[MBP] Rood lampje audio port, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34
Tweakerts,

Na vele nachten op google kom ik er toch niet helemaal uit. Ik heb een rood lampje branden in mijn audio poort. Het geluid wordt hierdoor uitgeschakeld. Als ik een koptelefoon inplug heb ik wel geluid.

Ik heb al vele dingen geprobeerd zoals met een sateprikker voorzichtig de sensor indrukken, echter zonder resultaat. Ook rebooten, audiojack in- en uitpluggen en blazen. Niets schijnt te werken.

Heeft iemand anders hier ook last van gehad? Hoe heb je het opgelost? Laten repareren? Wat waren de kosten?

iCentre wil me geen prijs geven voor de reparatie, daarvoor moet hij eerst worden opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
I've used toothpicks or half of a Q-Tip - really, anything non-metallic that will fit - to do a counter-clockwise sweep of the inside of the opening with success. I've seen various reports as to where the switch may be; I typically just sweep until it's fixed. If you have iTunes open and playing or the Sound PreferencePane of System Preferences up you'll be able to tell when you've hit the switch.
Dit ook geprobeerd? Anders zul je toch echt je macbook moeten opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Net even geprobeerd, ook geen resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
irritant probleem, ik heb in een docje 3 oplossingen staan. Zelf het al een tijd niet mer gehad.

1

Instructions:
1) Plug in ear phones
2) Start toggling the volume controls on your keyboard (press the volume buttons up and down continually)
3) While toggling, slowly pull the ear phones out. Remember to keep on toggling quickly!!!
4) Now actually make the volume louder by turning it up on the screen

2.

Step 1. Plug headphones in (don’t worry, you won’t use them)
Step 2. Change System Preferences -> Sound -> Change Internal Speakers to an Input!
Step 3. Done!

3.
met behulp van deze afbeelding nog eens proberen met een haarspeld (wellicht niet de beste optie om iets van metaal te gebruiken, liever plastic oid).

http://www.facebook.com/p....599361303&type=1&theater

GL

[ Voor 12% gewijzigd door javami op 22-01-2013 14:44 . Reden: plaatje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Stap 2 werkt inderdaad. Kan ik hem toch nog gebruiken als ik bij klanten zit. Thanks!
Stap 3 is een beetje riskant maar ga het wel proberen. Kapot is hij toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Anders kun je misschien kiezen voor een USB geluidskaart?

pricewatch: Steelseries Siberia USB Soundcard (wit)

Die heb ik ooit bij mijn headset gekregen en gebruik ik wel eens omdat het geluid via die USB soundcard nét wat strakker is dan uit mijn 3,5mm jack.

excuses, dacht dat de plug niet meer werkte, maar het gaat hier om de speakers?

[ Voor 11% gewijzigd door Huppol op 22-01-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit ook gehad, enkele dagen later nadat ik elke dag oordoppen erin heb gehad was het allemaal weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Heb je je macbook ook al eens helemaal uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

javami schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:37:
irritant probleem, ik heb in een docje 3 oplossingen staan. Zelf het al een tijd niet mer gehad.

Instructions:
1) Plug in ear phones
2) Start toggling the volume controls on your keyboard (press the volume buttons up and down continually)
3) While toggling, slowly pull the ear phones out. Remember to keep on toggling quickly!!!
4) Now actually make the volume louder by turning it up on the screen
heb het zelfde probleem gehad een tijdje terug, bovenstaande stappen heb ik toen uitgevoerd dit werkte voor mij sindsdien heb ik het probleem niet meer..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1