Privacy probleem bij "veiling beindigd"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Topicstarter
Goedemorgen mede-tweaker,

Ik heb een Ad met veilingoptie geplaatst welke vervolgens is beeindigd vanwege einde termijn.
Vervolgens is de Ad automatisch als verkocht gemarkeerd.
Probleem is dat ik hem niet meer aanpassen danwel verwijderen.

Zouden jullie mijn advertentie willen verwijderen? Omdat ik niet wil dat mijn postcode zomaar openbaar blijft.

Grtz,
BUR

Bij de wee. Het geen ik heb aangeboden is reeds verkocht!! :-)

[ Voor 47% gewijzigd door BUR op 30-01-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:36
Tip: Bij het aanmaken van de advertentie hoef je niet je gehele postcode in te vullen, alleen 4 cijfers werkt ook ;) Ik zat een beetje met hetzelfde probleem namelijk. En aangezien ik de meeste items toch verzend vond ik het ook niet nodig dat mijn volledige postcode erbij staat.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 22-01-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Topicstarter
Dat begrijp ik.... omdat de Ad niet meer is aan te passen. Heb ik deze topic gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De forumadmins kunnen hier niet bij helpen, we missen daar de rechten voor. Ik zal je topic even verplaatsen naar een plek waar hij eerder opgemerkt wordt door mensen met rechten. :)

Lieve Adjes >> V&A Feedback

Inhoudelijk: is het misschien een idee om duidelijk bij dat postcodeding erbij te zetten dat de eerste vier cijfers voldoende zijn?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 05:09
Ik zou dit persoonlijk eerder via een DM melden!
Want betreffende advertentienummer is zeer eenvoudig te achterhalen en de advertentie dus ook.

Mijn advies verwijder even bovenstaande info over "de pijl en die derden" want je maakt mensen nu slimmer dan dat ze zijn ;)

Gewoon even Anoniem: 27535 of Microkid DM-en :)

[ Voor 21% gewijzigd door mistervis007 op 23-01-2013 12:39 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Topicstarter
@mistervis007
tnx voor de info!!!

[ Voor 28% gewijzigd door BUR op 22-01-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Normaal gesproken word je met een DM minder snel geholpen dan met een topic, er zijn meer mensen dan alleen Floppus en Microkid die dit soort dingen voor je aan kunnen passen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
NMe schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:01:
Normaal gesproken word je met een DM minder snel geholpen dan met een topi, er zijn meer mensen dan alleen Floppus en Microkid die dit soort dingen voor je aan kunnen passen. ;)
Uiteraard zal een topic iets vlugger zijn, echter ivm zijn privacy, in dit specifieke geval is DM wel een vele veiligere manier.
En een DM zal vandaag toch ook nog wel gelezen worden lijkt mij en de mods worden nu toch via dit topic op de hoogte gebracht dat ze DM hebben ;)

En er zullen vast meer mods zijn die dat kunnen, echter ken ik ze natuurlijk niet allemaal uit mijn hoofd ;)

[ Voor 19% gewijzigd door mistervis007 op 22-01-2013 14:15 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals NMe al zegt is een topic handiger (en al helemaal als je niet weet wie je er voor moet hebben, in ieder geval alle FPA's kunnen het).

De postcode is in ieder geval aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-01-2013 15:05 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Topicstarter
Bedankt voor het aanpassen!

Is het een idee om door gebruikers de Ad te kunnen 'verwijderen' in die zin dat uitsluitend nog Admins de geschiedenis kunnen bekijken? En bijvoorbeeld dat andere gebruikers nog uitsluitend het aantal Ad's kunnen zien?

Dan kun je als Admin vreemde zaken blijven monitoren en is de privacy van de Tweakers weer iets verbetert.

N.B. diverse veilingsites hebben de opties, 'verwijderen' of na de verlopen periode 'inactief' en uitsluitend door de gebuiker te lezen/aanpassen, wel.

[ Voor 17% gewijzigd door BUR op 23-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Volgens mij was het in het verleden ook zo dat advertenties die verkocht/vervallen waren alleen door de "eigenaar" en de crew bekeken kon worden maar dat weet ik dus even niet zeker meer. Ik zal het eens even navragen. :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Met wat omwegen zijn ze voor een ander ook wel terug te vinden.

En sowieso als er feedback op is gegeven uiteraard. ;)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is mij ook al eens opgevallen dat verlopen advertenties op te vragen zijn maar niet meer aan te passen. Inclusief foto's, die blijven tot in lengte van jaren opgeslagen. Dat moet op den duur toch aardig wat storage (en bandbreedte) gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
joopv schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:23:
Het is mij ook al eens opgevallen dat verlopen advertenties op te vragen zijn maar niet meer aan te passen. Inclusief foto's, die blijven tot in lengte van jaren opgeslagen. Dat moet op den duur toch aardig wat storage (en bandbreedte) gaan kosten?
Dat klopt inderdaad, dat vervallen/verkochte advertenties opvraagbaar blijven.
Dat was in Tweakers 6 al zo en in 7 ook nog steeds zo.

Persoonlijk zie ik het bezwaar er niet van in, want het heeft ook voordelen om de ad's terug te kunnen vinden, maar ik begrijp ook wel de bezwaren die sommigen daartegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Als V&A gebruiker (zowel koper, als verkoper) vind ik het handiger, dat die ads blijven staan, mochten er later conflicten ontstaan, kunnen tekst en foto's nog door de koper geraadpleegd worden en niet alleen door de Mods en Admins.
Wanneer de verkoper zijn spullen eerlijk beschreven heeft, zie ik het probleem niet, een telefoonnummer en/of emailadres zet je sowieso niet in een advertentie en voor de postcode volstaat 't, om alleen de cijfers te plaatsen, doe ik al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Topicstarter
Indien de Ad niet als verkocht is gemarkeerd kan de verkoper de Ad aanpassen en dus heb je in dat geval helemaal niets aan het terug halen van de oude Ad. Die is namelijk dan al aangepast. Dus dat lijkt mij geen argument om de optie 'hide for all except admin' door te voeren.

Aanrader:
Ik maak van álle online aankopen diverse PDF prints. Voordeel: als de koop actie blijft hangen heb je bewijs dat je wel degelijk iets heb gekocht bij een site. Als je voor een RMA ff wilt weten of je binnen een geldig termijn zit check je ff je aankoop PDF's.

Ik maak PDF prints van o.a.
rekenvoorbeeld in winkelmapje
bevestiging ideal betaling
bevestiging site voor bestelling

Het is wel eens gebeurt dat een bestelling wel is betaald maar bij de site is blijven hangen. Daar stond dan geen order in het systeem. Zonder probleem heb ik de bestelling nogmaals via de telefoon kunnen maken. Maar indien de site niet zo makkelijk had mee gewerkt heb je toch wat documenten om handen.

[ Voor 0% gewijzigd door BUR op 24-01-2013 12:40 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NMe schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:15:
Inhoudelijk: is het misschien een idee om duidelijk bij dat postcodeding erbij te zetten dat de eerste vier cijfers voldoende zijn?
Ik vul altijd de eerste 2 cijfers in en dan 00. Dan klopt de plaatsnaam nog steeds en vind ik 't eigenlijk wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Met ^^

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/2010-PC2-Prov-650px.png

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 24-01-2013 11:55 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
BUR schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:39:
Indien de Ad niet als verkocht is gemarkeerd kan de verkoper de Ad aanpassen en dus heb je in dat geval helemaal niets aan het terug halen van de oude Ad. Die is namelijk dan al aangepast. Dus dat lijkt mij geen argument om de optie 'hide for all except admin' door te voeren.
Als gewone, eerlijke verkoper, die niets te verbergen heeft, zet je een ad toch op "verkocht", zodra 't betreffende artikel verkocht is?
Wanneer ik iets koop van iemand, van wie ik nog nooit iets gekocht heb, check ik graag zoveel mogelijk, zijn profiel, zijn posts, natuurlijk zijn feedback en wanneer er uit die feedback enige onduidelijkheden blijken, graag ook de bijbehorende advertentie, kopers kunnen n.l. ook weleens overdrijven.
Nogmaals: wanneer je als verkoper eerlijke spullen verkoopt, die dus in goede staat zijn en wanneer ze dat niet zijn, dit ook duidelijk ik de advertentie is aangegeven, zie ik niet, waar 't probleem is, wanneer iemand bijv. een paar maanden later, nog eens naar die ad kijkt. Hij is uit de lijst van actieve advertenties, dus sowieso alleen maar zichtbaar na bekijken van profiel/feedback.

Altijd grappig hier: in topics, waar mensen niet tevreden zijn, omdat ze iets ontvangen hebben, wat niet naar verwachting werkt, of helemaal niets gekregen hebben, roept iedereen (ik ook), dat men alles wat hier en elders op internet over de verkoper te vinden is, moet checken. En dan heb je in ditzelfde V&A Feedback forum, weer andere topics, zoals dit, waar gewone, eerlijke verkopers juist weer niet alles zichtbaar willen hebben.

Zoals gezegd, hoeft de postcode niet volledig te zijn, tel. nummer en email zet je er sowieso niet in en verder mag iemand tekst en foto's van mijn advertenties ook na jaren nog bekijken, wanneer hij denkt, dat hij er iets aan heeft.
En die mogelijk heb ik ook graag bij andermans ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
BUR schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:49:

.......
Probleem is dat ik hem niet meer aanpassen danwel verwijderen.

Zouden jullie mijn advertentie willen verwijderen? Omdat ik niet wil dat mijn postcode zomaar openbaar blijft......

Grtz,
BUR
waarom wil je je postcode niet zichtbaar hebben dan ?, als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Topicstarter
@syntags: Vanwege het privacy probleem

@Marly: Stel je voor iemand bied een HI-end versterker wat ooit eens big bucks heeft gekost ... dan denk iemand anders heej!! Dan zal hij ook wel een nieuwe set hebben gekocht! Pling! Lightbulp! :(
@Marly deel II: In Google komen de resultaten van 'inactieve' tweakers.net Ad's gewoon in beeld. Daar is dus geen uitgebreid 'zoekwerk' voor nodig.
De Ad's die ik op andere sites heb geplaatst zijn allemaal succesvol verwijderd. Ze staan nog wel in google maar bij doorklikken kom je op een lege pagina uit. Het kan bij andere Ad sites dus wél.

@FlipFluitketel: Is er al overleg geweest over een eventuele aanpassing? zo ja.. wat is het oordeel?

[ Voor 122% gewijzigd door BUR op 31-01-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18
BUR schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:49:
@FlipFluitketel: Is er al overleg geweest over een eventuele aanpassing? zo ja.. wat is het oordeel?
Ik heb net je DM ontvangen, dus : nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
BUR schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:49:
@Marly: Stel je voor iemand bied een HI-end versterker wat ooit eens big bucks heeft gekost ... dan denk iemand anders heej!! Dan zal hij ook wel een nieuwe set hebben gekocht! Pling! Lightbulp! :(
Zoals hier al meerdere malen gepost is, hoef je niet je volledige postcode bij de advertentie te zetten, zolang de advertentie n.l. actief is, kan ook iedereen je gegevens lezen en dus (misschien) op datzelfde idee komen. Actieve advertentie zijn immers meteen zichbaar, verwijderde moet je eerst gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
8)7 8)7 :)

[ Voor 169% gewijzigd door syntags op 02-02-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Misschien niet helemaal het goede topic, maar ik vind de V&A eigenlijk al met al behoorlijk eigenaardig. Waarom kan ik bijvoorbeeld een advertentie niet hergebruiken? Ik heb een veiling gemaakt en die is verlopen zonder biedingen of verkoop, en toch komt deze automatisch op "verkocht" te staan. Dat is toch raar? hij moet dan toch gewoon een status van "verlopen" krijgen ofzo?

En nu wil ik hetzelfde product weer "op de markt" zetten en moet ik een hele nieuwe advertentie maken. Dat is toch ook raar? Waarom kan ik niet mijn veiling weer open zetten met een lagere prijs of er een gewone "te koop" van maken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Aangezien er dit topic is en ik niet goed genoeg gezocht had, vandaar dat mijn topic gesloten is, zit ik ook met het probleem dat privacy heet bij advertenties.

Je moet een postcode invullen, waarom is mij onduidelijk. Via die postcode is het een kleine moeite om iemand te achterhalen, om welke reden ook. Omdat er wel eens foto's bij staan is het voor een ieder een klein kunstje om vast te stellen of iets de moeite is om te stelen. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het kan. Ook kan het zo zijn dat iemand op meerdere forums actief is en dezelfde nickname gebruikt en in een verhitte discussie geoogled wordt door het een of ander. In dat geval kom je bij Tweakers uit met de advertenties, inclusief postcode en woonplaatst. Je kunt raden wat er dan gebeurd. Verder heeft niemand er eigenlijk wat mee nodig lijkt me, dus ik ben wel benieuwd naar de motivatie van Tweakers waarom het zo moet.

Waarom is het niet mogelijk dat als een advertentie over is, deze ook echt verwijderd is. Dus ook niet meer via een zoekmachine te vinden is zoals bij Marktplaats het geval is. Dus gewoon puur de advertentie en bij een eventuele koop of verkoop DM of mail je je gegevens.

Terw_dan heeft wel een punt dat je de eerste 2 cijfers invuld en dan gevolgd door 00, maar je moet alsnog je woonplaats invullen. In een tijd waar je alles kan vinden over iedereen is het zaak dat er op privacy gelet wordt waar je zelf geen invloed op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Hier heb je wel terdege invloed op. Gewoon geen advertenties meer plaatsen op tweakers en je probleem is opgelost.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Dat is ook wat ik in gedachten had, maar zover hoeft het toch niet te komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik snap het punt wat je wilt maken, maar ik denk dat je dan doorslaat. Als je privacy wilt zou ik, zeker in jouw geval, zorgen dat mijn naam uit mijn profiel weg zou zijn. Dan wordt het al een heel stuk lastiger om je te vinden.

In mijn geval doe ik het ook zo, mensen kunnen mijn wijk opzoeken, maar niet mijn straat. Ik communiceer voornamelijk met mijn voornaam, maar zelfs met mijn achternaam kunnen ze nog niet opzoeken waar ik woon.

Al die verantwoordelijkheid kun je niet in de verplichte woonplaats stoppen van een advertentie. Een indicatie van de locatie vind ik een héél belangrijk voordeel van V&A en ik zou het dan ook jammer vinden als dat zou verdwijnen. Wél kunnen ze erop wijzen dat je niet de letters van de postcode hoeft in te vullen imo.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

NMe schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:15:

Dat alleen de cijfers goed zijn, dacht ik ook en met eerdere advertenties werkte dit prima. Alleen heb ik gister twee V&A advertenties geplaatst en dan krijg ik bij het invullen van de 4 cijfers het volgende terug: "Geen correcte postcode opgegeven." als ik de advertentie wil plaatsen. En moet ik alsnog de twee letters toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Dat zou wel jammer zijn als dat niet meer mogelijk is, ik vind het geen probleem om de cijfers te plaatsen, dat geeft al een goed idee waar je zit, maar de letters erbij maken het nog wel een tikkeltje makkelijker om mensen die veel spullen te koop aanbieden te lokaliseren.

Ik heb recentelijk al eens bezoek gehad van een inbreker en voorkomen is natuurlijk beter dan genezen.

Uiteraard heb ik er geen enkel probleem mee om mijn adres gegevens te delen met iemand als ik een deal maak, maar dat is dan per mail of in DM, de ad is publiek toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 492998 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:30:
Dat alleen de cijfers goed zijn, dacht ik ook en met eerdere advertenties werkte dit prima. Alleen
heb ik gister twee V&A advertenties geplaatst en dan krijg ik bij het invullen van de 4 cijfers het volgende terug: "Geen correcte postcode opgegeven." en moet ik alsnog de twee letters toevoegen.
Viel me ook op en ben ik het mee eens, cijfers only is al meer dan genoeg toch...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
mveijden schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:14:
Hier heb je wel terdege invloed op. Gewoon geen advertenties meer plaatsen op tweakers en je probleem is opgelost.
Inderdaad, gewoon geen ad's meer plaatsen en je hebt je "probleem" opgelost ;)
Hooglander1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:25:
Ik snap het punt wat je wilt maken, maar ik denk dat je dan doorslaat. Als je privacy wilt zou ik, zeker in jouw geval, zorgen dat mijn naam uit mijn profiel weg zou zijn. Dan wordt het al een heel stuk lastiger om je te vinden.
Ik hoop inderdaad dat je niet weer doorslaat, zoals in dit topic.
Daar draafde je imho ook een beetje door en probeerde je gewoon het topic, op begeven moment "levende" te houden, terwijl je al meermaals een duidelijk antwoord op je vraag gekregen had.
Dat topic is namelijk toen niet voor niets gesloten, laat dit topic aub open ;)

Tevens heeft Hooglander1 daar wel echt een punt; je kaart hier, in jouw ogen een privacy issue aan terwijl je in je profiel openlijk je naam en geboortedatum hebt staan 8)7
Scherm dan ook je profiel af in plaats van alle blaam op T.net proberen te schuiven, omdat zij de oude ad's niet verwijderen :z

[ Voor 12% gewijzigd door mistervis007 op 18-03-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Een lastig onderwerp. Enerzijds wil je zoveel mogelijk informatie over degene die iets aanbiedt via een advertentie. Anderzijds wil je niet dat iemand anders alles van je weet als jij een advertentie plaatst.

Wanneer je erg op je privacy gesteld bent is het uiteraard niet verstandig om je profiel heel compleet te maken, anderen kunnen dit ook inzien.

De postcode bij advertenties gebruiken we om de plek te bepalen waar een advertentie wordt aangeboden. Als je het het mij vraagt handig om te weten wanneer je iets bij iemand wilt afhalen. Hoe strenger we zijn met het accepteren van postcodes, hoe preciezer we kunnen bepalen waar iets wordt aangeboden, vandaar de wijziging die onlangs heeft plaatsgevonden om postcodes in Nederland alleen toe te staan met letters. We kunnen dat soepeler maken, maar de consequentie is dan ook dat onze filters (door het gebrek aan informatie) weer slechter werken.

Overigens geef je het huisnummer niet op, dus een precies adres kun je niet achterhalen. Dus iemand zou hooguit kunnen achterhalen in welke wijk je woont. En als je iets zou willen verkopen zul je uiteindelijk toch je adres moeten opgeven wanneer er afgehaald wordt.

Ik vraag me af wat zwaarder moet wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maite de Jong schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:56:
Hoe strenger we zijn met het accepteren van postcodes, hoe preciezer we kunnen bepalen waar iets wordt aangeboden, vandaar de wijziging die onlangs heeft plaatsgevonden om postcodes in Nederland alleen toe te staan met letters.
Die wijziging had ik nog niet meegekregen, maar dat zou mij wel tegenstaan eigenlijk. Ik zal dan eerder een foutieve postcode opgeven dan mijn postcode met letters.

Dit heeft er namelijk mee te maken dat je met letters erbij niet meer kijkt op wijkniveau, maar zelfs nauwkeuriger dan straatniveau. In mijn geval een flat met naambordjes. Kleine moeite om dan te achterhalen wat precies mijn adres is. Ik vind het niet erg dat mensen het weten als ik kies om met ze te handelen, ik vind het wel erg als je dat uit mijn advertentie kan halen.

Ik denk eerder dat je meer foutieve postcodes gaat krijgen (zoals ik zal gaan doen), dan dat je daadwerkelijke nauwkeuriger gaat werken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volgens mij zijn postcodes gebaseerd op straten, niet op wijken, dat verkleind het al flink.
Tevens ben ik het eens met Hooglander1, met een gehele postcode ben je zo te vinden en dat weegt niet op tegen het argument dat je het product toch wel laat ophalen door heel je adres te geven. Daar bepaal ik zelf aan wie ik deze gegevens geef, omdat ik die mensen vertrouw, maar 'n gehele postcode hoeft niet iedereen te zien.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maite de Jong schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:56:
De postcode bij advertenties gebruiken we om de plek te bepalen waar een advertentie wordt aangeboden. Als je het het mij vraagt handig om te weten wanneer je iets bij iemand wilt afhalen. Hoe strenger we zijn met het accepteren van postcodes, hoe preciezer we kunnen bepalen waar iets wordt aangeboden, vandaar de wijziging die onlangs heeft plaatsgevonden om postcodes in Nederland alleen toe te staan met letters. We kunnen dat soepeler maken, maar de consequentie is dan ook dat onze filters (door het gebrek aan informatie) weer slechter werken.
Dus dat betekent dat ik vanaf nu gewoon een onzinpostcode in moet vullen? Ik voel er namelijk weinig voor om m'n complete postcode in te vullen, dan weet je op de straat precies waar ik zit (en dat zijn zo uit m'n hoofd 10 huizen). Prima als iemand wat op komt halen, maar dat hoeft niet iedereen op T.net te weten. Om dezelfde reden zet ik ook m'n rekeningnummer en telefoonnummer niet in een advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Daarbij zag je op het kaartje in het verleden bij het invullen van alleen de 4 nummers wel de pointer op de wijk staan en ik heb al verschillende deals met mensen in de buurt gedaan zonder problemen ondanks het feit dat ik mijn precieze postcode niet vermeld.

Bij mij zitten redelijk wat huizen op dezelfde postcode maar mensen zoals TERW_DAN of bijvoorbeeld mijn ouders (die zitten als enige op een postcode) zijn hier natuurlijk helemaal niet blij mee, het lijkt mij dat zo'n regel zijn doel voorbij schiet als mensen nu massaal de laatste twee letters zelf gaan bedenken om maar wat in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Ik begrijp het bezwaar. Ik zal een ticket aanmaken om de postcodecheck alleen op de 4 cijfers te laten controleren, zodat we in ieder geval wel in de buurt komen van de plek vanuit waar de advertentie wordt aangeboden. Onzin postcodes wordt niemand vrolijk van lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
We hebben het ticket opgepakt. Er zal nu bij Nederlandse postcodes alleen gecontroleerd worden op de cijfers en niet meer op de letters van de postcode. Dit gaat mee in een volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Goed om te horen dat dit opgepakt is en de pointers van de community serieus genomen worden.
Pagina: 1