Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Hoi Tweakers,

In PW staan lang niet alle tablets die te koop zijn en deze is wel erg interessant vind ik zelf.
Heb eerster een algemeen topic gestart over Windows8 TabletPC en in dit topic wil ik graag verder gaan met de GIGABYTE S1082 10.1inch Tablet PC. De Gigabite is in Nederland alleen te koop bij http://www.advancemobile.nl/s1081_s1082 en ze leveren voornamelijk aan bedrijven.

De specs:
Afbeeldingslocatie: http://myshop.s3-external-3.amazonaws.com/shop1809100.pictures.S1082-1.jpg

Prijzen:
S1082 W8 met 64Gb SSD en 4Gb Ram en mobiel internet 3G (799,- excl. Btw) op voorraad evenals de 500Gb harddisk versie met 2Gb Ram (aktieprijs 590,- excl. Btw).
Heb het deze tablet nog niet besteld maar de 500 gb versie vind ik wel erg interessant.

Zijn er sugesties van andere tablets met vergelijkbare of betere specs in deze prijsklasse?

ps: Deze startpost wordt mogelijk nog aangepast als dit topic populair wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-07 13:52
Ik zou het topic even plaatsen in het Overige Tablet topic. Persoonlijk zou ik deze tablet nooit kopen, vind de tablet er wat log en saai uitzien. Verder is een versie met HDD niet echt snel kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Dat verplaatsen doe jij dat?
Deze processor is wel sneller an Atom en grote disk vind ik wel een groot voordeel.
Verder zit er bij de prijs inbegrepen G3 en keyboard.
Misschien iets logger maar wel goede specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Sneller dan een atom. Celeron 1.1Ghz. De benchmarks bekeken? Dat ding is nauwelijks sneller dan een E-350, en dus ook nauwelijks sneller dan de snelste atom.

Verder lijkt het apparaat mij nogal overpiced, bijna €900 incl BTW met SSD. De surface pro zou hetzelfde gaan kosten, heeft een 2x zo snelle processor, 2x zo veel pixels op het scherm en een active digitalizer. En ik vergeet vast nog wat. Behalve dat je er extra geheugen in kan stoppen zie ik niet om wat voor reden je dit apparaat zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
clemento schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:53:
Dat verplaatsen doe jij dat?
Deze processor is wel sneller an Atom en grote disk vind ik wel een groot voordeel.
Verder zit er bij de prijs inbegrepen G3 en keyboard.
Misschien iets logger maar wel goede specs.
Ik ben helaas geen mod maar ik zal het even aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:37:
Sneller dan een atom. Celeron 1.1Ghz. De benchmarks bekeken? Dat ding is nauwelijks sneller dan een E-350, en dus ook nauwelijks sneller dan de snelste atom.

Verder lijkt het apparaat mij nogal overpiced, bijna €900 incl BTW met SSD. De surface pro zou hetzelfde gaan kosten, heeft een 2x zo snelle processor, 2x zo veel pixels op het scherm en een active digitalizer. En ik vergeet vast nog wat. Behalve dat je er extra geheugen in kan stoppen zie ik niet om wat voor reden je dit apparaat zou nemen.
Dank je voor je feedback. Dat een Atom sneller is dan Celeron was ik mij niet bewust en SSD versie is behoorlijk aan de prijs. Er zullen binnenkort wel meer tablets komen die interessant zijn.
Mijn wensen zijn:
- budget tot max 600 (deze GIGABITE is dus eigenlijk te duur)
- redelijk snel
- liefst wel een redelijk grote disk maar ook niet te zwaar of te traag daardoor (ben ik dus nog niet helemaal over uit.
- Wel met keyboard mogelijkheid binnen budget

@triesvan Denk niet dat het nodig is om te verplaatsen want deze tablet gaat het denk ik niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ipad, asus transformer, surface RT, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Die tablets vind ik niet interessant...
iPad heb ik maar wil graag goed W8 tablet inclusief W8 desktop en voldoende diskruimte.
Misschien nog een jaartje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Wel leuke Tablet alleen 64GB en hoe kom ik aan btw korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Die zit al verwerkt in de prijs van BCC, dit is wel een tijdelijke actie. Er is ook een 128GB variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Ja dat bedacht ik mij later toen ik op de BCC site aan het kijken was.
Wel een aanlokkelijk aanbod maar ik ben nog in de orientatie fase.
Er komen nog wel meer aanbiedingen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Review van deze tablet:
Conclusie

De Acer Iconia Tab W700 is groot, ziet er lomp uit en voelt ook zo aan. Dit aspect moet meegenomen worden in je aankoopbeslissing. Vind je dit geen probleem, dan heb je met de Acer W700 een uitstekende en vooral multifunctionele en productieve tablet in handen. Met een uitstekend beeldscherm, zeer goede prestaties en een goede accuduur, genoeg connectiviteit en een uitstekende reeks meegeleverde accessoires.

De prijs van 700 euro, voor de i3-versie met 64 GB, is aan de hoge kant. Echter, bekijk je alle opties, de pluspunten en de meegeleverde accessoires dan is deze prijs acceptabel. Deze Acer tablet is absoluut goedgekeurd tijdens de test. Je zult absoluut geen miskoop doen als je deze tablet aanschaft. Eindresultaat: 4 sterren, oftewel een welverdiende 8!
Vraag me af of ook deze keyboard erbij zit?
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab282/kawa900jc/Acer-W700-met-bluetooth-keyboard-kopen-Nederland.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
@clemento

Dat is mij niet helemaal duidelijk, volgens mij bij de nieuwe modellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:10

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica