Toon posts:

Netwerkverbinding niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer thuis staan, die sinds enige tijd een (voor mij) raadselachtig probleem vertoond: bij het opstarten van windows wordt soms de (bedrade) netwerkverbinding niet gevonden. De enige oplossing die ik daar tot nu toe voor heb, is opnieuw opstarten, maar dit is natuurlijk verre van ideaal.

Ik heb al geprobeerd of het probleem zou verdwijnen door een nieuwe ethernetkaart in te bouwen, maar dit heeft niet geholpen. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je opstart zonder de kabel in de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat lijkt geen oplossing te bieden, al gebeurde er wel iets anders dan normaal. Normaal gesproken blijven de LED'jes in de ingang van het modem en de uitgang van de computer uit, maar nu schoten ze aan, zodra ik de kabel in de netwerkkaart plugde.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
Rotte kabel? Heb je hem zelf getrokken of is het een kant en klare kabel?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-12 13:46
Klinkt toch duidelijk, rotte kabel of rot modem.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kant en klare kabel. Wat ik alleen vreemd vind is dat je bij een rotte kabel zou verwachten dat de computer zou melden dat hij geen verbinding kan maken of dat de kabel niet goed is aangesloten o.i.d. Nu krijg ik geen enkele melding en is de LAN-verbinding ook niet zichtbaar in het configuratiescherm.

Ik kan wel even kijken of het gebruiken van een andere kabel het probleem oplost. Ik geloof dat ik er nog wel eentje heb liggen. Zijn er nog andere mogelijkheden?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:06:
Ik kan wel even kijken of het gebruiken van een andere kabel het probleem oplost. Ik geloof dat ik er nog wel eentje heb liggen. Zijn er nog andere mogelijkheden?
Ander pc/laptop op dezelfde kabel aansluiten en kijken wat er gebeurt?

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:06:
Het is een kant en klare kabel. Wat ik alleen vreemd vind is dat je bij een rotte kabel zou verwachten dat de computer zou melden dat hij geen verbinding kan maken of dat de kabel niet goed is aangesloten o.i.d. Nu krijg ik geen enkele melding en is de LAN-verbinding ook niet zichtbaar in het configuratiescherm.

Je LAN driver opnieuw installeren? Als hij de hele verbinding niet kan vinden kan het zijn dat de driver niet werkt. Dat heb ik ook al meerdere malen gehad.
Pagina: 1