Regedit power settings

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498513

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hopelijk post ik hier goed ;) Ik wil een applicatie gaan schrijven die kan detecteren of mijn pc het scherm heeft uitgeschakeld. Nu vermoed ik dat dat vast wel ergens in de registers staat. Ik vroeg me af of iemand zo de exacte plaats weet in windows 7.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je zelf ook al gezocht? MSDN is bijvoorbeeld erg uitgebreid en zal dat vast ergens vermelden. Uiteraard gaat het dan om softwarematige uitschakeling, anders kan Windows het niet zien uiteraard.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:03
Als je wilt detecteren of de computer de monitor uitgeschakeld heeft zul je iets anders als het register moeten gebruiken.

Wellicht kun je iets uitlezen via de user32.dll, SC_MonitorPower is de var om de monitor in stand-by te zetten en er uit te halen.

Registry bevat enkel statische waardes over power settings, niet de dynamische of het scherm aan of uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498513

Topicstarter
Oke bedankt, ik had zelf verwacht dat er ook wel dyamische waarde zouden staan. Ik ga eens zoeken op de user32.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Zoals je tijdens het registreren hebt gelezen in Het algemeen beleid wordt er op dit forum een bepaalde mate van eigen inzet verwacht alvorens een topic te openen. Het wordt dan ook niet op prijs gesteld om zomaar een vraag te stellen zonder daarbij aan te geven wat je zelf hebt gedaan om tot een antwoord te komen. Verder dien je een topic te openen in een forum-categorie die aansluit bij het onderwerp van je probleem.

Gezien hier aan alle bovenstaande punten niet is voldaan, gaat dit topic meteen weer dicht. Aansluitend het advies om het genoemde beleid dus eerst goed door te nemen.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Dit topic is gesloten.