Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mensen,
ik vandaag naar Ede-Wageningen helemaal vanuit #$&# Zwolle = 1,5 uur met de trein. Kom ik aan op het station, met de muziek van mijn achterbuurman nog steeds suizend in mijn oor, ontmoet de keurige doodnormale, ikschat17jarige, koude jongeman van wie ik een S3 zou kopen, en kom tot de ontdekking dat het niet een authentiek exemplaar betreft. Nu had ik mijn twijfels gehad wanneer het een twijfelachtige (al dan niet allochtone) knaap zou betreffen, maar dit was écht een normale jonge gast, hij liet me alles zien, ik mocht het toestel uitgebreid testen, en tot de conclusie komen dat ie simpelweg niet echt was. Ik moet het ze nageven, looks pretty darn legit, maar voor iemand met de nodige voorkennis toch vrij simpel te doorzien. Er stond duidelijk Samsung op het toestel, op exact dezelfde plekken als de originele, de doos was identiek, alleen merkte ik dat er geen zegel opgezeten had, de GUI was gekopieerd, maar het scherm was lang niet zo goed. Ook aan de snelheid merkte je het, hoewel dit absoluut geen traag beestje was, verder stonden er Apps op die root suggereerden, en was de enige Samsung-app 'Samsung Apps', geen dropbox, geen S Voice, geen Allshare Play etc.

De jongen merkte dat ik wel wist waar ik het over had, maar beweerde dat ie het toestel bij een Voda

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat is gewoon zo'n S3 die je in china kunt bestellen :+ zo'n neppe.

• jorrit91
Rikkiz0r, ja, ik weet dat ze er zijn, wat me alleen niet lekker zit is dat die jongen (en ik weet dat over het algemeen best aardig in te schatten) écht betrouwbaar leek. Jonge knul, gewoon op een normale plek afgesproken, muts op, weinig modieus, sportschoenen en een blanco blauwe muts, goed geschoold voor zover ik dat in kon schatten. Dus vroeg ik me af of mensen dit soort verhalen eerder gehoord hebben, dat er dus clones worden weggegeven bij abonnementen. Per ongeluk natuurlijk...

@MrJoker1985, ik heb simpelweg meer slechte ervaringen met onze allochtone medemens, dan met autochtone Nederlanders, daarom ben ik alerter bij allochtonen. Dus puur gestoeld op eigen ervaring, lijkt me legitiem.

[ Voor 20% gewijzigd door jorrit91 op 22-01-2013 22:12 ]

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:57

H.Boss

Hugo Boss

Nou dat allochtone mag je wel achterwege laten. Beetje generaliserend vindt je niet?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11 20:38

Phntm

Tlingelingeling

Het kan zijn dat hij bij een affiliate Vodafone store is geweest. Zeg maar van die winkels die je overal ziet met boorden van vodafone, t-mobile en KPN buiten terwijl zij zelf niet een KPN/Vodafone/T-mobile winkels zijn maar gewoon affiliates. Het kan zijn dat hij een contract daar had laten aansluiten door een ouder familie lid en dan gewoon een neppe heeft meegekregen. Alhoewel kan ik ECHT niet bedenken hoe een winkel die van zo een groot bedrijf officiële contracten mag uitdelen met een neppe telefoon.

Misschien was dat de bedoeling en was jij gewoon heel erg goed in de maling genomen.

• jorrit91
Hmm, dat zou het kunnen zijn Phntm, niemand ooit eerder zo´n verhaal gehoord?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 14:24

ResuCigam

BOFH

Het zou ook gewoon een oplichter kunnen zijn: Die zien er namelijk 'heel normaal' uit meestal 8)

We do what we must because we can.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-11 11:24
Werd het verkocht in de V&A of op Marktplaats?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

BeefHazard schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:25:
Werd het verkocht in de V&A of op Marktplaats?
Goeie opmerking. Jorrit91, waar ben jij de deal tegen gekomen?

• jorrit91
@BeefHazard,
Marktplaats, een jongen die al 4 jaar actief was, kon 'm gewoon bellen, we hebben gesmst, gewhatsappt, hij heeft me foto's gestuurd. Meestal zijn oplichters maar 1 of enige dagen actief, maar deze jongen was dus al veel langer actief. Daar komt bij dat ik hem eerst een bod gedaan heb, wat hij afwees, waarna we alsnog tot een akkoord kwamen met een iets hoger bedrag, maar als hij een oplichter was, die een kloon probeerde te verkopen, dan had hij mijn eerste bod waarschijnlijk ook wel voldoende geweest...

@Phntm, al moet ik zeggen dat ik ze hier op V&A ook al vrij vaak ben tegengekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door jorrit91 op 22-01-2013 22:28 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jorrit91 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:27:
@BeefHazard,
Marktplaats, een jongen die al 4 jaar actief was, kon 'm gewoon bellen, we hebben gesmst, gewhatsappt, hij heeft me foto's gestuurd. Meestal zijn oplichters maar 1 of enige dagen actief, maar deze jongen was dus al veel langer actief. Daar komt bij dat ik hem eerst een bod gedaan heb, wat hij afwees, waarna we alsnog tot een akkoord kwamen met een iets hoger bedrag, maar als hij een oplichter was, die een kloon probeerde te verkopen, dan had hij mijn eerste bod waarschijnlijk ook wel voldoende geweest...
Nou jorrit, zou het niet beter voor een oplichter zijn om een hoger bedrag binnen te slepen voor een fake product?

En ja, ik ben ook wat rare dingen tegen gekomen op V&A, maar ik meld gelijk dit bij de admins en dan zijn we zo weer van 1 of 2 af. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 22-01-2013 22:29 ]

• jorrit91
@Phntm, ja natuurlijk, maar waarom zou ie het risico lopen dat ik er toch vanaf zie, als ik al een bedrag bied waar hij veel winst op zou maken, aangezien het om een kloon gaat.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jorrit91 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:30:
@Phntm, ja natuurlijk, maar waarom zou ie het risico lopen dat ik er toch vanaf zie, als ik al een bedrag bied waar hij veel winst op zou maken, aangezien het om een kloon gaat.
Nou ik ga er vanuit dat je ten minste niet de keus hebt gemaakt om dat neppe ding te kopen. Ik heb eigenlijk niet veel verstand van marktplaats maar kun je zijn verkoop geschiedenis bekijken, aangezien hij toch 4 jaar actief is, mits mogelijk natuurlijk.

• jorrit91
@Phntm, nee, je kan z'n geschiedenis niet bekijken. Maar oplichters zijn zo weer weg, anders krijg je een naam, en wil niemand meer iets van je kopen. Dus wat er gebeurt is, ze maken een account aan, slaan 1 dag hun slag, en maken de volgende dag een nieuw account aan.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jorrit91 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:34:
@Phntm, nee, je kan z'n geschiedenis niet bekijken. Maar oplichters zijn zo weer weg, anders krijg je een naam, en wil niemand meer iets van je kopen. Dus wat er gebeurt is, ze maken een account aan, slaan 1 dag hun slag, en maken de volgende dag een nieuw account aan.
Heb je misschien de link nog van de advertentie, dan weet de rest het ook gelijk. Heb je er eigenlijk over na gedacht dat misschien dat joch door iemand anders werd gestuurd? Je kan nooit iedereen vertrouwen op het internet. Er zijn natuurlijk alsnog eerlijke (ver)kopers, maar er zitten altijd wel watte rotte scheinheilige appels er tussen die heel goed kunnen omgaan met hun slachtoffers.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-11 11:25
Heeft ie een bril en een pet met een klep ? Dan is het...! "Wie is het ?" van MB.

Ben ook wel benieuwd naar de advertentie. Vond net wel een S3 in Ede op Marktplaats van iemand die 3 dagen lid is met 2 verschillende accounts. Ophalen kan...geen bon aanwezig, hmmm.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Aan de TS: Doe je zelf en andere een plezier en doe hier aangifte van. Als die jongen inderdaad zijn toestel op legitime manier heeft verkregen is hij ermee geholpen (en krijgt hij wellicht zijn centen terug). Zo niet voorkom je wellicht dat hij andere mensen oplicht.

Verwijderd

Jorrit91, denk je dat als iemand zich keurig heeft gekleed geen dief, oplichter of crimineel kan zijn? en over dat allochtonen: zijn alle allochtonen twijfelachtig personen voor jou? en me laatste vraag: heb jij vrienden of heb je die gehad die toevallig maar dan ook echt toevallig allochtoon waren? want alleen dat kan jou onwetendheid verklaren. Ik ruik toch wel een beetje racistische geur bij jou.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 16:10
Jongens jongens, laten we die discussie achterwege laten, dat doet er toch niet toe.

Ik kan eigenlijk nergens uit opmaken of je het toestel ook daadwerkelijk hebt gekocht? Je zou contact op kunnen nemen met de klantenservice en informatie over het toestel aanvragen doormiddel van het IMEI.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sta ik toch van te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.igalaxys3.com/wp-content/uploads/2012/07/Samsung-Galaxy-S-III-Clone-1.jpghttp://www.igalaxys3.com/news/samsung-galaxy-s3-clone-hdc/

De kloon wordt ook op marktplaats aangeboden af en toe. ik zie prijzen van 170 dollar , dus tel uit je winst.

Maakt ook eigenlijk niet uit wie de valse versie heeft geintroduceerd, enkel dat je heel goed wilt opletten. Och, en anders schijnt het geen heel beroerde clone te zijn. Je moet er alleen geen S3 prijzen voor betalen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

volgens mij heeft die neppen ook nog eens een beter scherm hahah :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:58:
volgens mij heeft die neppen ook nog eens een beter scherm hahah :P
lijkt er wel op hehe

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, iemand heeft je dus proberen op te lichten. Vervelend, maar dit heeft verder niet echt discussiewaarde. Ik doe hier dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.