Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelheid XS4ALL Internet Extra

Pagina: 1
Acties:

• milan475
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste Tweakers,

Zojuist is mijn XS4ALL Internet Extra abonnement opgeleverd.
De snelheid van dit abonnement is maximaal 40mbps down en 4mbps up.

De snelheid waarmee mijn Fritzbox 7360 verbonden is is 15/1 via ADSL2+
Deze snelheid wordt effectief ook bijna gehaald. Speedtest.net gaf 13/0.85 aan.

Nu is mijn vraag de volgende: Waar willen ze die 40mbps mee bereiken? De max van ADSL2+ is toch 24mbps? Is het de bedoeling om via VDSL te connecten ofzo? En hoe stel ik dat dan in?

Ben benieuwd naar jullie overdenkingen.

Groeten,
Milan

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Is er op jouw locatie uberhaupt wel 40Mbps mogelijk dan? Wat zegt de Telfort postcodecheck?

• milan475
Ik woon midden in het centrum van amsterdam en de afstand tot de wijkcentrale is 1000m. De XS4ALL postcode check geeft aan dat internet tot 40mbps beschikbaar is. Die van telfort dat tot 30mbps beschikbaar is.

• RadioAir
Ja maar bij de geschatte snelheid op Telfort.nl? Of is die 30Mbps?

• Bolique
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:44
40/4 is VDSL en als je binnen 1.5km van de centrale bent hoor je dat ook te ontvangen.
heb het zelfde abbonement en haal diie snelheden.
wat je zou kunnen doen is de FritzBox factory resetten en opnieuw de instellingen doen.
mocht je dan nog altijd op ADSL2+ ontvangen neem dan contact op met XS4all.

• milan475
Modem reset gedaan, maar dat mocht niet baten, nog immer ADSL2+ vreemd genoeg staat de VDSL optie ook niet in de lijst met provider presets. Enkel XS4ALL IPTV. Morgen maar eens XS4ALL bellen om de lijn door te meten, wilden ze nu nog niet doen, omdat de lijn officieel pas morgen opgeleverd is.

• RadioAir
Nogmaals, wat geeft Telfort als geschatte snelheid aan? Je centrale lijkt namelijk nog niet geschikt te zijn voor vdsl..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bolique schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:43:
40/4 is VDSL en als je binnen 1.5km van de centrale bent hoor je dat ook te ontvangen.
heb het zelfde abbonement en haal diie snelheden.
Vanaf 300 meter zakt VDSL snelheid al, tot ergens een kleine 1,5KM hij gelijkt komt met ADSL(2+), rond de 20mbit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• milan475
tha_bulldog schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:09:
Nogmaals, wat geeft Telfort als geschatte snelheid aan? Je centrale lijkt namelijk nog niet geschikt te zijn voor vdsl..
Kon de geschatte snelheid eerst niet vinden, maar heb 't nu gevonden.

Ik woon op de vierde etage van een oud grachtenpand. Daar is de maximum snelheid volgens telfort 10mbps terwijl de onderste verdieping op 18mbps wordt geschat. Wat ik vreemd vindt, want dat zou toch niet uit moeten maken?

De centrale is ASD-centrum. Kan ik ergens zien of die geschikt is voor VDSL?

EDIT:
BBNED geeft aan dat VDSL2 beschikbaar is: http://www.bbned.nl/netwe...k/?pc=1011KH&nr=9&x=0&y=0

[ Voor 8% gewijzigd door milan475 op 22-01-2013 16:19 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk hoe de telefoonlijn in het pand is aangelegd, zou dat zeker nog kunnen uitmaken. Als het isra punt onderin zit en vanuit daar gewoon telefoondraden naar boven gaan, zou dat nog extra invloed hebben op de maximaal haalbare snelheid.

Ik zie dan BBned inderdaad VDSL daar levert, KPN kan ik weinig over vinden, dat lijkt dan max ADSL2+.

Andere kant, als je met ADSL2+ 15mbit haalt, zou je ook nooit meer halen met VDSL :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RadioAir
Vrees dat je pech hebt, zou je abbo zsm proberen te downgraden of opzeggen en over te stappen naar glas of UPC..

• milan475
tha_bulldog schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:34:
Vrees dat je pech hebt, zou je abbo zsm proberen te downgraden of opzeggen en over te stappen naar glas of UPC..
UPC gaat sowieso veel duurder worden aangezien ik geen TV heb van UPC.

Het verschil in prijs tussen internet instap en internet extra is €10 plus dat je gratis Spotify krijt t.w.v. € 10. Dus vind het allemaal niet zo heel erg. Maar ik vind het gewoon vreemd dat een centrale in Amsterdam-Centrum geen VDSL zou hebben. Of is het zo dat het modem automatisch teruggaat naar ADSL2+ als het signaal te zwak is?

• remcovn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11 11:01
Het gegeven dat er VDSL leverbaar is in geen garantie dat je dan ook 40 Mbit kan halen. Je kunt net zo goed op 20 Mbit met VDSL ingetrained zitten.

Daarnaast heb je óf ADSL, óf VDSL. Er bestaat (in ieder geval in Nederland op het KPN netwerk) niet zoiets als een automatisch terugval naar ADSL wanneer het signaal op VDSL basis te zwak zou zijn.

Op basis van de gegevens die jij aanlevert heb je 'gewoon' een ADSL(2+) lijn waarvan het maximum kennelijk op 15 / 1 ligt.

• milan475
Hij maakt connectie per ADSL2+ zoals af te lezen in de interface van de Fritzbox. Moet waarschijnlijk geduld hebben voordat VDSL beschikbaar komt. Blijf het echter vreemd vinden dat de centrale die Amsterdam Centrum van internet voorziet nog geen VDSL zou hebben. Het is niet ergens op het platteland ofzo. Maar afin, morgen XS4ALL bellen dus, ik laat jullie weten wat ze zeggen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Locatie heeft daar weinig mee te maken, ze moeten de ruimte/uitbreiding daar wel hebben en als de planning hebben om glasvezel daar op kort termijn neer te leggen, heeft VDSL weinig meerwaarde. (slechts in een straal van ~1KM rond de centrale haalt over de 25Mbit, de rest gelijk of lager).

En als BBNed dit al bied, heeft het weinig meerwaarde voor KPN dit ook nog te doen (weet ik niet welke provider via BBned levert).

• milan475
SinergyX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:33:
Locatie heeft daar weinig mee te maken, ze moeten de ruimte/uitbreiding daar wel hebben en als de planning hebben om glasvezel daar op kort termijn neer te leggen, heeft VDSL weinig meerwaarde. (slechts in een straal van ~1KM rond de centrale haalt over de 25Mbit, de rest gelijk of lager).
Dus heeft locatie wel degelijk een meerwaarde, want juist in het centrum van Amsterdam zijn er erg veel aansluitingen binnen 1KM van de centrale ;)

• Bolique
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:44
SinergyX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:14:
[...]

Vanaf 300 meter zakt VDSL snelheid al, tot ergens een kleine 1,5KM hij gelijkt komt met ADSL(2+), rond de 20mbit.
Mijn excuses. ik had het over VDSL2 . (wat zo'n nummer wel niet kan veranderen)
en bij mijn weten leverd xs4all daar dan ook VDSL2.

• DiedB
  • Laatst online: 29-11 10:11
SinergyX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:23:
Andere kant, als je met ADSL2+ 15mbit haalt, zou je ook nooit meer halen met VDSL :)
Niet helemaal waar, had zelf 12Mb op ADSL2+ (waarbij het abo overigens 20Mb was), nu 36Mb op VDSL2 :)

• RadioAir
Dan ben je nu waarschijnlijk op een straatkast (VDSL BuitenRing) locatie aangesloten want over zo'n lijn haal je never nooit 36Mbps met VDSL ;)

• milan475
Zojuist even met XS4ALL gebeld.

En inderdaad in de centrale ASD-C is VDSL nog niet beschikbaar. Het is overigens ook zo dat je niet automatisch wordt overgezet als het wel beschikbaar komt. Dus het is raadzaam zo nu en dan eens te bellen.
Pagina: 1