Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke 32" mediaTV moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04
Beste Tweakers,

Omdat deze week de MediaMarkt weer BTW actie heeft zit ik te kijken om een nieuwe TV in de slaapkamer te kopen. 32" is groot genoeg en ik wil hem wel rond/onder de 400 euro houden. Hij komt aan een muur te hangen die verder leeg is en strak afwerken, dus niet een overdreven dikke TV en geen andere kastjes (mediaspeler of settopbox).

Maar, ik wil er wel wat media vanaf mijn netwerk op kunnen streamen, met ondersteuning voor zoveel mogelijk videoformaten en -codecs. SmartTV is opzich niet noodzakelijk.

Opgesomd:
- 32" Full HD LED/CCFL LCD
- Prijs rond 400 euro
- CI+ slot voor DVB (Ziggo)
- Muurbevestiging
- LAN aansluiting om media te streamen

In mijn onderzoek ben ik op de volgende modellen gekomen:
pricewatch: Samsung UE32ES5500
pricewatch: Philips 32PFL3517H of de pricewatch: Philips 32PFL3807H
pricewatch: LG 32LS575S
Naast elkaar: http://tweakers.net/price...284;321434;307530;322191/

Samsung
+ Speelt alle videoformaten af inclusief subs
± Qua prijs tussen de anderen in.
± Dikste TV van de vier, maar alsnog dun genoeg met zo'n 5cm

Philips
+ Met 320 euro de goedkoopste TV
± Geen idee wat het verschil is tussen de 3807h en 3517h
± Ondersteund geen ondertiteling tijdens streaming (althans, kan er niks over vinden)

LG
+ Dunste TV met 3,5cm
± Kan geen informatie vinden over streaming mogelijkheden
± Met 399 euro duurste TV van allemaal en maar bij 2 winkels te koop

Nu de volgende vragen, want ik kan verder geen betrouwbare reviews vinden:
- Wat is de beeldkwaliteit van de genoemde modellen? Als er een uitschieter (positief of negatief) bij zit wil ik dat graag weten.
- Hoe zit het met de ondertiteling van de Philips en wat is het verschil tussen de twee modellen? Iemand ervaring?
- Hoe zit het met de mediaondersteuning van de LG? Iemand ervaring?
- Heb ik nog een model over het hoofd gezien die ik mee moet nemen in mijn besluit?

Alvast bedankt voor alle hulp!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Niet het antwoord dat je wilt hebben, maar voor € 500,- haal je een 42 inch Panasonic 3D plasma in huis, bam. Gaat om de UT50.

AVCHD 3D/Progressive, SD-VIDEO/MotionJPEG (Lumix)/DivXPlusHD/WMV/MKV/AVI/MP4/MOV, MP3/AAC/WMA Pro/FLAC, JPEG/MPO

• MeltedForest
Voor in de slaapkamer is een 3D 42" Plasma wat overdreven, vind je ook niet? Ik zie mezelf al met een 3D bril op in bed liggen :+ Daarnaast is het inderdaad weer 150 euro duurder.

[ Voor 17% gewijzigd door MeltedForest op 22-01-2013 19:32 ]

• bram1984
Je zegt letterlijk "rond de € 400,-". Het is dus een kleine € 100,- meer, en je krijgt er heel veel meer voor: een uitstekend midden-segment scherm tegenover een instap LED scherm, 3D én een dik formaat, en zeg nou zelf: voor het kijken van een film kan het niet groot genoeg zijn.

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:35:
Je zegt letterlijk "rond de € 400,-". Het is dus een kleine € 100,- meer, en je krijgt er heel veel meer voor: een uitstekend midden-segment scherm tegenover een instap LED scherm, 3D én een dik formaat, en zeg nou zelf: voor het kijken van een film kan het niet groot genoeg zijn.
voor het kijken van een film misschien niet, maar als je slaapkamer al wat donkerder is dan een woonkamer, zou ik daar geen 42 inch nemen, maar max een 37 inch.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor op de slaapkamer ga ik morgen bij de MediaMarkt de 32PFL4007H bestellen vanwege de specs. 42" en 3D is echt TOO much. 500 euro vind ik persoonlijk ook gewoon te duur voor op de slaapkamer. Als het goed is gaat de 32PFL4007H bij de MM 320 euro kosten.

https://discord.com/invite/tweakers

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MeltedForest schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:14:
Geen idee wat het verschil is tussen de 3807h en 3517h
De 3807h is een slecht model waar de 3517h dat ook is. Philips, of eigenlijk TP-Vision want dat is het, is gewoon puur bagger en moet je niet aan beginnen.

De Samsung ES5500 is ook een slecht model. Kan niet goed met PAL omgaan waardoor je dus motion judder krijgt en laat nou net het Nederlandse signaal PAL zijn.

In dit geval is de LG het beste maar mijn keuze zou ook zeker naar de UT50 die hier genoemd wordt gaan.

3D hoef je niet aan te beginnen. Zou je nog een 3D bril voor moeten kopen als je het wil kijken ook en als je een beetje televisie wil, zit 3D er automatisch op.

• bram1984
Philips is puur bagger? En dan wel LG goed vinden. LOL, die heb ik nog niet eerder gehoord. Doe mij dan maar zo'n 55 inch 8007, ondanks dat het puur bagger is.

• Dimens
bram1984 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:28:
Philips is puur bagger? En dan wel LG goed vinden. LOL, die heb ik nog niet eerder gehoord. Doe mij dan maar zo'n 55 inch 8007, ondanks dat het puur bagger is.
Het is dan ook geen Philips meer maar TP Vision. Ze hebben (nog) niet hun zaakjes in orde en zijn een B merk.

• MeltedForest
@hierboven: een 42" in een slaapkamer gaat me toch echt wat te ver. Liever betaal ik 300 euro voor een 32" LCD met genoeg mediamogelijkheden, en wil het qua formaat ook eigenlijk niet groter dan 32" hebben.
redfoxert schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:39:
Voor op de slaapkamer ga ik morgen bij de MediaMarkt de 32PFL4007H bestellen vanwege de specs. 42" en 3D is echt TOO much. 500 euro vind ik persoonlijk ook gewoon te duur voor op de slaapkamer. Als het goed is gaat de 32PFL4007H bij de MM 320 euro kosten.
Thanks voor de suggestie, ga even het verschil uitzoeken tussen de 32PFL4007H en de modellen die ik eerder had genoemd.

• bram1984
Dimens schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:56:
[...]

Het is dan ook geen LG meer maar TP Vision. Ze hebben (nog) niet hun zaakjes in orde en zijn een B merk.
In je eerste post zeg je dat Philips TP Vision is, en hier zeg je dat LG TP Vision is. Ik volg je niet meer.

Feit blijft dat ik liever een high-end Philips LED in huis haal, dan welk ander merk dan ook.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:03

CeesKees

I rest my Kees

Schaamteloos mijzelf quoten uit een ander aankooptopic:
CeesKees schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:15:
Inhoudelijk wellicht later.. Maar mijn (gouden) tip aan een ieder die een TV wil gaan kopen...

Koop een maat groter dan je nodig denkt te hebben. Dus in jouw geval groter dan 37''. Je went er zo snel aan, helemaal met de HDinput van tegenwoordig.

Mocht je willen weten hoe groot het nu werkelijk is? Maak van karton een plaat net zo groot als je toekomstige TV is. Daarmee kun je goed kijken hoe het uitpakt.
en deze:
CeesKees schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:55:
SMART is (wat mij betreft) totaal niet belangrijk.

Internet heb ik op mijn telefoon, tablet, laptop en computer. Dat hoeft niet op mijn TV.

Media speel ik af met een mediaspeler, niet met mijn TV (die geeft het weer)
Als je nu slim bent verstop je een raspberry pi aan een zijde van een HDMI kabel, en aan de andere kant je TV.

Dan kun je tenminste een beetje fatsoenlijk media afspelen op je TV.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Heb gisteren de Samsung UE32ES5500 gekocht en werkt prima! Zeer te spreken over de kwaliteit, maar in Enschede was ie al bijna weg..

• MeltedForest
De Samsung UE32ES5500 en de Philips 32PFL4007H schelen maar 8 euro met elkaar en zitten beide rond de 325 euro nu bij de MediaMarkt. Ik ga vanmiddag eens het beeld vergelijken in de MediaMarkt van beide modellen.

• Dimens
bram1984 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:52:
[...]

In je eerste post zeg je dat Philips TP Vision is, en hier zeg je dat LG TP Vision is. Ik volg je niet meer.
Dat moet Philips zijn, heb ik aangepast. Foutje.
Feit blijft dat ik liever een high-end Philips LED in huis haal, dan welk ander merk dan ook.
Je weet dat het nog steeds gewoon LCD is?
Philips ligt al langere tijd out of the running en heeft niets interessant. Ze doen het op veel gebieden met beeldkwaliteit gewoon ontzettend slecht. Kleur, contrast, kijkhoek en hun 100Hz en 200Hz paneel modellen zijn helemaal belabberd. Daar moet je de beeldverbetering uit zetten omdat het anders motion blur toevoegt aan je beeld terwijl deze beeldverbetering juist ervoor moet zorgen dat het verdwijnt.

Lees het Philips topic. Vrij weinig mensen die er echt tevreden mee zijn en veel problemen ondervinden. En dan heb ik het nog niet eens over de software gehad.
Thijmen schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:57:
Heb gisteren de Samsung UE32ES5500 gekocht en werkt prima! Zeer te spreken over de kwaliteit, maar in Enschede was ie al bijna weg..
Dat jij het prima vindt werken, wil nog steeds niet zeggen dat het ook een prima televisie is. De televisie kampt nog steeds met veel problemen waaronder dus het correct weergeven van PAL.
MeltedForest schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:00:
De Samsung UE32ES5500 en de Philips 32PFL4007H schelen maar 8 euro met elkaar en zitten beide rond de 325 euro nu bij de MediaMarkt. Ik ga vanmiddag eens het beeld vergelijken in de MediaMarkt van beide modellen.
In de winkel moet je nooit het beeld vergelijken. Het beeld wat daar gebruikt wordt is niet zoals je het thuis te zien krijgt, een oneerlijke vergelijking dus.
In de winkel staan televisies op in de winkel-modus. In deze modus zijn kleuren oversaturated, is contrast veel te hoog en het beeld veel te fel om kleur en contrast ook op de juiste modus goed weer te geven.
Naast dat staat scherpte zo hoog met ook nog eens edge enhancement aan waardoor alles een cartoon effect krijgt. Alles krijgt een rand en het lijkt net alsof je naar een kijkdoos aan het kijken bent.

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Dimens schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:06:

[...]

Dat jij het prima vindt werken, wil nog steeds niet zeggen dat het ook een prima televisie is. De televisie kampt nog steeds met veel problemen waaronder dus het correct weergeven van PAL.
[...]
Ik heb ook nergens gezegd dat iedereen 'm moet halen :) Heb de TV icm het KPN-Glasvezel kastje en heb dus geen CAM module. Beeld is so far perfect bij mij.

• MeltedForest
Gister in de MediaMarkt gekeken, kon de 32PFL4007 niet vinden, wel de 32PFL5007. Scheelt qua prijs 30 euro en heeft als extra geborsteld aluminium look, 400Hz (for what it's worth), ingebouwd WiFi en is maar 3,5cm dik!

Vanmiddag ophalen.
Pagina: 1