Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 16:55

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,

ik heb bij een bedrijf het aanbod gehad om daar mijn BBL opleiding te volgen.
Maar nu heb ik mijn twijfels over het contract wat ik aangeboden heb gekregen, vooral het loon.
Naar mijn idee is het te weinig.
Ik ben 19 jaar, zou dan 32 uur per week gaan werken en één dag naar school. Ze hebben mij €5,00 per uur bruto aangeboden. Verder nog €117 per maand reiskosten vergoeding. (23KM één rit)
Is dit nu een fatsoenlijk salaris of moet ik verder kijken?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Voor een 19 jarige is dat zeker niet slecht.

Hier zie je dat je per dag €35,61 als minimum loon moet krijgen.
http://minimumloon2013.nl/

Zie net dat het minimum uurloon voor 36 uur al op €4,95 ligt dus ik denk dat dat voor 32 uur minimaal hoger moet.
Al weet ik dat niet zeker hoe dat zit voor 32. Dit wordt immers niet weergegeven.

Zie: http://minimumloon2013.nl/minimum-uurloon/

[ Voor 48% gewijzigd door Wylana op 23-01-2013 10:35 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik zag op internet dat het voor BBL normaal is om het minimum loon te krijgen.
Of het voor 32 uur hoger ligt kan ik nergens vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

BBL wordt over het algemeen minimumloon geboden. Vaak blijven die maar een jaar (of twee) en dan gaan ze naar het volgende stagebedrijf. Daarnaast moet je als bedrijf redelijk wat tijd investeren in een BBLer, wat het toch al duur maakt. Als je wat langer bij dat bedrijf blijft ga je vaak wel gewoon omhoog hoor.

Je kan verder kijken als je er echt ongelukkig mee bent, al geef ik je weinig kans dat je ergens anders een significante verbetering gaat kunnen vinden. Je kan ook eens met dat bedrijf gaan praten over je salaris. Simpele vragen over je groeikansen (waar je salaris een deel van is, maar focus daar niet alleen op) stellen kan nooit kwaad.

[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 23-01-2013 11:47 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als MBO-er zonder ervaring in dit vakgebied kun je iedereen die je aan wil nemen al redelijk op je knietjes bedanken. Zeker als BBL-er breng je de eerste maanden tot een jaar eigenlijk helemaal geen geld in het laatje en kost je meer dan je opbrengt. Je krijgt dan ook meer dan dat salaris, je krijgt een kans om je binnen te werken in je vakgebied, waarna je als het goed is begint met het opbouwen van een relevant CV. Waar vervolgens de opmerking van MueR ook weer meespeelt: de kans is groot dat je weer weggaat op het moment dat je je werkgever netto geld gaat opbrengen, en vandaar is het bedrijfseconomisch gewoon een slecht plan om een BBL-er meteen veel salaris te bieden (want dan schuift dat break-evenpunt weer verder door).

Ik zou ook niet vrolijk worden van dat salaris, maar het wel gewoon accepteren, eventueel in overleg met betrekking tot verder doorgroeien. Je staat in het begin van je carrière en het is nu, zeker als relatief laagopgeleide, vooral belangrijk om een voet binnen de deur te krijgen op de arbeidsmarkt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik denk dat ik het ga aannemen dan!
Er zijn inderdaad groei mogelijkheden binnen dit bedrijf en als ik alles goed oppak en uitvoer gaan ze na een jaar mijn loon opnieuw bespreken.

Bedankt voor jullie advies. Stel ik zeer op prijs!

[ Voor 13% gewijzigd door Kryziek op 23-01-2013 12:09 ]

Pagina: 1