Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen en Microsoft Office. Zullen voornamelijk spellen worden zoals Heroes of Newerth.
Het meest intensieve spel zal Guild Wars 2 worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro, inclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, mechanisch toetsenbord, headset, en speakers zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten de PC en de monitor verder niks. Een SSD zal (voorlopig) ook nog niet nodig zijn. De PC is voor mijn vriendin bedoeld en moet relatief makkelijk in gebruik zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren. Prijs/performance is het belangrijkst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen specifieke wensen.
Ik heb voorlopig de volgende PC samengesteld:
De bedoeling is dat de PC enkele jaren meegaat met de eventuele upgrades over de jaren heen (indien nodig). Mijn vriendin is niet heel veeleisend wat graphics betreft dus het hoeft geen killer systeem te zijn.
Ik twijfel zelf nog een beetje over de processor. Is het eventueel de moeite waard om een i5 3350p te nemen in plaats van de 3470? Er zal niet overgeklokt worden maar ik heb toch voor een aftermarket koeler gekozen. De stock koeler bij mijn 2500k was nogal luidruchtig, vandaar.
Kan ik eventueel nog ergens wat beknibbelen? Of is het verstandiger om juist iets meer uit te geven?
Monitors ben ik momenteel nog aan het vergelijken.
Alvast vriendelijk bedankt voor het advies
Gamen en Microsoft Office. Zullen voornamelijk spellen worden zoals Heroes of Newerth.
Het meest intensieve spel zal Guild Wars 2 worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro, inclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, mechanisch toetsenbord, headset, en speakers zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten de PC en de monitor verder niks. Een SSD zal (voorlopig) ook nog niet nodig zijn. De PC is voor mijn vriendin bedoeld en moet relatief makkelijk in gebruik zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren. Prijs/performance is het belangrijkst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen specifieke wensen.
Ik heb voorlopig de volgende PC samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 167,40 | € 167,40 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,40 | € 57,40 |
| 1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 216,20 | € 216,20 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 50,80 | € 50,80 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 42,95 | € 42,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 663,59 | |
De bedoeling is dat de PC enkele jaren meegaat met de eventuele upgrades over de jaren heen (indien nodig). Mijn vriendin is niet heel veeleisend wat graphics betreft dus het hoeft geen killer systeem te zijn.
Ik twijfel zelf nog een beetje over de processor. Is het eventueel de moeite waard om een i5 3350p te nemen in plaats van de 3470? Er zal niet overgeklokt worden maar ik heb toch voor een aftermarket koeler gekozen. De stock koeler bij mijn 2500k was nogal luidruchtig, vandaar.
Kan ik eventueel nog ergens wat beknibbelen? Of is het verstandiger om juist iets meer uit te geven?
Monitors ben ik momenteel nog aan het vergelijken.
Alvast vriendelijk bedankt voor het advies