Audio ducking(?) binnen windows?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-07 08:59
Hoi allemaal,

Aanstaande donderdag presenteer ik de gehele dag het eindproduct dat ik in 6 maanden heb gerealiseerd tijdens mijn minor. Het betreft hier een animatievideo. Van de presentatie wordt verwacht dat deze in het thema van de video wordt gehouden.

Nu heb ik het volgende probleem.

Ik wil graag muziek op de achtergrond draaien, maar deze moet automatisch stoppen zodra ik de video begin te spelen. Na afloop van de video (activiteit van mijn videoplayer), moet de muziek weer beginnen te draaien.

En een hoop gegoogle kom ik uit op de term "audio ducking". Hier heeft windows een standaard optie voor, maar dit betreft alleen het aanpassen van het volume van andere programma's bij inkomende communicatie.

Het liefst zie ik de volgende opstelling.

Spotify (of software A) draait continu muziek.
Media player classic (of software B) heeft de video klaarstaan.

Zodra bij MPC (software B) de video begint te spelen, gaat het volume bij Spotify (software A) automatisch zachter. Zodra de video klaar is met spelen gaat het volume weer omhoog.

Ik kom er helaas niet uit met de standaard functies binnen windows. Misschien zoek ik het ook te moeilijk dus als iemand hier een goede oplossing, of goede software voor heeft hoor ik dat graag.

Mocht het binnen windows niet kunnen, maar binnen macintosh wel, dan is dat te regelen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meer een software vraag.

Aud > csa

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 16:07

Comgenie

Soms heb je dat

Misschien een beetje eenvoudig gedacht, maar is een media player met simpelweg een playlist niks? Dus gewoon muziek, daarna je video, daarna weer muziek.

Als je met 1 druk op de knop je video wilt starten zonder in een interface te hoeven zoeken, kan je je video ook aan het begin van de playlist doen. Er zijn media players waar je een sneltoets hebt "Ga naar begin van playlist". Zet je daarna een hoop muziek neer waarvan je er eentje op het eind van de playlist aan het begin van je presentatie op zet (zodat je niet meteen dezelfde muziek weer krijgt na je video) :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou heel pragmatisch een stukje stilte in mijn video aanbrengen, de video starten en dan snel de muziek muten in de windows mixer. Dan heb je ook een overlopend geheel :)

Stuk goedkoper en sneller te realiseren als wat voor software dan ook nog proberen te installeren en werkend te krijgen voor overmorgen - lekker ruime planning ook :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)