Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Na veel uitzoeken, vergelijken, en reviews lezen heb ik eergisteren eindelijk besloten dat mijn nieuwe laptop de Asus Zenbook U500VZ zou worden. Via de pricewatch een bestelling geplaatst bij de MyCom om hem op te kunnen halen bij hun filiaal in Utrecht.

Twee dagen later heb ik er nog steeds niets van gehoord, dus ben ik even gaan kijken:
Mijn bestelling staat op geannuleerd, terwijl ik hier niets van gehoord heb, en hij is op de website van de MyCom niet meer leverbaar. Goed, MyCom wil m'n geld niet, ook prima, dan gaan we wel ergens anders heen.

Echter wat blijkt, spontaan *nergens* meer te krijgen :/

Heeft iemand enig idee wat er gebeurd is? Volgens engadget zijn ze in December zo'n beetje uitgekomen, dus het lijkt me sterk dat hij nu al EOL is, echter kan ik niets vinden wat erop duidt dat hij weer terug zou komen.

Zou het gewoon een kwestie van een paar weekjes wachten zijn, of kan ik beter op zoek naar een ander toestel ?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 19:45
Misschien kun je contact opnemen met MyCom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Je kan best gewoon eens een bericht sturen naar de klantendienst van MyCom, daar kunnen ze je waarschijnlijk een duidelijk antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:29
In het verleden heb ik ook zoiets gehad. Ik had een moederbord besteld en levertijd was zo'n 2 weken. Prima, ik had geen haast dus ik wachtte rustig af. Kijk ik 2 weken later bij mijn bestellingen is ie geannuleerd, en volgens de webshop is ie niet meer te leveren. Dat is een knap staaltje faalkunst, want op pricewatch waren er nog een stuk of 20 andere webshops die wel konden leveren.

Op zich geen probleem, maar een mailtje of telefoontje met de berichtgeving dat ze het moederbord niet meer kunnen leveren is blijkbaar teveel gevraagd. 8)7

Hetzelfde geldt met een processor. Ik had dringend een processor nodig. Op de website stond dat als ik vandaag zou bestellen, het morgen gelijk zou kunnen ophalen. Kom ik de volgende werkdag een kwartier voor sluitingstijd binnenwandelen met de vraag of ik de processor kan ophalen, krijg ik doodleuk te horen: "Heb je geen smsje gehad? Dan kunnen we niet leveren." Vervolgens loop ik naar buiten, terug naar de auto, een kwartier na sluitingstijd... Gaat mijn telefoon van *piep* *piep*... ...

[ Voor 30% gewijzigd door GioStyle op 23-01-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Deze laptop is (waarschijnlijk tijdelijk) niet leverbaar in nederland. Het is ook geen doorsnee lappie zo te zien, dus kan ik me voorstellen dat Asus er geen duizenden tegelijk op de boot richting nederland stuurt.

Als je echt haast hebt kan je proberen hem in een buurland op te snorren, of je moet geduldig wachten op de volgende lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Hippocampus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:52:
Deze laptop is (waarschijnlijk tijdelijk) niet leverbaar in nederland. Het is ook geen doorsnee lappie zo te zien, dus kan ik me voorstellen dat Asus er geen duizenden tegelijk op de boot richting nederland stuurt.

Als je echt haast hebt kan je proberen hem in een buurland op te snorren, of je moet geduldig wachten op de volgende lading.
Geen doorsnee laptopje, klopt. Maar waarom liggen (nog duurdere) macbooks wel in oneindige voorraden in de winkels?
Ik heb naar ultrabooks zitten zoeken, en kwam ook uit op deze. Wat een beest van een laptop lijkt me dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Omdat de Macbooks wél doorsnee laptops zijn, al zijn ze nog zo duur, ze verkopen toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

yannickie111 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:12:
Maar waarom liggen (nog duurdere) macbooks wel in oneindige voorraden in de winkels?
Ik denk dat je daar het antwoord wel kan raden toch ? ;) (iets met Apple vs Asus populariteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Hippocampus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:34:
[...]
Ik denk dat je daar het antwoord wel kan raden toch ? ;) (iets met Apple vs Asus populariteit)
Kudde-gedrag ;(

Ik zou het wel weten... Asus FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:03

Quad

Doof

Omdat ik mijn vermoeden heb dat deze vervangen is door de ux31 versie?

Edit: nvm, ik dacht da het om de ultrabook ging, deze is de duurdere variant van de N56.

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 23-01-2013 16:39 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Quad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:35:
Omdat ik mijn vermoeden heb dat deze vervangen is door de ux31 versie?
Nope. Dit zijn 2 verschillende ultrabooks. Zie: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/320975;321077/

Toen ik rond aan het kijken was zag ik dat de UX31(a), Zenbook Prime, geen ethernetpoort heeft. Dit is op zich ook niet per se nodig, maar toch wel een groot pluspunt.

De Zenbook Prime is ook 13.3" en de U500VZ is 15.6".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:12
Zonde dat dit model nu weer slecht leverbaar is. Doet me denken aan de schaarste aan UX31A en UX32VD modellen recentelijk.

Asus zou veel meer kunnen verdienen hier te lande als ze hun aanvoer beter op orde hadden.

Overigens een tevreden U500VZ/UX51VZ gebruiker hier. 15.6" is MI veel geschikter voor 1080p dan 13.3", wat betreft desktop/windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497347

Ik zit al weken te wachten op de nieuwe U500VZ met touchscreen. Staat al enige tijd op de asus website, maar is vooralsnog alleen in zuid afrika te koop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:03

Quad

Doof

Dit product is niet meer beschikbaar in ons assortiment. Alternatief? Vraag het in één van onze winkels aan een verkoopmedewerker of bel 0900 - 8101 (20 cpm)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Zouden ze hem nog ergens in een Mediamarkt hebben? Met die btw korting die morgen nog geldt zou dat een mooi prijsje opleveren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swahjak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 15:38
Heb een aantal weken geleden nog contact opgenomen met verschillende shops, al met al overal stond hij in bestelling maar niemand wist te vertellen wanneer hij binnen zou komen. Bij MyCom hadden ze het nog over 30 januari maar die zouden allemaal gereserveerd staan. Coolblue wist te vertellen dat ze hem ergens eind januari / begin februari zouden binnen krijgen maar daar is hij ook verdwenen. De overige verkopers kunnen geen enkele vorm van verwachte levertijd vertellen.

Wel een extreme vorm van leveringsproblemen als je het mij vraagt, en ook opmerkelijk dat hij gewoon overal wordt 'weggehaald'. Lijkt wel of deze laptop om de een of andere rede wordt uitgefaseerd. Ik hoop niet voor de nieuwe met touch... Heb ik persoonlijk nergens voor nodig en zeker niet voor de meerprijs waarmee deze komt.

- Edit -

Heeft er iemand nog suggesties voor alternatieven. De XPS 15 (L521x) blijkt nog altijd te kampen met hardware problemen (WIFI) dus die valt al af. De HP envy is het net niet als je het mij vraagt en de huidige Samsung's redden het ook niet... Wachten op de nieuwe 7 series?

[ Voor 15% gewijzigd door swahjak op 01-02-2013 14:15 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Vaio s15 word gezien als een laptop die hetzelfde segment bedient als de Asus en de XPS, alleen dan goedkoper en beter op vele punten.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swahjak
FYI, Zojuist een mail ontvangen van Coolbue:
Op 04-01-2013 gaf u aan interesse te hebben in de Asus U500VZ-CN046H. Helaas is het product niet meer leverbaar. We hebben een alternatief, vergelijkbaar product voor u uitgezocht:

Asus Zenbook UX52VS-CN021H

Intel Core i7 3517U
4 GB werkgeheugen
500 GB HDD + 24 GB Cache-SSD
NVIDIA GeForce GT 645M
Ultrabook
Windows 8
3x USB 3.0
Ultradun en licht ontwerp
HDMI-aansluiting
Bluetooth v4.0
Aka een soort van halve versie van de U500VZ zover ik het kan zien. Linkje. Overigens wel een stuk goedkoper (€1200).

Wat betreft de Vaio 15s, deze in beginsel inderdaad goedkoper. Ga je echter vegelijkbare specificaties toepassen dan kom je al snel hoger uit. Een upgrade naar 256 SSD kost een verbluffende €570,00 (seriously!?). Tel daar een i7 bij voor €150,00, de GT 640M voor €190,00, en 6GB (8 is niet mogelijk) voor €40,00 en je zit op een totaal van: €1.897,98 (Incl. BTW).

Op welke punten zou de Vaio dan beter zijn dan een U500?

[ Voor 24% gewijzigd door swahjak op 01-02-2013 17:18 . Reden: Reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
swahjak schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:05:
FYI, Zojuist een mail ontvangen van Coolbue:

[...]

Aka een soort van halve versie van de U500VZ zover ik het kan zien. Linkje. Overigens wel een stuk goedkoper (€1200).

Wat betreft de Vaio 15s, deze in beginsel inderdaad goedkoper. Ga je echter vegelijkbare specificaties toepassen dan kom je al snel hoger uit. Een upgrade naar 256 SSD kost een verbluffende €570,00 (seriously!?). Tel daar een i7 bij voor €150,00, de GT 640M voor €190,00, en 6GB (8 is niet mogelijk) voor €40,00 en je zit op een totaal van: €1.897,98 (Incl. BTW).

Op welke punten zou de Vaio dan beter zijn dan een U500?
Er zit een baanbrekend verschil tussen de vaio en de asus:
De Vaio maakt namelijke gebruik van standard size modules, en de asus van custom size modules. De ssd moet je dus niet samenstellen bij Sony, maar je moet gewoon de goedkoopste RAM en HDD kiezen. En je kunt er zelf een willekeurige SSD instoppen bij Sony. Dus dan kom je inderdaad een stuk goedkoper uit dan bij de Asus.

De Sony wint het op:
- Gewicht (1,89kg)
- Scherm: 1080p IPS paneel heeft bij Sony geen orange gating itt de Asus
- Prijs
- Upgradability
- Koeling (de laptop heeft geen throttling onder volle load itt de asus, zelf niet met de overclock mod voor de vaio)

De Asus wint het op:
- Acuuduur (Sony = 5 uren, Asus = 7 uren)
- Design (Mijn persoonlijke mening)
(- GPU is beter maar deze word weer overtroffen door de Sony als je de OC mod gebruikt, en daarnaast heeft de Asus last van throttling onder extreme load dus echt een sterk punt vind ik het niet aangezien deze niet lang zijn volle kracht kan benutten)

By the way, vergeet de studentekorting bij de vaio niet. :)

EDIT, ik maak het effe makkelijk voor je :9 : Ik kom zonder studentenkorting uit op:
1270 euro met quad i7, 4GB, 320GB, GT640M

Tell daarbij op:
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G
Totaal 120... En dan kom je rond de 1390,- (+70 euro als je 256GB SSD wilt)

Met studentenkorting (leraar of student)
1142 euro met quad i7, 4GB, 320GB, GT640M + 120 euro = 1262 euro. :Y (+70 euro als je 256GB SSD wilt)

[ Voor 14% gewijzigd door Vinand op 01-02-2013 19:13 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swahjak
Ten eerste, bedankt voor uitgebreide toelichting ;) Dat zijn inderdaad valide punten maar, het is toch het design wat me inderdaad nog wat terughoud nu ik al tijden op de U500 zit te wachten...

Daarnaast zag ik dat je in het ervaringen forum (S Serie) ook actief was / bent. Ik denk daaruit op te kunnen maken dat je zelf ook een s15 hebt aangeschaft(?). Wat ik me wel sterk afvraag na een aantal reviews te hebben gelezen en gekeken of de bouwkwaliteit van de S15 niet wat aan de wensen overlaat. Zoals eerder in dat topic opgemerkt ben ik ook een video tegen gekomen waar het materiaal meer op plastic lijkt (wat overigens niet per definitie slecht hoeft te zijn). Ook het toestenbord leek (behoorlijk) mee te veren. Als mijn aanname correct is, wat is jou mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
swahjak schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:43:
[...]

Ten eerste, bedankt voor uitgebreide toelichting ;) Dat zijn inderdaad valide punten maar, het is toch het design wat me inderdaad nog wat terughoud nu ik al tijden op de U500 zit te wachten...

Daarnaast zag ik dat je in het ervaringen forum (S Serie) ook actief was / bent. Ik denk daaruit op te kunnen maken dat je zelf ook een s15 hebt aangeschaft(?). Wat ik me wel sterk afvraag na een aantal reviews te hebben gelezen en gekeken of de bouwkwaliteit van de S15 niet wat aan de wensen overlaat. Zoals eerder in dat topic opgemerkt ben ik ook een video tegen gekomen waar het materiaal meer op plastic lijkt (wat overigens niet per definitie slecht hoeft te zijn). Ook het toestenbord leek (behoorlijk) mee te veren. Als mijn aanname correct is, wat is jou mening hierover?
Allereerst: Je aannamens zijn verkeerd, maar daar blame ik je niet voor, ik kan behoorlijk subjectief overkomen (een punt van mezelf waar ik nog een hoop verbetering wil maken). Je kan in mijn signature zien wat voor producten ik beheer, en daar zit geen S serie bij :9 . Ik ben gewoon al een behoorlijk lange tijd heel actief in specifiek deze forums en ik ken de markt gewoon heel erg goed in verhouding met de gemiddelde tweaker die hier af en toe een post neerplaatst. Dus vandaar dat mijn mening anders over kan komen dan de mening van de gemiddelde tweaker. Dus probeer niet te denken dat ik je op een verkeerd/subjectief spoor probeer te brengen ik probeer je gewoon een mooie alternatief voor te stellen (Alhoewel ik begrijp dat het natuurlijk wel zo over kan komen :9 ).

- ODD van de vaio is slot drive geworden sinds de laatste generatie, daar zit een beetje flex in, maar dat kan opgelost worden door het te vervangen met een HDD (Als je dat natuurlijk wilt doen, iets wat een gemiddelde tweakers op dag 1 gelijk zou doen :9, SSD + HDD combo FTW!!). Daarnaast heb ik al vele eigenaren gevraagd wat hun van de flex vonden, en dat is niet zo erg als het klinkt, niemand stoort zich er namelijk aan. De flex is niet op het niveau van de Asus N53 series waar het echt begon te storen en mensen met haastige oplossingen begonnen te komen. Het is tot nu toe niet echt storend voor iemand geweest, en ik heb het zelf ook geprobeerd. Het is wel iets wat visueel opvalt als je erop let. Hetzelfde bij mijn AW M15X, waar ook flex in de keyboard zit maar het absoluut niet stoort.

- De laptop is gemaakt van Magnesium, niet van plastic dus. Het scherm heeft wel flex, maar dat is nog niet iets wat op het gebied van bouwkwaliteit teleurstelt (in tegenstelling zoals bijvoorbeeld bij de crappy Vaio E series). Volgens Sony kan het scherm zo namelijk beter tegen een "stoot" (trek daar je eigen marketing gerelateerde conclusie uit :9 ). De laptop is voor de rest volgens bijna elke review solide en stevig gebouwd. De kleinere broertje zonder IPS paneel is vandaag namelijk nog als winnaar in de tweakers LBBG behandeld: reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2013
Daar kun je al het een of ander over lezen zodat je denk ik wat beter begrijpt vanuit een andere perspectief (voor de betrouwbaarheid) kan inlezen wat voor een laptop het in principe is. Verschil tussen de S13 en S15 is het kwaliteit in scherm (Resolutie + TN vs IPS), gewicht en de formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 21:30

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Is het niet de Asus ux51vz ?

[ Voor 13% gewijzigd door GiantLeap op 01-02-2013 22:15 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swahjak
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal duidelijk krijg wat dat model precies is. Wat ik wel weet is dat hij 400 euro duurder is dan de "Asus Zenbook U500VZ-CN046H". Misschien dat dat het 512GB model is...
Vinand schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:12:
Dus probeer niet te denken dat ik je op een verkeerd/subjectief spoor probeer te brengen ik probeer je gewoon een mooie alternatief voor te stellen (Alhoewel ik begrijp dat het natuurlijk wel zo over kan komen :9 ).
Ik ben al lang blij dat je (iemand) de moeite neemt om zo uitgebreid antwoord te geven op mijn vragen! Ik zal een dezer dagen eens kijken of ze hem in de MyCom hier in de buurt hebben staan.

Mijn hele keuze maken wat betreft een nieuwe laptop blijft maar op de klippen lopen. Ik had eerst mijn zinnen gezet op de XPS 15, in de hoop dat wireless problemen zouden worden opgelost heb ik daar (maar liefst) 2 maanden op zitten wachten. Ze hadden me bij Dell bijna te pakken, via twitter werd mij gemeld dat het gefixt was (zowel NL als global / US). Uiteindelijk wist een sales medewerker mij op het aller laatste moment toch nog te vertellen dat hij niet gemaakt was (gelukkig). Op het moment verkopen ze dus nog steeds zonder pardon een falende laptop :/ (Linkje naar het volledige verhaal in het XPS 15 topic, mocht je geïnteresseerd zijn).

Vervolgens viel de keuze op de U500VZ blijkt dat :X ding opeens nergens meer leverbaar... Gaat lekker dus. Nu de Vaio maar eens serieus overwegen dus! Zul je zien dat daar dadelijk ook ineens iets mee is ;) (gezien de huidige trend in mijn zoektocht).

Hoe kwam je btw uit op 1270 ik kom op sony.nl uit op 1378,00 met de i7 en 640M LE? Edit: Ik zie nu dat adobe standaard in de prijs wordt meegerekend en kom zonder op dezelfde prijs uit.
Uw ontwerp:
Wit
Uw configuratie: Configuratie aanpassen
Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Windows 8
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
39,5cm LED, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij

[ Voor 5% gewijzigd door swahjak op 04-02-2013 15:53 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

UX51 is inderdaad hetzelfde model, wellicht is de VZ versie een versie met betere specs en dus duurder. De Vaio S15 is inderdaad een goed alternatief. Niet helemaal hetzelfde, maar heeft ook voordelen. Qua scherm en koeling (De Asus is niet optimaal, ook niet superberoerd maar de Sony heeft dat gewoon dik in orde) en als je van tweaken houd en zelf een uurtje werk erin wil steken dan heb je aan de Sony qua performance ook een betere deal.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:12
Vinand schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:03:
[...]De Sony wint het op:
- Gewicht (1,89kg)
- Scherm: 1080p IPS paneel heeft bij Sony geen orange gating itt de Asus
- Prijs
- Upgradability
- Koeling (de laptop heeft geen throttling onder volle load itt de asus, zelf niet met de overclock mod voor de vaio)

De Asus wint het op:
- Acuuduur (Sony = 5 uren, Asus = 7 uren)
- Design (Mijn persoonlijke mening)
(- GPU is beter maar deze word weer overtroffen door de Sony als je de OC mod gebruikt, en daarnaast heeft de Asus last van throttling onder extreme load dus echt een sterk punt vind ik het niet aangezien deze niet lang zijn volle kracht kan benutten)
Hier zeg je een paar dingen die niet waar zijn. De Asus heeft geen Orangegate, het was/is juist de S15 die dat heeft.

1). De S15 gebruikt het betreffende LG paneel al langer, en hoewel er nu berichten zijn dat de nieuwste versies van de S15 schermen gebruiken die verbeterd zijn, is dit niet eens zeker. Hoewel de Asus hetzelfde schermtype gebruikt, zijn deze allen nieuwer, en is er geen die een Orangegate heeft zoals de S15 in het begin. Het is dus al met al zeker niet zo dat de Asus hier voor de Sony onder zou doen, integendeel.

Lees dit draadje maar eens: link

2). Throttling is nauwelijks een issue. Je kan het laten gebeuren door Furmark en Prime95 tegelijk te laten brullen ofzo. Het is geen probleem tijdens een spel ofzo. Zie hier: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swahjak
Ik kan het zelf nog maar moeilijk geloven, maar hij komt eraan! Vandaag een mailtje binnen gekregen dat de order uitleverbaar is, betaald en ze zeggen dat hij morgen in huis zou moeten zijn... Ik zal morgen laten weten of dat ook daadwerkelijk het geval is. Heb hem btw bij informatique.nl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Voor de geïnteresseerden heb ik nog een reservering van de u500vz (€1.479) bij Informatique staan.

Ik kreeg zojuist de mededeling dat hij binnen is al ben ik zelf echter al voorzien van een mooi exemplaar.

Bij serieuze interesse graag pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chek bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Stuk goedkoper bij Informatique toch, of kijk ik nou verkeerd?

Overigens wel verwarrend dat Informatique dit plaatje er bij zet:

Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/750/56108703.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de bol.com beschrijving staat dat ie touch heeft, maar in de specificaties staat het weer niet. Bovendien weegt ie bij bol.com 5,1 kg, haha. Hoezo verwarrend? Maar goed dat we tweakers hebben!!

Ik ben me er van bewust dat deze versie uiteraard geen touch heeft. En maar 256 Gb SSD. Maar wellicht wel een beter scherm (contrastrijker en betere kleur) dan de touch variant. Dit is namelijk het geval bij de UX31A....... Dat is de reden dat ik toch overweeg deze non-touch versie van de U500vz aan te schaffen.

En dat valt me niet mee, dat overwegen de hele tijd. Mijn verlanglijstje?

1. Macbook Pro retina, 500Gb SSD: veel te duur. Maar mijn werkgever wil denk ik wel gedeeltelijk betalen. Nadeel van deze machine is de kans op image retention, ofwel de dock en menubalk 'branden in'. Echt waar! Schijnt wel afhankelijk te zijn van welke fabrikant het scherm komt. Nog een nadeel: slechts 2 USB3 poorten.
Maar wat een mooi apparaat! Bovendien via bootcamp het beste van twee werelden: Mountain Lion (video editing) en Windows (compatibiliteit met reeds aanwezige software) netjes naast elkaar.

2. U500vz, huidige versie: nagenoeg zelfde specs als de rMBP, maar met mat scherm dus minder reflectie, drie USB3 en een stuk betaalbaarder. Nadeel op dit moment is de afwezigheid van de 500Gb SSD variant. Mountain Lion installeren (Hacbook) is erg moeizaam en buggy (heb het op mijn Dell M1730 opgegeven).

3. U500vz Touch: niet beschikbaar. Voor de kerst niet. Begin 2013 niet. Nu niet. Maar wel met 500 Gb SSD variant en een touch screen voor win8 interface. Dat werkt toch wel lekker. Ik ben er op mijn TF101 Transformer blij mee (Android). Het scherm zou wat kunnen tegenvallen zoals boven vermeld.

Ik wacht nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Dit was de Bol.com link? Voor welke prijs als ik vragen mag?

http://www.bol.com/nl/p/a...-qwerty/9200000009234863/

Deze is (helaas) niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Taichi wordt vanaf vgd week verkocht. Hopelijk volgt de U500vz Touch snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

swahjak schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:09:
Heeft er iemand nog suggesties voor alternatieven. De XPS 15 (L521x) blijkt nog altijd te kampen met hardware problemen (WIFI) dus die valt al af. De HP envy is het net niet als je het mij vraagt en de huidige Samsung's redden het ook niet... Wachten op de nieuwe 7 series?
Er gaan geruchten (ergo, door mij de wereld ingebrachte geruchten) dat de XPS 15 binnekort wordt opgevolgd: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 (l521x)"

Gezien het tijdstip (2-4 maanden voor haswell) verwacht ik een complete resesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Jansenn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:33:
Voor de geïnteresseerden heb ik nog een reservering van de u500vz (€1.479) bij Informatique staan.

Ik kreeg zojuist de mededeling dat hij binnen is al ben ik zelf echter al voorzien van een mooi exemplaar.

Bij serieuze interesse graag pm.
Inmiddels is deze reservering niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist te horen gekregen dat Asus de U500vz niet meer levert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176168

Vanuit Asus zelf geven ze ook de UX52Vs aan als alternatief voor de U500VZ / UX51VZ modellen;
I am affraid I have to dissapoint you. This model is end of life and is not availlable anymore in the Benelux.
You can try to order one in the UK or Germany, please keep in mind that the keyboard layout is different. ( uk layout is almost the same except for the @)
Please also check if there is global warranty on the notebook when bought in another country.
But you can consider the following model: UX52Vs.

This one is availlable in many stores :

pricewatch: Asus Zenbook UX52VS-CN021H

http://www.paradigit.nl/p...2&utm_source=tweakers.net

I hope I have informed you enough.

If you have any further question please let us know.

Best regards,
Asus TSD
Ze willen er alleen niet bij zeggen waarom dat de U500VZ al zo snel EoL is en ook niet of dat er misschien nog nieuwe modellen aan zitten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 176168 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:01:
Vanuit Asus zelf geven ze ook de UX52Vs aan als alternatief voor de U500VZ / UX51VZ modellen;

Ze willen er alleen niet bij zeggen waarom dat de U500VZ al zo snel EoL is en ook niet of dat er misschien nog nieuwe modellen aan zitten te komen.
Vreemd...
Er komen echt wel nieuwe modellen. Zeker straks met Haswell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat duurt dus allemaal veel te lang. Doei Aus, er komt een Macbook Pro 13 inch aan. Kan ik mooi nog upgraden als ik wil met een SSD en 16 G RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep75
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 23:03
Ik heb hem besteld bij Yorcom, daar zijnnog enkele op voorraad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
pep75 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:10:
Ik heb hem besteld bij Yorcom, daar zijnnog enkele op voorraad!!
Same here!

Artikelpagina voor andere geïnteresseerden: http://www.yorcom.nl/arti...8gb-256ssd-gt650m-w8.html

Ik heb enkele uren geleden voor de zekerheid een e-mail gestuurd. Om te vragen of ze dat product wel degelijk in voorraad hadden. Nog geen half uur later kreeg ik al antwoord!
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.

De aangegeven laptop kunnen wij inderdaad direct uit voorraad leveren.
Indien u vandaag bestelt zullen wij de laptop versturen na ontvangst van betaling.

Versturen naar België duurt maximaal 2 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Marko | Klantenservice
Daarnet heb ik hem dan ook direct besteld en het geld overgeschreven.

Ben benieuwd! Want hieronder staan mijn eisen voor mijn - overigens allereerste - laptop, en ik vond geen enkele andere laptop die hier aan alles kon voldoen!

- 15 inch scherm
- 1920x1080 minimum resolutie
- SSD-only (dus ook niet hybride SSD-HDD)
- integrated numpad
- voldoende mooi uiterlijk (niet zo relevant als de andere eisen maar het speelde wel ietsje mee)
- minimum 8 GB RAM
- Intel i5 of i7 CPU
- graphics card: maakt niet echt uit omdat ik sowieso enkel game op mijn desktop.
(- batterijduur niet zo relevant: de andere eisen zijn belangrijker)

Op hun shopreviews scoren ze overigens ook zeer goed: https://tweakers.net/shop...om-computers/shopreviews/
Pagina: 1