Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Productivity Future Vision (2011) <-- Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een hogeschool bezocht en heb workshops gekregen over verschillende ict opleidingen.
Ik heb zelf ook informatica op school maar weet niet echt veel van computers.
We kregen dit filmpje te zien:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=a6cNdhOKwi0]
Dit filmpje heeft me toch redelijk enthousiast gemaakt over de ict, omdat ze zeiden dat dit best mogelijk is als we ons zo door ontwikkelen. Maar na deze workshops vind ik de ict sowieso interessanter, gewoon omdat ik er wat over nadacht en bedacht wat je er wel niet allemaal mee kan.

Nu heb ik een paar vragen, ik zou graag eens doormiddel van programmeren iets willen kunnen besturen. Ik hoef nou niet gelijk een programma te kunnen schrijven waarmee ik vanaf hier een lift kan laten werken of iets dergelijks, maar met wat voor soort talen worden zulke dingen gedaan, en kan ik zelf ook dingen zelf proberen te programmeren? Dat lijkt me namelijk verschrikkelijk interessant. Al is het maar iets heel eenvoudigs, bijvoorbeeld een poppetje te laten bewegen of iets dergelijks.

Nu heb ik ook een vraag mbt dat filmpje. Je ziet daar veel virtuele plaatjes in 3d, weet niet precies hoe je dit omschrijft. Maar ik bedoel gewoon de digitale plaatjes, bijvoorbeeld dat recept dat dat meisje op de keukentafel zag, of bijvoorbeeld die klok die je op het raam zag. Hoe zorg je er nou voor dat je van die virtuele 3d modellen krijgt, of gewoon iets op een vlak?

Hoop op een paar wijze antwoorden, alvast bedankt!

Mvg

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:46:

Nu heb ik een paar vragen, ik zou graag eens doormiddel van programmeren iets willen kunnen besturen. Ik hoef nou niet gelijk een programma te kunnen schrijven waarmee ik vanaf hier een lift kan laten werken of iets dergelijks, maar met wat voor soort talen worden zulke dingen gedaan,
Welke programmeertaal moet ik leren?
Een ('virtuele') lift besturen is overigens één van de meest simpele zaken die je kunt maken dus wat dat betreft helemaal geen stom idee.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:46:
Hoe zorg je er nou voor dat je van die virtuele 3d modellen krijgt, of gewoon iets op een vlak?

Hoop op een paar wijze antwoorden, alvast bedankt!
Een wijs antwoord: leren lopen voordat je gaat rennen ;) Begin gewoon eens met een paar tutorials in eender welke taal en probeer wat zaken te maken; als je (bijv.) in C#/VB.Net aan de slag wil kun je eens kijken naar deze tutorial: http://mottishaked.com/training/dot-net-tutorial * maar er voor elke taal zat te vinden met een beetje googlen. Kwestie van <taal> tutorial in google mikken.

* Download daarbij de gratis VS Express

Verder verwijs ik je naar de eerste link uit dit topic; dit is al tot in den treure besproken en zat over te vinden met onze search / google. Ook verwijs ik je, voor vervolg topics, naar onze Quickstart.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 22-01-2013 20:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.