Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-07 07:32
Hallo,

Het volgende is het geval, ik was klant van vodafone. Ik had daar een 2-jarig abonnement en ongeveer na een jaar ben ik benadert door ‘Hi’ en die vertelde mij dat ik kon overstappen. Ik vond dat vreemd maar heb met nadruk gevraagd of dit kostenloos kon en dit was het geval. Zodoende bij ‘Hi’ een 2-jarig abonnement afgesloten.
2 maanden na overstap kreeg ik een afrekening van Vodafone waarin ik mij abonnement af moest kopen. Dit betekende dat ik 10 maal mijn maandtarief van 45 euro diende te betalen.(450 euro) Daar heb ik bezwaar tegen gemaakt en uiteindelijk gesetteld voor de helft. (225 euro) In dit hele verhaal gaf Hi geen “thuis” en vertelde mij dat ik het maar moest regelen met vodafone, terwijl ‘Hi’ degene is geweest die mij dit abonnement verkocht heeft, terwijl ik nog niet over kon stappen.
Vandaag de dag zit ik dus nog steeds bij ‘Hi’. Inmiddels alweer 8 maanden. Gister heb ik mij voor het eerst aangemeld voor “Mijn Hi”, waarin je ook kan zien tot wanneer je abonnement loopt. Hierin staat dat mijn abonnement loopt/liep tot augustus 2012. Dus verlengbaar is. En dat ik dus ook over kan stappen. Nu wil ik natuurlijk graag weg bij ‘Hi’ vanwege het eerder genoemde verhaal van overstappen. Daarom heb ik via het e-mail-team van ‘Hi’ gevraagd of het juist was dat ik kon verlengen. Hierop een reactie gekregen dat dit inderdaad het geval is en ik dus kan verlengen. En per mail een bevestiging gekregen.
Nu vraag ik mij af hoe sterk ik sta indien ik weg ga bij ‘Hi’ en vervolgens een afrekening krijg, net zoals de vorige keer. Alleen had ik het toen niet zwart op wit.

Hoe sterk sta ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Jij maakt de fout om bij provider B te vragen of je kosteloos weg kan terwijl je een abbo hebt bij provider A. Dat is niet slim van jouzelf natuurlijk. Nu vraag je het bij de juiste partij. Daar waar jij daadwerkelijk een abbo hebt. Wat je alleen niet hebt gedaan is vragen of je kosteloos kan verlengen.
Je hebt alleen gevraagd of je kan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je vraagt het nu wel bij de juiste partij, maar je stelt de vraag verkeerd, "verlengen" doe je bij dezelfde provider, dus bij Hi in dit geval, maar dat wil je niet, je wil "overstappen" naar een andere provider en niet "verlengen" bij Hi. Wanneer je aangeeft, te willen "verlengen", krjg je een aanbod voor een nieuw contract bij Hi.

Deze zin snap ik echter niet helemaal:
Vandaag de dag zit ik dus nog steeds bij ‘Hi’. Inmiddels alweer 8 maanden
Mobiele abonnementen hebben een looptijd van een of twee jaar, was je huidige abo afgelopen in augustus 2012 of moet 't aug. 2013 zijn?

Wanneer 't daadwerkelijk 2012 is en de contractstermijn dus is afgelopen, heb je nu slechts een standaard opzegtermijn van een maand bij Hi, die moet je dus altijd nog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien bedoelt ie 18 maanden?

Verder snap ik ook niet veel van dit verhaal. Wil je nou verlengen bij Hi of wil je overstappen? Je zegt dat je weg wil maar toch vraag je nog aan Hi of je mag verlengen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498643

Ik zal wel even reageren aangezien iemand anders dit voor mij op tweakers geplaatst heeft. (had nog geen account op tweakers)
Ik ben dus degene waar het over gaat.
Ik wil gaan kijken of ik kan overstappen.
Ik heb inmiddels al de vraag gesteld of ik kosteloos kan overstappen naar een andere provider. Dit heeft Hi inmiddels al bevestigd middels email.
Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen omdat ik pas 8 maanden een 2-jarig abonnement heb bij 'Hi'.
Maar de site geeft dit aan en Hi bevestigd zelf dat ik over kan stappen.
Blijkbaar zit er ergens een fout in de centrale "overstap" database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat zeiden zij toen je dit bij hun aankaartte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind niet dat ik de persoon ben om ze daarop te wijzen.
Ik vraag gewoon of ik kosteloos over kan stappen en hun bevestigen dat.

Maar hoe sterk sta ik als ze er later op terug proberen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima, vraag je het niet en doe je het toch. Niet daarna weer hier komen hoe je dat nu weer moet gaan oplossen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag gewoon hoe sterk ik sta als hun een fout maken in het overstappen.
En ik daarvoor wel een bevestiging heb dat ik over kan stappen.
Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, terwijl je al weet dat het niet klopt wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet hun verantwoording om dit juist bij de houden?
Begrijp me niet verkeerd, maar hi heeft me eerder verkeerd voorgelicht bij aanschaf van mijn huidige abonnement. Dus probeer op deze manier wat geld terug te krijgen van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Anoniem: 498643 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:10:
Is het niet hun verantwoording om dit juist bij de houden?
Begrijp me niet verkeerd, maar hi heeft me eerder verkeerd voorgelicht bij aanschaf van mijn huidige abonnement. Dus probeer op deze manier wat geld terug te krijgen van Hi.
Kijk op je contract. Staat daar 24 maanden dan heb je 24 maanden.

Dat het verkeerd in hun systeem staat of dat de medewerker het niet juist zegt is jammer en als je opzegt, vervolgens (weer) een afkoopsom krijgt is dat ook zeker een punt waar je wat van je afkoopsom kwijtgescholden kan krijgen maar verder geld gewoon wat in je contract staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

"hun verantwoording".

Zucht.

Want je hebt zelf geen verantwoording? Als de andere partij een fout maakt ben jij gerechtigd daar misbruik van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Shopping Forum, ik verplaats het voor je.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 24-01-2013 20:44 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:06:
Ja, terwijl je al weet dat het niet klopt wat ze zeggen.
Waarom zou het niet kloppen? Als zij het zeggen dan is het zo. Dan kun je dus overstappen en als ze laten aangeven dat je nog moet betalen dan laat je ze zien dat ze zelf gezegd hebben dat overstappen kostenloos kon. Klaar.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm, laat je ze zien dat ze zelf gezegd hebben......
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:02:
Prima, vraag je het niet en doe je het toch. Niet daarna weer hier komen hoe je dat nu weer moet gaan oplossen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:04

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Het overstappen zelf is kosteloos in de zin dat je geen afsluitkosten hebt of iets dergelijks. Het heeft niets te maken met het betalen van de resterende abonnementskosten die je contractueel al toegezegd hebt te zullen betalen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 20:40
Anoniem: 498643 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:00:
Ik vind niet dat ik de persoon ben om ze daarop te wijzen.
Ik vraag gewoon of ik kosteloos over kan stappen en hun bevestigen dat.

Maar hoe sterk sta ik als ze er later op terug proberen te komen?
Je staat hier niet erg sterk in ben ik bang. Je hebt met je volle verstand een 2 jarig contract getekend, dat weet je en dat staat op papier. Dus willen ze moeilijk doen dat kan dat. En krijg of weer een afkoopsom, of je nummer wordt niet overgezet en heb je straks 2 abonnementen.

Het enige wat je zou kunnen doen is in een winkel de einddatum opvragen van je contract. Wellicht hebben ze ipv 2 jaar 1 jaar in het systeem gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
Voor hetzelfde geld maakt de Hi-medewerker een leesfout en ziet de ingangsdatum van je contract als einddatum. Als het zo wel op de site staat, dan zou ik screenshots e.d. maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:26
Je hebt toch een contract van hi ontvangen (en ondertekend?) waarin de termijnen genoemd staan? Wat staat daar op?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij moet je ze niet vragen of je kunt overstappen, maar of je kunt opzeggen en per direct je abonnement beëindigen. Natuurlijk kun je overstappen, maar daar zitten dus wel kosten (een afkoopsom) aan verbonden.

Op je contract staat gewoon een einddatum, en dat is de datum waarop jij stopt met betalen van je maandelijkse abonnement. Niet eerder, ongeacht wat een helpdeskmedewerker e-mailt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:27
Het meest opvallende van het verhaal is dat je jou contract met 50% korting kon afkopen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ( van 450 naar 225 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
Waar 2 partijen een contract afsluiten, zijn beide partijen toch verantwoordelijk voor de naleving?

Ik lees hier gewoon iemand die even makkelijk een telefoontje wil scoren.
Pagina: 1