Toon posts:

Unerase in Linux ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net liggen te klooien met Win2000 (profielen) op een Linuxserver(RH 7.1) via Samba en nu heeft Windows zo'n 90% van de files in de user-dir verwijderd waar ik in bezig was!
Bestaat er nu een unerase voor Linux of ofziets ???? Heb anders grote troubles!!!! ;(

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoek eens op unrm (unremove) op freshmeat, je krijgt hier echter geen dir structuur of bestandsnamen mee terug, alleen files met inode nummers als naam. Ik ben nog geen tool tegengekomen (geloof dat ze niet bestaan) om net als in windows bestandsnamen en directory structuren terug te halen. Ik heb het overigens over ext2fs.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

[conspiracy theory]
Zie je nou wel. IK WIST HET. Microsoft heeft EXPRES allerlei Linux-incompatibiliteiten in Windows ingebouwd om zo de windows-gebruiker te ontmoedigen om Linux te integreren. We moeten allemaal Microsoft en al zijn aanhangers verbannen naar het koude Siberie. (leven daar pingiuns?)
[/conspiracy theory, Gulpener. Lekker bier]

Ook mc (midnight commander heeft een soort van unerase voor ext2 filesystems. Of het ook voor andere filesystems is......geen idee. Ik ben zelf trouens nu al 4 dagen gelukkige XFS-gebruiker. JAHOE! Journalling roules. (8>

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Journaling hoeft niet samen te gaan met de mogelijkheid om bestanden te kunnen undeleten en andersom... :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Dat is waar. Maar journalling maakt het waarschijnlijker dat je unerase niet eens nodig hebt. Hmmm...als je journalling moet ingrijpen, dan kun je met een normaal filesystem ook geen unerase-tool meer gebruiken. Dan is't echt kaput.

Anywayz: Ik kwam daarnet nog zo'n proggie tegen. recover heet het. Logisch he? :)
Als je je partities hebt nerragt dan heb je een tool als gpart nodig. Die kan partities terugvinden voor je. Installeer dat programma maar eerst voordat je weer met BillWare gaat spelen >:) .

edit:
Ik ben grammaticaal niet erg sterk vanochtend. FF repareren.

• Onno
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 11:29 schreef Valium het volgende:
Maar journalling maakt het waarschijnlijker dat je unerase niet eens nodig hebt.
Ben ik niet met je eens. Journaling behoedt je evt. tegen het verlies van gegevens door hardware failures, crashes, enz. (maar zorgt vooral gewoon voor het behouden van de consistentie in je bestandssysteem in die gevallen)
Maar niet tegen mensen die in een onopgemerkt moment een bestand verwijderen dat eigenlijk niet verwijderd had moeten worden.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:22
Linus torvalds:[quote]
The only way to keep linux safe is to do nothing stupid as root.
[/quote]

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hoeft helemaal geen root te zijn om bestanden te verwijderen... duh, dat soort opmerkingen slaat -hier- dan ook helemaal nergens op.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Oh nee? Een luser mag echt geen files in /usr deleten hoor!! (Tenzij je zo stom bent geweest om met chown -R te spelen)

• Onno
  • Niet online
Maar daar gaat het hier niet over.
Pagina: 1