Toon posts:

Probleem 3TB hardeschijf onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe Seagate harddisk maar zie hen niet onder windows Bios wel

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01 10:44
Iets meer info helpt ons, zodat wij jou kunnen helpen :)

Welke windows
De specs van je system
32 of 64 bit

Ik heb een asrock b75 pro3-m mobo, en ik weet dat je daar de bios moet updaten en een tool moet installeren om een 3tb te zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP service pack 3 32 bits wil van de HHD een grootte Part maken

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49
Heb je al in schijfbeheer gekeken of de schijf daar wel te zien is? Als dit wel het geval is, dan kan je vanuit daar je schijf formatteren etc.
(Laatst hetzelfde probleem gehad met een nieuwe schijf: bios zag de schijf wel, maar Windows verkenner niet. In schijfbeheer van Windows stond de schijf echter wel..)

[ Voor 47% gewijzigd door GermanPivo op 22-01-2013 11:35 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:01

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Windows XP?

Volgens mij ondersteunt deze geen GPT , en gaat deze zich dus heftig verslikken in de grootte van je schijf.
Je kan in Schijfbeheer kijken of daar wel de schijf gezien wordt, maar waarschijnlijk kan je niet meer als 2TB gebruiken..

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Windows xp 32 ondersteunt idd geen gpt, wel kun je een 3rd party programma gebruiken, zie bijvoorbeeld http://computertotaal.nl/...eren---formatteren/2.html

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Beste Ben,

ik mag van een systeem en netwerkbeheerder wel verwachten dat hij

1. iets meer info geeft
2. zelf ook al het een en ander geprobeerd heeft

Maar goed dat daar gelaten: Werp eens een blik op de volgende pagina: http://www.ghacks.net/201...ard-drives-on-windows-xp/

Daar zie je dat de drive alleen als volledige drive gebruikt kan worden als hij secundair is. Dus info van jou kant zou makkelijk zijn.... Gebruik je de 3tb naast de huidige windows schijf of probeer je te installeren op deze schijf (schone install)?

Miscchien is upgraden naar win7 een optie? Scheelt je een hoop ellende ;)

[ Voor 6% gewijzigd door muppet99 op 22-01-2013 12:33 ]

Carpe Diem

Pagina: 1