Toon posts:

home cinemaset xv-dv323 pioneer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een home cinema set staan van het merk pioneer type XV-DV323
Nou is mijn vraag of ik hier ook 2 normale speakers op aan kan sluiten in plaats van de 5 speakers en subwoofer die erbij zitten.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Moet wel gaan toch, zolang de aansluit terminals het toelaten. En je moet hem dan op stereo instellen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Aan de kant van de receiver zitten stekkers en geen normale terminals. Je zal dus de standaard stekkers en kabels van de Pioneer moeten gebruiken. Hoe het aan de andere kant (speaker) zit durf ik vanaf afbeeldingen niet te zeggen. Hoe dan ook zal je daar gewoon twee-aderige kabel moeten hebben. Je kan de stekker aan die kant er af knippen en strippen. Echter is de kabel zo te zien wel erg dun en kan het lastig zijn deze fatsoenlijk te monteren in reguliere terminals.

Verder kan het zijn dat dergelijke kant en klare setjes een vaste crossover hebben waardoor alles onder de xx Hz niet naar de fronts wordt gestuurd en meteen naar de subwoofer. Indien deze Pioneer dat ook heeft zal je nooit lage tonen uit de speakers gaan krijgen. Wel iets om even uit te zoeken.

Weet ook niet welke speakers je er op aan wilt gaan sluiten, maar speakers met een relatief hoog rendement en geen lage impedantie kunnen aan te raden zijn. Ik heb nooit zo'n hoge pet op van de kwaliteit van de versterkers in all-in-one systemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aangesloten. het geluid is prima.
Er zit niet veel bass in, maar voldoende.

Bedankt voor de reacties.