windows 8, backup met: bestandsgeschiedenis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Vraag over werken met bestands geschiedenis in windows 8.

Voorheen deed ik auto backups met: nero 10 backitup.
Nu had windows 7 een aardigge backup functie dus ik dacht laat ik daar nu windows 8 voor pakken gezien deze meerdere instellingen mee neemt buiten een losse map die je zelf selecteert.

Nu is mijn situatie als volgt:

256Gb ssd voor OS (C)
2 Tb schijf voor algemene opslag (E)
En ik heb nog 2 oudere sata schijven van 300Gb voor backup. (laat ik even zeggen F en G)

Nu heb ik bestands geschiedenis ingeschakelt maar het stoort me dat ik volgens mij niet ook bepaalde mappen kan selecteren?

Op de E schijf staat b.v mijn documenten map E, deze benader ik met een snelkoppeling vanaf mijn buroblad.
Kijk ik net wat bestandsgeschiednis op slaat, slaat ie b.v wel foto,s op die ook op mijn E documenten map staan maar de rest niet. Waarschijnlijk komt dat omdat de bibliotheek foto,s verzamelt en die onder de kop foto,s zet.

Maarrr...
Ik gebruik bibliotheken dus niet echt, maar ga dus met een snel koppeling naar mijn documenten E map.

Is er een mogelijkheid om bestandsgeschiedenis toch een map te laten selecteren of moet ik om er mee te werken mijn documenten verplaatsen naar de bibliotheek?

Edit heb nu mijn doc E map vast gemaakt aan de bibiotheek, maar slaat hij nu alles dan ook alles dubbel op? Want dat zou wat onlogisch zijn.

Dus eerst mijn foto,s uit mijn doc E map backuppen en dan ook nog de map afbeeldingen?

[ Voor 8% gewijzigd door r.marijnissen op 22-01-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Weet iemand tevens of het ook gesychroniseerd blijft?
Dus stel ik verwijder een aantal bestanden, worden die dan ook uit de backup verwijderd?