleren. Veroordeel mij niet omdat ik nog nooit van macro's heb gehoord. Dat is voor MIJ chinees.

Verwijderd

Topicstarter
Alwinonline schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:18:
[...]

wow voor iemand die een compleet gebrek aan eigen inzet toont, totaal geen kennis van zaken heeft en een houding aanneemt van " ik heb iets in mijn hoofd en alles wat jullie zeggen maakt mij niet uit" verwacht je wel ontzettend veel van een community.

Om even kort samen te vatten wat hier boven al meerdere malen gezegd is: Windows 7 tablets (met of zonder office) zijn functioneel niet goed in gebruik, de interface is er niet op gemaakt en de hardware ook niet.

Waar jij je zelf wat beter in moet verdiepen is het uitzoeken wat je precies wil, en daarna uitzoeken of het uberhaupt mogelijk is. Je hebt het bijvoorbeeld over het draaien van iOS/MAC apps op windows. dit gaat nooit werken. Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat de apps die jij in iOS hebt ook wilt hebben op je windows tablet. Ik zal heel kort zijn, apps heb je niet onder windows 7 dus dat kan je vergeten, kijk naar een windows 8 tablet.

Ik kan nog een uur door typen over jou verwende gedrag en hoe ik me erger aan het complete gebrek aan eigen inzet maar ik zal het kort houden. Loop een winkel in, vertel je eisen aan een verkoper en kijk waar ze mee op de proppen komen want op een site als tweakers word er wel iets meer van je gevraagd
Wéér een groot bewijs van arrogantie. Wie denk je wel niet dat je bent door mij zo neer te halen? Ben je meer waard dan ik omdat jij toevallig aanleg voor dit soort zaken hebt? Ik denk dat ik jou op heel veel andere vlakken wat kan leren. Ik verdiep mij hier al een half jaar in, maar blijkbaar kom ik er niet uit. Anders zou ik hier niet om hulp vragen.

• Alwinonline
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:23:
[...]

Wéér een groot bewijs van arrogantie. Wie denk je wel niet dat je bent door mij zo neer te halen? Ben je meer waard dan ik omdat jij toevallig aanleg voor dit soort zaken hebt? Ik denk dat ik jou op heel veel andere vlakken wat kan leren. Ik verdiep mij hier al een half jaar in, maar blijkbaar kom ik er niet uit. Anders zou ik hier niet om hulp vragen.
Het heeft niks met arrogantie te maken, maar met zoeken op de juiste plekken. Ik denk dat jij namelijk veel beter af bent op een plek waar ze het jou op een veel bazaler niveau uit kunnen leggen. Tweakers.net (en vooral GoT)is gewoon een plek waar een bepaald technisch kennis niveau verwacht word. He je dat niet, dan word je dat gemeld en verwijzen we je door naar een plek waar je op jou niveau uitgelegd kan krijgen wat je zoekt en waar je moet zijn. In mijn geval verwees ik je daarom door naar de winkel.

Dit heeft er niks mee te maken of ik jou wel of niet wil helpen (en geloof me, met jou houding zullen er maar weinig mensen zijn die dat wel willen).

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic & onbeschoft, dus weg.

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 25-01-2013 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. Boodschap voor de lieve mensen hier die de moeite hebben gedaan mij vanalles uit te leggen: super bedankt! Ik zal het meenemen in mijn beslissing, hoewel ik nog wel alles even op een rijtje moet zetten.

2. Boodschap voor de arrogante mensen hier die louter vanwege hun computerkennis boven de gemiddelde Nederlander denken te staan, je komt jezelf nog weleens tegen.

Fijne avond nog verder :).

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo Floortje :)

Doe eens even rustig, als je een omschrijving niet begrijpt dan ben je best in staat dat even in Google op te zoeken. Als je dan nog onbeschoft word tegen mensen die reageren op je vragen dan doe ik er een slot op. Volgende keer graag wat meer eigen inzet en een een fatsoenlijk taalgebruik. Lees ook eens Het algemeen beleid, daar staat veel in.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.