Toon posts:

overklokken EVGA GeForce GTX 550 Ti en AMD Athlon II x2 270

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speel een online game die me elke 2 uur eruit wipt terug naar windows.
Een vriend van mij speelt hetzelfde spel op dezelfde server maar heeft dit probleem niet.
Iemand anders op die server zei dat anderen daar ook last van hadden na een bepaalde update van een tijd terug.
Dus een beetje raar probleem dit. Ligt dit aan de update; en zo ja: waarom wipt de game mijn vriend er dan niet zo vaak uit als mij? (zeer zelden zegt hij)
Hij heeft een duurdere pc die ze in de winkel in elkaar hebben gezet, en ik heb zelf een hoop huiswerk gedaan en mijn oude xp-bak geüpgrade.
Lowbudget (was 310,- kwijt + porto's) en toch genoeg om de game te kunnen draaien.
De game is SWTOR (Star wars MMORPH)
(op 4/5 van deze page staan de requiremnts:
http://www.swtor.com/info/faq )

Ik heb een N68C-GS UCC AM2+ moederbord
met
2x DDR3-1066 CRUCIALl 2Gb PC3-8500
AMD ATHLON II x2 270 3,40Ghz 2MB AM3 (dat kon vanwege de 2+ moederbord optie)
500W MODXSTREAM PRO ATX
EVGA GEFORCE GTX 550Ti 1024 MB FPB

nu zit er wat software bij die dingen, maar ik kan geen handleidingen ervan vinden of hoe die software toegepast dient te worden. Youtube was wat dat betreft iets hulpzamer.

YouTube: Asrock OC Tuner - Tutorial. OverClocking

YouTube: EVGA Precision & OC Scanner X Guide and Overview

Ik kan dus met deze software zowel mijn graphics card als mijn CPU overklokken.

Nu is me met die filmpjes nog niet alles duidelijk geworden.

-Kan de game mij steeds gekickt hebben omdat mijn graphics card underclocked is? Bestaat underklokken überhaubt?
Wat ik bedoel: Kan de server/game meer gegevens naar mijn pc sturen (34 spelers die heen en weer rennend en springend op je scherm te zien moeten zijn) dan mijn graphics card te voorschijn kan toveren op mijn scherm, en dat mijn graphics card en dus mijn pc het dan maar opgeeft? *ploep terug naar windows, iets te veel info*
Mijn temperatuur is nu 42 graden .. Hoewel ik dat tijdens het gamen zelf nog nooit getest heb, dus dat kan dan hoger zijn.

-Als ik die 2 tot 4 programma's (EVGA OC en OCX Scanners, EVGA Precision, en OC Tuner van ASROCK) die allemaal dingen kunnen overklokken ga gebruiken, is er dan een volgorde die handig is? Ik begrijp dat het allemaal trial en error is, met kleine stapjes, maar moet ik eerst de CPU ideaal zetten, en dan me dan pas met de graphics card gaan bezig houden, of kan ik beter heen en weer gaan tussen cpu-klok en dan weer grphicsklok stapjes?
Een onderdeel van deze programma's is CPU test en Benchmark. Wat doen die/wat kan ik ermee?
zo te zien oa mijn temperatuur testen. maar omdat ik niet weet hoe ik dit benchmarken veilig kan doen durf ik die niet 2 uur lang te draaien. :F

Mijn hoofd loopt vaak en snel over, dus sorry als ik overkom als iemand die er met de pet naar gooit.
(ik loop met een soort van stoornis)
Ben al blij dat mijn pc matching components heeft na 6 weken huiswerk, en dat de game draait. 8)7

Ik hoop dat er mensen zijn die deze programma's kennen en al van de koe en het kalf weten; dan zou ik dat graag hoorn. }:O
En andere hulpzame opmerkingen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 12:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

Na het raadplegen van onze grote vriend google bleek al in het eerste zoekresultaat dat de update van swtor crashes veroorzaakte icm nvidia videokaarten en dat de update naar de nieuwste driver versie het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Ps zou ik je tog eens gaan verdiepen in het overclocken van je cpu in jouw geval gaat dit je echt een fps boost geven :)
in het amd cpu overclock topic staat alles dat je wil wezen zoek maar op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
De enige informatie die een game meegeeft naar je computer zijn coördinaten en id's van alle game elementen. Dat zal absoluut niet zorgen dat je game crashed, alleen je fps (beelden per seconde) zal dalen als de cpu of gpu te veel instructies krijgt bij het bewerken van deze informatie.

Om de echte oorzaak te vinden kan je best eens kijken naar de belasting van alle onderdelen. Cpu kan je uitlezen met taakbeheer en gpu met een programma als gpu-z. Maar veel belangrijker is het ram geheugen, ik zie dat je maar 4GB hebt, momenteel is 4GB redelijk weinig is voor recente games.

Kan je misschien SWTOR eens uittesten waarbij alle andere programma's zijn afgesloten?

Welke versie van windows is geïnstalleerd? En kan je ook even opzoeken of deze 32bit of 64bit is?

Ik raad je ook niet aan om meteen met een overclock te beginnen, dat is absoluut niet aangeraden als je er niet voldoende vanaf weet. Je hardware is er ook niet voor gemaakt en dat zal dus toch maar een kleine winst geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik ben het tog niet hellemaal eens met het bovenstaande ik geloof dat een 1055t ook niet voor overclocken is gemaakt maar tog met gemak 3,8ghz draait en daarbij een enorme prestatie boost geeft met een overclock van 1ghz...
Er zijn zo nog tal van voorbeelden te bedenken maar daar ga ik niet verder op in.
En zoon auto overclock functie van je moederbord is leuk en aardig maar heb je al eens getest of deze setting wel 100% stabiel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Als ik me niet vergis sprak ik over hardware, niet enkel de cpu. Je kan de frequentie verhogen van elke cpu en dat zal je een bepaalde snelheid extra geven.
Maar daarbij gaat je verbruik omhoog, stabiliteit omlaag en de cpu wordt veel warmer.

Een overclock van een 6 core cpu moet je ook niet gaan vergelijken met een dual core. Om dezelfde theoretische winst te halen zou hij zijn cpu nog eens 3GHz hoger moeten klokken. Ik zwijg dan ook nog over de optimalisaties dat latere versies van amd hebben gekregen.

Ik heb al zo'n auto overclock geprobeerd op een msi p55 moederbord en deze gaf me absoluut geen stabiel systeem, de cpu was in dat geval ook helemaal niet gemaakt om te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
HKS-Skyline schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:17:
Na het raadplegen van onze grote vriend google bleek al in het eerste zoekresultaat dat de update van swtor crashes veroorzaakte icm nvidia videokaarten en dat de update naar de nieuwste driver versie het probleem oplost.
Gewoon de nieuwste drivers installeren zoals HKS-Skyline zegt.

Overklokken kan je later nog aan beginnen, maar is niet noodzakelijk. Vooral niet als ik zo lees hoe weinig je daar nog ever weet. Verdiep je daar rustig in en lees bijvoorbeeld inderdaad het AMD overklok topic eens door. Je grafische kaart overklokken heeft voor jou op dit moment sowieso weinig zin, je zal eerst beter je CPU kunnen doen. Maar nogmaals, eerst drivers installeren van de nvidia site en daarna AMD overklok topic doorlezen en daar eventueel om verdere hulp vragen.
Pagina: 1