Samsung 840 kan schijf niet initialiseren?

Pagina: 1
Acties:

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:19

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe samsung ssd, en ik wil deze installeren in mijn nieuwe laptop. Nu kan ik met samsung data migration de data overzetten, maar het programma kan de ssd niet vinden. Als ik in schijfbeheer kijk zie ik staan schijf initialiseren Guid of MBR. als ik mbr selecteer krijg ik: het apparaat is niet klaar.
de schijf is met een externe sata naar usb aangesloten.
Ook met diskpart en andere computers krijg ik deze melding. hoe kan ik dit oplossen?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Heb je de SSD al eens geformatteerd? Dan word er direct een partitie aangemaakt die je nodig kan hebben?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Hij is nieuw. Niks mee gedaan dus. ik moet hem eerst initialiseren voordat ik een partitie kan aanmaken/formatteren!

[ Voor 5% gewijzigd door Rick-Jan op 22-01-2013 10:19 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Probeer hem is op een vaste PC, en kijk of het dan wel lukt?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:03

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:18:
Heb je de SSD al eens geformatteerd? Dan word er direct een partitie aangemaakt die je nodig kan hebben?
Partities kun je alleen aanmaken op een schijf als je hier toegang toe hebt. Initialiseren ligt hier een niveau boven en zul je eerst moeten doen.

@Rick-jan: krijgt de schijf wel genoeg stroom? Klinkt alsof dit niet zo is.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 22-01-2013 10:22 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Ik dacht dat je initialiseren alleen bij RAID arrays ziet? Het is als het goed is toch allemaal het zelfde als een reguliere HDD?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:22:
Ik dacht dat je initialiseren alleen bij RAID arrays ziet? Het is als het goed is toch allemaal het zelfde als een reguliere HDD?
Ook bij reguliere, hoewel dit automatisch zou moeten gaan in de ideale situatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 22-01-2013 10:23 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Wat als je hem nu eens direct op een sata prikt in een andere computer? Want ik lees dat de ssd via usb met sata is verbonden o.i.d...

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ik ga hem nu in een desktop pc op de sata aansluiten!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ok, in een desktop pc doet hij het wel, en kan ik hem formatteren. Zodra ik hem echter weer aansluit op de laptop op de externe sata wordt hij niet meer herkend. Hoe kan ik nu toch zonder dvd een image overzetten?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Andere sATA-enclousure proberen? Lijkt mij dat het probleem daar zit toch?

En btw, om veel gemekker te voorkomen, zou ik gewoon opnieuw installeren op die ssd, niet gaan clonen enz,

[ Voor 42% gewijzigd door warhamstr op 22-01-2013 10:41 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je wel een voeding op je ssd aangesloten?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:20:
[...]

@Rick-jan: krijgt de schijf wel genoeg stroom? Klinkt alsof dit niet zo is.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Op de desktop doet hij het wel. Nu kan ik niet de image functionaliteit gebruiken, omdat die alleen de source kan gebruiken waarop het systeem nu is opgestart.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
2 usb kabels aangesloten?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:10
Waarschijnlijk ligt het aan je laptop die de stroom door 1 usb poort limiteert.
Dus je kan proberen om hem aan te sluiten via een powered hub of via 2 usb poorten als de verloopkabel 2 usb poorten ondersteund.
Nog een alternatief is via een eSata-Sata kabel de schijf aansluiten op je laptop en de SataPower vanuit je desktop halen (geen handige constructie, maar werkt wel :p)

En anders moet je gewoon een propere installatie doen op je ssd. Windows 7 optimaliseert dan meteen voor het gebruik van een ssd, wat je anders zelf moet doen.
Ook is de partitie alignment dan zeker goed, wat met een clone/image programma niet altijd zo is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
image is ook niet gelukt( via extern programma) probleem is: het is een laptop zonder dvd station en geen cd's meegeleverd. windows 8 heeft wl ingebouwde herstelopties, maar weet niet welke zou kunnen werken, dat ik ook echt kan selecteren op welke schijf ik hem wil installeren. iemand ideeën?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Externe sata? Zit hij uberhaupt de ssd wel of helemaal niet? Windows 7?
Sluit de boel eens aan, ga naar apparaatbeheer en laat zoeken op nieuwe hardware... Dit probleem had ik namelijk ook met een 830 op externe sata.
Lees: http://answers.microsoft....22-4735-bfde-5e568c52c5fb

Of heb ik nou niet goed zitten opletten?

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-01-2013 14:10 ]

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Hij ziet een disk, die hij vervolgens niet kan initialiseren. heb geen esata aansluiting.
Ik snap er niks meer van! hoe gaat dit normaal? Ik wil best een herinstallatie doen, maar ik heb geen dvd drive, en geen enkele cd van samsung geleverd gekregen!

[ Voor 47% gewijzigd door Rick-Jan op 22-01-2013 14:42 ]

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
probleem opgelost! het lag dus inderdaad aan de usb-sata kastje. Een reset van de driver werkte!
iedereen bedankt voor de hulp :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rick-Jan op 22-01-2013 18:44 ]

Pagina: 1