Linksys WRT160 knipperende adapter led, geen power

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Zit ik gisteravond lekker te GoT'en, kapt mijn internet al mee. Was al laat dus alleen even in de meterkast naar de router gekeken. Toen knipperden eigenlijk alle lampjes tegelijk. Klinkt niet goed :P
Dus stekker er uit getrokken, weer er in: weer alles blinking, geen opstartsequence waarbij op een gegeven moment alleen de aangesloten poorten + power + wlan blauw waren. Toen de stekker er maar helemaal uitgetrokken en gaan slapen, vandaag weer een dag.

Vandaag de stekker er weer in: niks, nada. Het enige dat ik zie is dat het groene ledje op de adapter langzaam aan en uit gloeit. Geen lampje op de router dat aan gaat. Trek ik de plug uit de router, dan gaat het groene lampje van de adapter wel normaal branden. Als ik de plug er in steek zie ik heel even wat ledjes van de poorten oplichten en dan weer helemaal donker.

Google leverde alleen zaken over powerleds die uitgaan op de router zelf, maar niet dit effect op de adapter icm een akelig donkere router. Ik neig er naar dat de adapter nog goed is maar router ineens bricked is :? Klinkt heel vaag, maar bij deze de vraag of iemand dit herkend :)

Zelf ook al geprobeerd: harde reset (reset 30 sec inhouden, dan plug er uit en na weer 30 sec de plug er weer in, geen resultaat, zelfde langzaam knipperende ledje op de adapter en een donkere router.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Meten is weten, heb je al ff een multimeter op de adapter gezet? Dan weet je snel goed of die nog goed is. Lijkt wel een gevalletje piekspanning die niet goed opgevangen is ofzo. Denk dat die router idd b0rked is :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Toevallig kwam ik net op het zelfde idee, dus de multimeter er even op gezet :)

Het ding blijkt prima 12V output te leveren. Amperage lijkt te fluctueren en dat was wat lastig meten, maar dat kan ook inherent zijn aan het feit dat er een omzetting van wisselstroom naar gelijkstroom plaatsvindt en een adapter niks meer is dan eentrafo met een gelijkrichter natuurlijk :)
Maar goed, op basis van de metingen zou je iig iets van een reactie van de router verwachten.

Wat ik wel zie is dat als ik er de multimeter op zet, het groene lampje op de adapter continue blijft branden. Sluit ik de router aan op de adapter, dan krijg ik een soort "HAL" effect: lampje gaat aan en dooft uit, pulserend als het ware, alleen dan iedere keer ineens een hoogsignaal wat weer afneemt.

Ik had gelukkig nog een oude sitecom in een doos liggen, maar ik mis mijn wireless nu stiekem wel :/
Openschroeven wordt hem niet, zit een speciaal type schroef op helaas. En slopen kan altijd nog :P

Maar ik neig dus idd ook naar b0rked, maar het zou fijn zijn als iemand dat kon bevestigen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik denk dat hij (de router) overleden is.

Nieuwe halen of terugsturen voor reparatie / garantie (2 jaar in Europa!)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Mja, ik denk dat dat ding niet echt meer onder garantie valt. Heb hem meen ik ergens Q3 2008 gekocht ofzo. Dus die 2 jaar is wel verlopen :P

Dat wordt dus tenzij iemand een briljante ingeving heeft, een nieuwe :Y)
De reclame over de BTW vrije dagen van de MM kwam iig als geroepen geloof ik :P
Beetje jammer alleen dat de site er tot 0:00u uit ligt ivm die actie :(

Wat is momenteel DE router om te hebben? Mag best wat duurder zijn (50-75 euro), als het ding maar lekker snel en retestabiel is. D-link hoor ik goede verhalen over, maar ik draai regelmatig torrents en die schijnen een issue te hebben met >150 connectie tegelijk :?

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 22-01-2013 20:55 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je stroom gemeten met je multimeter rechtstreeks op de adapter? Das gewoon kortsluiting maken! Een stroomkring meet je normaal met de multimeter op de plaats van een draad, niet zoals je spannng meet over een component...

Goed merk router: Draytek, al vaker ergens geplaatst, nog nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1