Toon posts:

Debian Bootdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de Debian Bootdisk maken. Als ik de bootdisk maak met Rawrite 1.3 dan zegt rawrite bad sector. Ik heb al 4 diskettes geprobeert, schijfcontrole van windows erover gehaald maar die gaf geen fouten. Ik heb al op 2 andere computers geprobeert (zelfs in MS-DOS modus opgestart) En nog doet die het niet.. en vriend van me lukt het wel, hij had me wel de diskettes gegeven maar de root.bin doet het dan weer niet AAAARRRGHHHH :'(
Kan iemand me PLZ met dit probleempje helpen, ik wordt er langzamerhand gestoord van :(

Verwijderd

Topicstarter
OK.. ik ben nu al 1 stap verder.. Het lukt me om ze te maken, maar nu weer een ander k*t probleem. . .
Als ik dus met de resque.bin boot dan krijg je op een gegeven moment gewoon boot: ik druk dan op enter en dan zegt die Wrong disk bla bla bla ik doe dan de root.bin diskette erin en dan hoppa crasht mijn computer.. hoe kan dit??

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die mij ermee kan helpen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[Marco Borsato uit volle borst modus]

Hèèèèèèèèèèèb.... gedùùùùùùùùùùùùld....

:)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Hoe vaak zijn die diskettes al gebruikt? Probeer eens met zo nieuw mogelijke diskettes. Zijn de images wel goed?
Op zaterdag 02 juni 2001 16:04 schreef Jotti het volgende:
[Marco Borsato uit volle borst modus]

Hèèèèèèèèèèèb.... gedùùùùùùùùùùùùld....

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Valium

- rustig maar -

Er zijn 3 mogelijkheden:
1) Brakke diskettes
2) Brakke diskdrive
3) Brakke BIOS (sommige BIOSsen zijn zeer gevoelig als het gaat om laden vanaf diskette.)

Of je doet iets verkeerd natuurlijk. Maar zo te horen doe je dat niet. Waarom start je niet vanaf CD? (Dat kon toch ook met debian??? Ik heb al zo lang geen nieuw systeem meer hoeven installeren sinds ik Debian heb :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. ik instaleer het op een P75 en die kan nog geen cdrom booten.. maar ik weet nu wat het probleem was.
Rawrite deed gewoon niet goed z'n werk, dus ik ff naar linux geboot (op mijn computer) en ff met dd zelf de bootdisks aangemaakt en toen ging wel alles goed... dus door dat K*T rawrite is m'n hele middag naar de klote omdat ik daar zolang aan heb zitten kutten :( :( :( :( :( :( :(
Pagina: 1