MacBook of toch maar weer een Windows notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
Dag Mede-tweakers,

Voor de grap mijn 2,5 jaar oude HP G62 op marktplaats gezet. Werd gebeld door een jongen die overigens zeer slecht Nederlands sprak. Afspraak gemaakt alles keurig netjes geregeld, de jongen controleerde de snelheid van de laptop d.m.v. een YouTube film te laden;). Kortom ik heb mijn laptop verkocht voor een belachelijk bedrag maar ik moet nu wel een nieuwe laptop weer hebben i.v.m. mijn studie.

Wat mag de laptop kosten?
Voor een MacBook tot €1500 voor een Windows laptop tot €1000.

Wat ga je met de laptop doen?
Voornamelijk office programma's, mail, internet, films/series downloaden/kijken en af en toe een game (CSS, MW2 etc. redelijk lichte games)
Wel wil ik snel kunnen switchen tussen verschillende programma's, heb vaak veel openstaan.

Laptop veel mee slepen?
Ja, ik ben de laptop nodig voor mijn studie, de laptop zal dus iedere dag meegaan naar college. Dus het liefst met een aluminium behuizing.

Wat ik wil:
Laptop van 13 inch tot 15,6 inch
Niet al te zwaar gewicht i.v.m. het meenemen van de laptop
Minstens een Full HD scherm
Goede accu duur, niet altijd een stopcontact beschikbaar tijdens colleges

Mij lijkt een MacBook gewoon een zeer mooi product toe, wil dit ook graag eens een keer proberen en kijken hoe het bevalt.. Maar heb geen zin om een miskoop te doen voor een €1400...

pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 13" Retina

Hier gaat mijn voorkeur lichtelijk naar uit. Dan wou ik de laptop aanschaffen tijdens de BTW vrije dagen van de MM.

Verder heb ik een Lenovo IdeaPad op het oog.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

Zelf een SSD inbouwen en desnoods later wat extra werkgeheugen erin alhoewel ik twijfel als dit daadwerkelijk noodzakelijk zal zijn voor mij.
Maar ik denk dat de Lenovo al snel te zwaar zal zijn en ik lees veel verhalen over het touchpad.

Mijn eigen + en - punten van de MB
+Design
+SSD alhoewel 128GB

-Prijs
-Achteraf niets meer kunnen inbouwen

Lenovo
+Prestaties ten opzichte van de €€
+achteraf kunnen inbouwen
-Accu?
-Gewicht

Een MB Pro zonder Retina wil ik liever niet vanwege de resolutie. Is de resolutie van 1280x800 niet ontzettend achterhaald en ga je dit terug zien in het scherm?

Wat raden jullie mij aan?

Ik sta bijna overal voor open, merk maakt mij weinig uit. Wil het liefst met 2 week weer een laptop. Heb nu tijdelijk een Asus Eee PC in gebruik maar dat is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb een Lenovo en een MacBook en voor school is een MB gewoon veel lichter en voelt praktischer aan dan een Windows laptop. Maar wat wel zo is: bij de Lenovo krijg je echt een veeeeel betere gpu en ook gewoon een goed scherm en een even snelle processor, dus met de Lenovo doe je een betere deal, maar de MB heeft een beter scherm en is lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MX-Arjen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:38:
Mij lijkt een MacBook gewoon een zeer mooi product toe, wil dit ook graag eens een keer proberen en kijken hoe het bevalt.. Maar heb geen zin om een miskoop te doen voor een €1400...
Daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Als je 't niks vindt en je gaat netjes met 't ding om ben je 'm binnen no time voor niet veel minder weer kwijt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34
Ik denk dat ik - als apple fan - je de Windows laptop aan gaat raden. Of je moet kunnen spelen met de Intel HD Graphics 4000 videokaart die erin zit.

De 15" heeft 'm wel. Of een tweedehandse 15 of 17" MBP?

http://www.apple.com/nl/macbook-pro/specs-retina/

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
Spelen heeft niet zo zeer mijn voorkeur. Denk dat een potje Counter Strike tegen de verveling toch wel draait op een MB Pro met de HD 4000?
CyBeR schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51:
[...]

Daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Als je 't niks vindt en je gaat netjes met 't ding om ben je 'm binnen no time voor niet veel minder weer kwijt.
Dat is natuurlijk ook nog een pluspunt van de MB, wanneer ik op marktplaats kijk of hier in de V&A zie ik dat de afschrijving op Apple producten gewoon minimaal is.
Arthur-M. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:49:
Ik heb een Lenovo en een MacBook en voor school is een MB gewoon veel lichter en voelt praktischer aan dan een Windows laptop. Maar wat wel zo is: bij de Lenovo krijg je echt een veeeeel betere gpu en ook gewoon een goed scherm en een even snelle processor, dus met de Lenovo doe je een betere deal, maar de MB heeft een beter scherm en is lichter
Ik heb thuis mijn destkop nog staan die wordt gebruikt voor de zwaardere programma's. Maar voor school gebruik raad jij min of meer de MB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34
MX-Arjen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:04:
Spelen heeft niet zo zeer mijn voorkeur. Denk dat een potje Counter Strike tegen de verveling toch wel draait op een MB Pro met de HD 4000?
Dat durf ik je echt niet te zeggen :(

Op mijn MBP 2009 (!!!) speel ik Starcraft 2 met veel plezier, maar met lang niet de graphics van de PC van mijn broer, maar die heeft hetzelfde geweld erin zitten op Wintel gebied.

Als je hoofdmoot studie is, dan raad ik de MBP zeker aan. Voor gamen met je mac zou je even goed moeten kijken hoe-of-wat.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:07
counterstrike runt goed op een intel hd 4000, niet op zijn hoogste maar wel gewoon speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

Iets heel anders dan je vraagt wellicht: maar is er voor jouw studie een aantal specifieke programma's die je nodig hebt, en die alleen gemaakt zijn voor Windows?
Kan je uit ervaring vertellen (vrienden met een Macbook, zelf Windows), dat sommige van die Windows-programma's het (uiteraard) goed doen met een dualboot/BootCamp opstelling, maar lang niet altijd acceptabel performen of überhaupt werken onder bijv. VMWare Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
Studeer nu commerciële economie, spannendste wat ik tot noch toe tegen ben gekomen is MS Project... Hierna een studie HRM... Hier verwacht ik ook geen Windows only programma's. Zat zelf ook te denken aan een dualboot maar denk dat het voor mij niet eens noodzakelijk is.
DiedX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:14:
[...]

Dat durf ik je echt niet te zeggen :(

Op mijn MBP 2009 (!!!) speel ik Starcraft 2 met veel plezier, maar met lang niet de graphics van de PC van mijn broer, maar die heeft hetzelfde geweld erin zitten op Wintel gebied.

Als je hoofdmoot studie is, dan raad ik de MBP zeker aan. Voor gamen met je mac zou je even goed moeten kijken hoe-of-wat.
Heb zojuist al even gezocht wat als mogelijk is met een HD4000... Stond er zelf nog van te kijken ;) CS wordt geen probleem.

Denk dat ik er al wel over uit ben en donderdag na afloop van de tentamens maar een MB Pro 13" Retina ophaal bij de MM profiteer ik nog van de BTW korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Je moet wel weten dat je een betere prijs/kwaliteitsverhouding hebt als je een Lenovo koopt, maar een MB is inderdaad mooier, en beter voor schoolwerk!
Veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 21:25
Als je kijkt naar iets draagbaars en genoegen neemt met de HD4000 graphics, kan je ook altijd eens kijken naar de UX31A of de UX32VD, die zijn ook zeer degelijk voor de prijs :).

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ik vind de retina een beetje duur eigenlijk. De prijs is niet per se gek voor full-voltage en het beste scherm wat er bestaat. Maar niet-uitbreidbaar 128GB SSD voor die prijs schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Andere opties zijn bijvoorbeeld de UX31A en nieuwe samsung 7 series met IPS (of PLS?) scherm. Als je twijfelt tussen een MBP retina en Y500 sla je de plank wat mij betreft flink mis: dat zijn 2 totaal andere laptops. Wordt het niet tijd om eerst te kijken wat je precies wilt? Gamen of mobiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 15:19

Arrogant

S.F.W.

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:48:
Ik vind de retina een beetje duur eigenlijk. De prijs is niet per se gek voor full-voltage en het beste scherm wat er bestaat. Maar niet-uitbreidbaar 128GB SSD voor die prijs schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Andere opties zijn bijvoorbeeld de UX31A en nieuwe samsung 7 series met IPS (of PLS?) scherm. Als je twijfelt tussen een MBP retina en Y500 sla je de plank wat mij betreft flink mis: dat zijn 2 totaal andere laptops. Wordt het niet tijd om eerst te kijken wat je precies wilt? Gamen of mobiliteit?
De SSD is wel te vervangen maar ik ben er nog niet achter wat de beste/voordeligste 256GB SSD is.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:42
Heb je al gekeken naar de Sony Vaio S13 / S15. Volgens mij liggen deze laptops wel beetje in jouw smaak en requirements.

De S13 is ~1.7kg en de S15 ~2kg, dat is relatief licht. Ik heb een 10" netbook, die weeg ~1.4kg.

De prijs schommelt rond de 1000 euro, afhankelijk van je configuratie. Studenten krijgen korting via de Sony education store: https://shop.sony-europe....ucation.do?shop=SST_NL_NL

Ik heb alleen voor de S13 geen config gezien met 1080p scherm, maar wel 1600x900. Accuduur van beide laptops zijn ruim voldoende voor colleges.

Nadeel: je moet het bestellen via de Sony store en waarschijnlijk zul je het dan niet binnen twee weken ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:08

JT

VETAK y0

Waarom een verschillend budget? Ik denk dan aan een UX32VD van Asus. Pas wel op want je hebt ook een uitvoering zónder full HD scherm. Het scherm is beter dan van en Macbook dus dat is ook meegenomen :) De UX32VD is ietsje zwaarder en dikker dan de reguliere ultrabooks máár heeft wel een mid-range NVidia GPU aan boord. Daarnaast vind ik de Asus ultrabook tobo's het fijnst.

Ik zou een UX32VD dus kopen en zélf upgraden met een 256GB SSD en 8GB RAM, heb je voor 1250e totaal ofzo 256GB SSD, 8GB, i7, 1080p IPS scherm, licht en compact, hybride GPU. Sterker nog, ik heb hetzelfde overwogen maar toen kwam ik een Vaio Z2 2e hand tegen voor een zeer scherpe prijs met een externe GPU.
Arthur-M. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:08:
Je moet wel weten dat je een betere prijs/kwaliteitsverhouding hebt als je een Lenovo koopt, maar een MB is inderdaad mooier,
Niet voor iedereen. Is een mening dus persoonlijk. Geen feit.
en beter voor schoolwerk!
Want? Op een Windows laptop kan je níet tekstverwerken en internetten ofzo :?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

In theorie (specs) is een windows laptop altijd beter, zeker qua prijs/kwaliteit. Aan de andere kant heb ik nog nooit iemand (met een wat 'simpelere' studie, dus bijna alleen office werk) horen klagen over zijn/haar macbook, al kostte die 2 maal wat een vergelijkbaar Asus product bied (die ik ook nooit hoor klagen BTW). Maar ja, als Apple je ding is neem dan lekker een macbookje mee tijdens de BTW vrije dagen en je hebt er gegarandeerd veel plezier van ;) .

Een alternatief zou de Sony vaio S15 zijn, maar die heeft een langere levertijd en daarbij schijnbaar een slechte support...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Want de support van apple is zo geweldig? Dat valt volgens mij ook flink tegen..

In het prijssegment zij de thinpads en latitude's ook goede concurrenten, met een wat minder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik dacht eerst ook dat de apple support niet echt op en top was, maar toen zag ik deze video:

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:59:
Want de support van apple is zo geweldig? Dat valt volgens mij ook flink tegen..
Mischien moet je eerst wat ervaring opdoen voor je dat soort dingen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aldus vinand die jaren bij de mediamarkt support heeft gewerkt is de service van sony de op een-na slechtste: enkel bij apple is het lastiger om een reparatie voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mediamarkt support heeft vrij weinig met Apple support te maken. Mediamarkt is een wederverkoper die zélf dit soort zaken af moeten handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verschil is dat wanneer zijn macflurry kapot zou gaan, hij hem terug brengt en het gefixt wordt. Bij de sony online shop moet hij sowieso meer stappen doorgaan (eerst mailen, dan inpakken, verzenden, wachten, mailen, etc.) voordat het gefixt wordt. Beide gevallen ga ik ervan uit dat het gewoon netjes geregeld wordt, alhoewel ik dit alleen van de MM zeker weet.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 21:10
Ik voeg mij bij JT, zowel wat vraagtekens wat budget en alternatief (pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H) betreft.
JT schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:47:
Waarom een verschillend budget? Ik denk dan aan een UX32VD van Asus. Pas wel op want je hebt ook een uitvoering zónder full HD scherm. Het scherm is beter dan van en Macbook dus dat is ook meegenomen :) De UX32VD is ietsje zwaarder en dikker dan de reguliere ultrabooks máár heeft wel een mid-range NVidia GPU aan boord.
Simpelweg het gevolg van eliminatie. Het is de enige die na selecteren in de pricewatch nog overblijft: Full HD, 13", gewicht in de buurt van de Macbook.

Maar ik zou vooral eerst eens nadenken waarom je een dusdanig verschillend budget hanteert. Klinkt meer als een manier om een Macbook te kunnen rechtvaardigen, wat helemaal niet nodig is. Ik zou het eerlijk houden, 1500 euro tegenover 1500 euro. Moge de, voor jou, beste notebook winnen. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:21:
Mediamarkt support heeft vrij weinig met Apple support te maken. Mediamarkt is een wederverkoper die zélf dit soort zaken af moeten handelen.
Zelf af moet handelen, met de support van apple/sony/acer/dell/...

Geen perfect voorbeeld nee, maar betrouwbaarder dan wat wat random users roepen over de support van bedrijf X.

Verder wou hij zijn laptop aanschaffen bij de mediamarkt, waardoor het punt wel degelijk op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
ik ben overgestapt van een macbook (13.3") naar een lenovo thinkpad (t430s), die is van een carbon/plastic verbinding, dat is steviger en lichter dan aluminium (wat heel gemakkeljk indeukt en krast), en beter houdt geen radio signalen tegen en dus betere wifi ontvangst. Verder vind ik de degelijkheid van lenovo een plus. Het scherm is wel echt een stukje minder dan de macbook, en ik moet zeggen dat ik soms OSX wel mis, alhoewel ik al een jaar of 14 linux op de desktop naar alle tevredenheid gebruik.

Ow ja, de thinkpad is dus 14" (weegt 1.75Kg), en dat vond ik wel een mooi tussenmaatje.

[ Voor 9% gewijzigd door borft op 23-01-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:08

JT

VETAK y0

RoofTurkey schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:26:
Verschil is dat wanneer zijn macflurry kapot zou gaan, hij hem terug brengt en het gefixt wordt. Bij de sony online shop moet hij sowieso meer stappen doorgaan (eerst mailen, dan inpakken, verzenden, wachten, mailen, etc.) voordat het gefixt wordt. Beide gevallen ga ik ervan uit dat het gewoon netjes geregeld wordt, alhoewel ik dit alleen van de MM zeker weet.
AFAIK wordt je Vaio aan huis opgehaald.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
CyBeR schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:21:
De Apple support is gewoon slecht voor elkaar geregeld in verhouding met de support die bedrijven als Canon, Nikon, Dell, Samsung, Asus etc. en andere bedrijven regelen. Apple gooit het heel veel vaker op gebruikers fouten/user abuse, doet erg moeilijk over het 2de jaar van de service, rekent "onderzoeks kosten" bij klanten af <--- Doen ze ook bij een directe apple reseller wat schandalig is, reparaties duren heel wat langer, en reparatie kosten zijn ongelooflijk hoog in verhouding met de rest van de fabrikanten("Logic board" reparaties rond de 600/650 eu waar een bedrijf als Sony die ook custom moederborden in hun Vaio laptops gebuikt rond de 350/300 eu vraagt).

Er is niks goeds te vertellen aan de service van Apple en ga er maar vanuit dat ik meer relevante ervaring hiermee heb dan 99,99% van alle tweakers hier op de GOT. Als je weet hoeveel gezeik ik gehad heb met verschillende personen binnen Apple om maar normale simpele reparaties te hebben kunnen regelen. En dan nog duurt het meestal al 2x langer als de concurrent wanneer Apple het toch maar gaat repareren.

Over Sony heb ik ook negatieve ervaring (hun staan op nummer 2)... Maar dan praat ik dan ook echt alleen over de service van Sony Entertainment... Oftewel de Playstation divisie, waar ze heel gauw zijn met het opsturen van refurbished ps producten als "vervangers" (schandalig), reparaties slecht afgehandeld worden, contact ook erg slecht is en daarbij de reparaties matig tot slecht uitgevoerd worden... (krasjes erbij wanneer de ps product terug word gestuurd).

Over Sony Vaio, de laptop, die vallen onder Sony electronics. Over heel sony electronics heb ik niet slechts te vertellen. Ze zijn niet zo goed als hoe Samsung hun service uitvoert, maar ze zijn wel flink beter dan het gemiddelde als je kijkt naar communicatie en afhandeling van klachten. Ze komen tenminste nog de 2 jaren na.
RoofTurkey schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:26:
Dit is bij Sony, Asus, Samsung, HP en Lenovo ook zo... Dat word ook wel "pick up and return" genoemd. Hier hoef je nieteens voor uit huis te gaan, je laptop word opgehaald aan je deur en word weer gebracht aan je huis. Je kunt ook gewoon naar de reseller gaan met de factuur en je laptop en alles word dan daar geregeld zonder enige administratieve rompsloop. Bij Apple zul je alleen nog eerst je laptop voor "onderzoek" moeten meegeven en daarna pas te horen krijgen wat het lot ermee zal worden... En jammer genoeg moet je ook betalen voor "het onderzoek".

[ Voor 19% gewijzigd door Vinand op 23-01-2013 16:54 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vinand schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:50:
[...]

De Apple support is gewoon slecht voor elkaar geregeld in verhouding met de support die bedrijven als Canon, Nikon, Dell, Samsung, Asus etc. en andere bedrijven regelen. Apple gooit het heel veel vaker op gebruikers fouten/user abuse, doet erg moeilijk over het 2de jaar van de service, rekent "onderzoeks kosten" bij klanten af <--- Doen ze ook bij een directe apple reseller wat schandalig is, reparaties duren heel wat langer, en reparatie kosten zijn ongelooflijk hoog in verhouding met de rest van de fabrikanten("Logic board" reparaties rond de 600/650 eu waar een bedrijf als Sony die ook custom moederborden in hun Vaio laptops gebuikt rond de 350/300 eu vraagt).
Allemaal niet waar. Apple rekent nooit onderzoekskosten, het logic board van mijn macbook pro late 2011 stond op de factuur als ongeveer 400 euro en het 2e jaar van service is geen enkel probleem mits je je product bij Apple gekocht hebt (zoals de wet voorschrijft dat 't hoort.)
Er is niks goeds te vertellen aan de service van Apple en ga er maar vanuit dat ik meer relevante ervaring hiermee heb dan 99,99% van alle tweakers hier op de GOT. Als je weet hoeveel gezeik ik gehad heb met verschillende personen binnen Apple om maar normale simpele reparaties te hebben kunnen regelen. En dan nog duurt het meestal al 2x langer als de concurrent wanneer Apple het toch maar gaat repareren.
Het klinkt mij alsof jij ook met een wederverkoper te maken gehad hebt. Ik heb meerdere reparaties (cq vervangingen) direct door Apple uit laten voeren en dat ging als een trein.

Pick-up-and-return doet Apple ook. Zelfs zo dat je een nieuw product gestuurd krijgt en dan op een later moment (binnen een redelijke termijn) het oude product kunt terugsturen, in sommige gevallen. (Een geval waar dat wegens beschikbaarheid niet kon, maar verder wel klopt: ik heb eens per ongeluk een witte iPad besteld terwijl ik een zwarte had moeten bestellen. Omruilen was geen enkel probleem.)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-07 13:38
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:48:

Hier heeft Darkstone een heel sterk punt; De MBPr en een IdeaPad zijn twee klassen apart.

Verder vergeet je dat je van die 128GB op de SSD ook nog een aanzienlijke hoeveelheid ruimte moet sparen voor Bootcamp, zodat je überhaupt CSS en MW2 kunt starten. Ik weet niet hoe groot CSS is, maar MW2 was relatief groot weet ik (10GB?), tel daar 20GB voor 64-bit Windows met alle patches bij. Dan heb je nog 90GB over voor Mac OS X incl. bestanden en apps. Ik denk dat dat veel te weinig ruimte is.

Tevens werkt MW2 en CSS wel op een Intel HD Graphics 4000, maar dan wel op een matige resolutie. Op een resolutie van 2560x1600 ga je de meest epische lag meemaken die je je zou kunnen voorstellen.

Kijk eens in dit lijstje:

http://tweakers.net/categ...dCR32-IrqgnFmjfhTkmENOecv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
CyBeR schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:02:
[...]

Allemaal niet waar. Apple rekent nooit onderzoekskosten, het logic board van mijn macbook pro late 2011 stond op de factuur als ongeveer 400 euro en het 2e jaar van service is geen enkel probleem mits je je product bij Apple gekocht hebt (zoals de wet voorschrijft dat 't hoort.)

[...]

Het klinkt mij alsof jij ook met een wederverkoper te maken gehad hebt. Ik heb meerdere reparaties (cq vervangingen) direct door Apple uit laten voeren en dat ging als een trein.

Pick-up-and-return doet Apple ook. Zelfs zo dat je een nieuw product gestuurd krijgt en dan op een later moment (binnen een redelijke termijn) het oude product kunt terugsturen, in sommige gevallen. (Een geval waar dat wegens beschikbaarheid niet kon, maar verder wel klopt: ik heb eens per ongeluk een witte iPad besteld terwijl ik een zwarte had moeten bestellen. Omruilen was geen enkel probleem.)
Niet waar? Hoe kom je erbij dat ik leugens sta te vertellen? Vind het een beetje een rare statement die je maakt op basis van je "persoonlijke ervaring". Natuurlijk zijn er in mijn gehele ervaringen ook positieve gevallen geweest met Apple, maar die zijn er ook geweest bij Sony... En de onderzoek kosten waren heel situationeel, met name als de oorzaak van de schade niet bekend was. Als het heel duidelijk was waar het probleem lag, dan was het gelijk opsturen voor de reparatie (Veel voorkomende duidelijk klachten zoals: bijv: DVD speler doet het niet, of de Home knop op de Ipad werkt niet, HDD defect of de accu van de Air is ontploft)...

Hhm, dan zou het aan de andere kunnen zijn dat ze diverse punten sterk verbeterd hebben, althans dat hoop ik maar aangezien het iets meer dan een jaar geleden nog een ramp was. Tevens over de logicboard, Apple rekende aan bijna elke klant gigantisch hogere prijzen dan 400 euro, de 600 euro was zeker wel een goed gemiddelde gedurende de jaren dat ik hiermee moest worstelen.

En over het tweede jaar garantie: Was het niet Apple die constant geklaag aan de broek kreeg van de overheden, kassa, radar en de consumentenbond waar andere concurrenten dat niet kregen om de 2 jaren (Volgens mij Acer oo dacht ikk)?

Probeer nou niet hard te maken dat Apple een betere service geeft dan de concurrentie want dat is gewoon niet bepaald de waarheid. En als je goede service wilt: Dan neem je een Dell, HP of een Lenovo met een zakelijke service regeling.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vinand schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:19:
[...]

Niet waar? Hoe kom je erbij dat ik leugens sta te vertellen? Vind het een beetje een rare statement die je maakt op basis van je "persoonlijke ervaring". Natuurlijk zijn er in mijn gehele ervaringen ook positieve gevallen geweest met Apple, maar die zijn er ook geweest bij Sony... En de onderzoek kosten waren heel situationeel, met name als de oorzaak van de schade niet bekend was. Als het heel duidelijk was waar het probleem lag, dan was het gelijk opsturen voor de reparatie (Veel voorkomende duidelijk klachten zoals: bijv: DVD speler doet het niet, of de Home knop op de Ipad werkt niet, HDD defect of de accu van de Air is ontploft)...
Nouja, de policies bij Apple komen niet overeen met wat je zegt. Die van verscheidene resellers echter wel. Doet mij dus denken dat je helemaal niet met Apple te maken hebt gehad. (Bij een reseller kost een logic board vervangen inderdaad makkelijk 800 euro.)
Hhm, dan zou het aan de andere kunnen zijn dat ze diverse punten sterk verbeterd hebben, althans dat hoop ik maar aangezien het iets meer dan een jaar geleden nog een ramp was. Tevens over de logicboard, Apple rekende aan bijna elke klant gigantisch hogere prijzen dan 400 euro, de 600 euro was zeker wel een goed gemiddelde gedurende de jaren dat ik hiermee moest worstelen.
Apple zit nog niet zo lang zélf in Nederland; vroeger ging alles via resellers. Doet mij weer denken dat je niet met Apple te maken hebt gehad.
En over het tweede jaar garantie: Was het niet Apple die constant geklaag aan de broek kreeg van de overheden, kassa, radar en de consumentenbond waar andere concurrenten dat niet kregen om de 2 jaren (Volgens mij Acer oo dacht ikk)?
Klopt, maar dat dient genuanceerd te worden. Apple gééft je namelijk die twee jaar nonconformiteit (dat is iets anders dan garantie, de wet spreekt ook niet van garantie van van nonconformiteit) maar je moet dan wel het product bij Apple gekocht hebben (zij het in de Apple Store, zij het bij apple.com). Dit alles zoals de wet ook voorschrijft.

Om de een of andere reden begrijpen veel mensen ten eerste het verschil tussen garantie en nonconformiteit niet en ten tweede begrijpen die zelfde mensen vervolgens niet dat men voor een nonconformiteitskwestie niet bij de fabrikant moet zijn maar bij de verkoper (zover die verschillen.)
Probeer nou niet hard te maken dat Apple een betere service geeft dan de concurrentie want dat is gewoon niet bepaald de waarheid. En als je goede service wilt: Dan neem je een Dell, HP of een Lenovo met een zakelijke service regeling.
Dat probeer ik niet. Ik heb ook prima ervaringen met de service van HP bijvoorbeeld (zij het dan zakelijk). Ik zeg alleen dat ze uitstekende service geven. Zoals zowel zij als die andere bedrijven die je noemt ook horen te doen.

Lang verhaal kort: ga met je volgende kapotte Apple product eens naar de Genius Bar in Amsterdam (of, als ze tegen die tijd een andere vestiging geopend hebben, daar.) Ik denk dat je een enorm verschil zult merken in serviceniveau.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2013 18:28 ]

Pagina: 1