Ik was even te enthousiast geweest en heb zonder teveel onderzoek een Yamaha YAS-101 gekocht. Misschien een blunder want mijn tv (Sony KDL-40W2000) heeft geen optical out. Kan ik hem ook anders aansluiten? Ik lees iets over een system aansluiting. Kan ik daar iets mee? Of is er iets wat analog stereo convert naar optical?
Ook geen coax digitale uitgang op je TV?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je wat meer onderzoek had gedaan dan was google je beste vriend met een van volgende resultaten:
http://www.allekabels.nl/...-optisch-of-coaxiaal.html
maar een voorbeeld zullen vast beter producten te vinden zijn via het internet.
http://www.allekabels.nl/...-optisch-of-coaxiaal.html
maar een voorbeeld zullen vast beter producten te vinden zijn via het internet.
[ Voor 25% gewijzigd door Macsylver op 22-01-2013 00:04 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Weet trouwens niet of je zou willen omvormen van analoog naar digitaal, het is een subwoofer die je in dat geval ook graag als sub zou willen aansturen.
Heeft je PVR of (waarmee je dingen op je TV kijkt) geen uitgang? Zou je desnoods met een reciever moeten gaan werken en de pre-sub ingang gebruiken. Maarja, dan moet je wel eerst geluid op je reciever krijgen
Heeft je PVR of (waarmee je dingen op je TV kijkt) geen uitgang? Zou je desnoods met een reciever moeten gaan werken en de pre-sub ingang gebruiken. Maarja, dan moet je wel eerst geluid op je reciever krijgen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Volgens mij wel maar ik weet het niet zeker. Op pagina 37 en 38 staat niet het woord s/pdif of coax maar paar gaten lijken wel op de plaatjes wat ik op internet vond. handleidingSinergyX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:01:
Ook geen coax digitale uitgang op je TV?
Wat bedoel je precies met het is een subwoofer die je ook als sub zou willen aansturen? Die yamaha unit heeft een ingebouwde subwoofer.
Zoals ik uit de handleidingen kan halen van beide apparaten, gaar het zo niet werken! Je tv heeft alleen rca uit en de soundbar alleen digitaal in! Je moet er een omvormer tussen duwen of een andere tv aanschaffen
Zo een ding zoals wat macsylver zei dus?invoil schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 02:34:
Zoals ik uit de handleidingen kan halen van beide apparaten, gaar het zo niet werken! Je tv heeft alleen rca uit en de soundbar alleen digitaal in! Je moet er een omvormer tussen duwen of een andere tv aanschaffen
Je hebt geen losse digitale ontvanger? Of gebruik je zo'n kaartje (CAM) die direkt in je TV zit?
Dan blijft er niet zo veel over dan inderdaad zo'n omvormer.
Dan blijft er niet zo veel over dan inderdaad zo'n omvormer.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Volgens mij heeft TS zichzelf zojuist een prima excuus aangeschaft om de aanschaf van een goede receiver te rechtvaardigen, zodat hij met HDMI naar zn TV kan connecten
Helaas, je tv is niet voorzien van een aparte digitale audio-uitgang.
Wellicht kun je een apparaatje gebruiken wat de audio kan extraheren uit hdmi?
Wellicht kun je een apparaatje gebruiken wat de audio kan extraheren uit hdmi?
[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 22-01-2013 09:25 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Eh nee! waarom zou je in hemelsnaam een receiver aanschaffen om een soundbar met interne proccesing aan te sturen?kroegtijger schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:20:
Volgens mij heeft TS zichzelf zojuist een prima excuus aangeschaft om de aanschaf van een goede receiver te rechtvaardigen, zodat hij met HDMI naar zn TV kan connecten
Dat lijkt me het proberen waard alleen weet ik niet in hoeverre je soundbar nog een surround geluid kan weergeven. (als is dat een beetje de vraag bij alle soundbars, aangezien je naar mijn mening dan beter een echte surround set kan neer zetten)FlipFlink schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 03:14:
[...]
Zo een ding zoals wat macsylver zei dus?
Dus als ik analoog audio omzet naar digitaal (wat ik in mijn geval wel moet doen) is dat slecht voor de surround ervaring?
Verwijderd
Een soundbar is sowieso slecht voor een surround ervaring. Daarnaast komt er analoog stereo geluid uit uit je tv en dat zal je met een AD-converter om moeten zetten naar digitaal en dan zet je soundbar het weer terug (speakers zijn immers analoog). Je snapt dat dit niet optimaal is.FlipFlink schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:46:
Dus als ik analoog audio omzet naar digitaal (wat ik in mijn geval wel moet doen) is dat slecht voor de surround ervaring?
Precies, niks meer aan toe te voegen!Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:24:
[...]
Een soundbar is sowieso slecht voor een surround ervaring. Daarnaast komt er analoog stereo geluid uit uit je tv en dat zal je met een AD-converter om moeten zetten naar digitaal en dan zet je soundbar het weer terug (speakers zijn immers analoog). Je snapt dat dit niet optimaal is.
Wat een waardeloos ding die Yamaha.. Ik zou m terugbrengen en een fatsoenlijke receiver + luidsprekers aanschaffen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Hmm dan ga ik hem maar eens vandaag terug brengen, denk idd dat dat het beste optie is. Thanks voor de reacties. Nog een suggestie voor een receiver + speakers voor onder de 250 euro? Liefst iets makkelijks wat niet 5 of 7 boxen heeft want tis voor mn kleine slaapkamer en kan die dingen moeilijk neerzetten.
Wil je een surround ervaring of wil je gewoon goed geluid stereo? Wil je surround kom je uit bij een 5.1 setje dus toch 6 boksen ( 4 plaats je makkelijk rond de tv en de rest onder tapijt door duwen door de plint ofzo)! Onder 250 euro kun je niet veel verwachten al zal het veel beter zijn als die sound bar!
Hier even tussen kijken en dan reviews zoeken:
http://tweakers.net/categ...BdlpijZBWtZGhgYKYUW1tbCwA
Wil je stereo wordt het een ander verhaal, maar dan zou ik die 250 euro fijn in de zak houden en met tv geluid doen! Want wil je iets beter(noemenswaardig verschil) qua stereo zit je al snel over die 250!
Hier even tussen kijken en dan reviews zoeken:
http://tweakers.net/categ...BdlpijZBWtZGhgYKYUW1tbCwA
Wil je stereo wordt het een ander verhaal, maar dan zou ik die 250 euro fijn in de zak houden en met tv geluid doen! Want wil je iets beter(noemenswaardig verschil) qua stereo zit je al snel over die 250!
Voor dat bedrag moet het zeker wel mogelijk zijn om een set neer te zetten welke beter geluid produceert dan een gemiddelde TV. Sterker nog, voor een paar tientjes kan je dan al een PC-setje neerzetten wat over het algemeen al beter doet. Speakers voor 200 euro het paar zijn (zelf nieuw) wel te vinden, leuk simpele stereoversterker er bij (wat dan tweedehands wordt) en je bent er.invoil schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:54:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
6 speakers ga je er wel op vooruit, maar smeer je het budget over slechts 2 speakers ga je er amper op vooruit? Alleen al de 2e hands markt heeft echt geweldig stereo spul voor rond die prijs. En idd: bijna alles wat je koopt is beter dan TV geluid.invoil schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:54:
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Wait wut?! Misschien is het te vroeg voor me, maar hoe duw jij je speakers (bokseninvoil schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:54:
Wil je surround kom je uit bij een 5.1 setje dus toch 6 boksen ( 4 plaats je makkelijk rond de tv en de rest onder tapijt door duwen door de plint ofzo)!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het is al vaker gezegd, maar ik zou kijken of je UPC/Ziggo kastje een optiche uitgang heeft. Dan sluit je het geluid van je kastje aan op je Yamaha.
Ik heb geen upc kastje. En mediamarkt wilde mijn speakers niet terugnemen omdat hij gekrast was. Het is in pianolak gevoerd en als je hem veegt geeft ie al krassen dus tjaa. Ik denk dat ik gewoon maar zo een analog stereo naar optisch converter moet kopen. Ik hoorde van de verkoper dat ik misschien wat vertraging in de geluid zal krijgen. Klopt dit?
Zou zomaar kunnen.
Ik zou dat ding op marktplaats mikken en je verlies nemen.
Ik zou dat ding op marktplaats mikken en je verlies nemen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Pagina: 1