Skype voor m'n oma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:29
nu weet ik alleen echt niet welk topic ik het moet plaatsen.

haha een best ongewone vraag, maar ik ben opzoek naar een gemakkelijke optie zodat me oma naar het buitenland kan bellen voor weinig geld.

als ik het even verder mag uitleggen, me oma belt normaal altijd met me tante uit Griekenland via de huistelefoon. ze hebben een speciaal abbo zodat het goedkoop is. Helaas is me oma door een ongeval in het ziekenhuis beland en moet ze er na nog naar een verzorgingstehuis, al met al gaat het lang duren.
en in die periode wil me me tante mijn oma(haar moeder) natuurlijk wel zelf spreken. De enige maar is dat ik het allemaal moet opzetten en dan alles in ga stellen en dan moet me oma (90 jaar) het gewoon kunnen bedienen door op een groene knop(opnemen) te drukken of op een rode knop(ophangen).

Nu is de vraag eigenlijk: als je skype hebt kan je dan ook gebeld worden op skype(als me tante met mobiel belt zonder skype daar op ) of niet?

en is er een tablet of ander aparaat dat daar op in speelt zodat ze gemakkelijk kan bellen?
of zijn er eventueel applicaties uit zodat het makkelijker is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt gewoon skype telefoons, is dat niks?

http://shop.skype.com/int...facture=&price_range=~100|100~200|200~300|300~&page=1&mac=0

En dan met een online nummer.

http://www.skype.com/intl...llfeatures/online-number/

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 21-01-2013 22:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Tsurany schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:45:
Je hebt gewoon skype telefoons, is dat niks?

http://shop.skype.com/int...facture=&price_range=~100|100~200|200~300|300~&page=1&mac=0

En dan met een online nummer.

http://www.skype.com/intl...llfeatures/online-number/
dat online nummer had ik nog niet eerder gezien maar dat is reuze handig!
dat van die skype telefoon is ook wel handig voor thuis, maar dat is niet te doen in het ziekenhuis, want daar word ze van afdeling naar afdeling gesleept en straks weer naar het verzorgingstehuis dus daarvoor moet ik nog een oplossing vinden

maar bedankt voor dat online nummer!(want ze heeft nu helemaal niets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft ze niet constant de beschikking over een open internet verbinding? Zo'n skype telefoon is juist plug en play in een netwerk poort. Wellicht Wifi variant?

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 21-01-2013 22:56 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Tsurany schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:56:
Heeft ze niet constant de beschikking over een open internet verbinding? Zo'n skype telefoon is juist plug en play in een netwerk poort. Wellicht Wifi variant?
hmm dat weet ik niet, ik weet wel dat daar wifi is en dat je dat kan gebruiken, maar ik heb eerlijk gezegd geen poortjes gezien voor internet.

ook moet het heel simpel zijn hoor, want de normale telefoon heeft ze al moeite mee! dus ik weet niet zo goed of dat wel een handige optie is. maargoed de volgende x kijk ik even of er zo'n poortje is!
bedankt!

ps. weet je in welk stuk van het forum ik dit topic eigenlijk moet plaatsen? ik heb echt geen flauw idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Normaal hier: Overige Hardware

Ik zal wel even een topic report maken, dan verplaatsen ze deze voor je, hoef je niet nog eentje aan te maken :)

Met WiFi kan je vast een WiFi telefoon gebruiken. Neem aan dat die wel te koop zijn.

Simpeler dan een normale telefoon zal wellicht lastig zijn, maar een scherpje met een gezicht en naam er op van de persoon die belt zou wel ideaal zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

>>> OH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik betwijfel of een WiFi telefoon in een ziekenhuis werkt. Vaak moet je eerst inloggen op een webportal, voordat je toegang krijgt tot de rest van het internet. Kan zo'n telefoon dat?
Daarnaast kan het ook zo zijn dat er om de zoveel tijd opnieuw ingelogd moet worden. Dat betekent dus dat je wordt uitgelogd, en vanaf dat moment is de telefoon niet meer bereikbaar.

Wat ik wil zeggen is: Skype klinkt heel mooi. Maar is dat wel de oplossing in deze specifieke situatie waar je zelf geen invloed hebt op de internetverbinding?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:32

Barrycade

Through the...

Je hebt ook GSM's in de vorm van een normale telefoon. Is dat dan niet wat?
Maar wel even opletten want de variant die wij voor onze oma hadden gekocht omdat ze in dezelfde situatie zat was veels te ingewikkeld dus dat werkte niet. En mijn oma had ook een herseninfarct gehad dus die was ook niet helemaal meer in staat om het te gaan begrijpen.

Maar als ze al een normale telefoon al bijna niet kan bedienen is het dan niet handiger als jij bij je oma op bezoek gaat met je smartfone met Skype daarop en je oma helpt om te bellen?
Of als je oma nog wel bij de tijd is een senioren GSM te kopen en je tante vragen of ze alleen wil bellen? Vast of mobiel bellen maakt in veel gevallen niet meer uit. Skype komt snel een PC bij kijken en dat zal waarschijnlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:43:

Wat ik wil zeggen is: Skype klinkt heel mooi. Maar is dat wel de oplossing in deze specifieke situatie waar je zelf geen invloed hebt op de internetverbinding?
Ik denk wel dat dat van toepassing is ja, dus dat zou roet in het eten gooien,en moeten ik opzoek maar een andere oplossing!
Barrycade schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:52:
Je hebt ook GSM's in de vorm van een normale telefoon. Is dat dan niet wat?

Maar als ze al een normale telefoon al bijna niet kan bedienen is het dan niet handiger als jij bij je oma op bezoek gaat met je smartfone met Skype daarop en je oma helpt om te bellen?
Het probleem is bij een normale telefoon dat we dan een Abbo moeten aanschaffen en dat kost nogal wat wil je naar het buitenland bellen, dus vandaar dat we de oplossing zochten met Skype.

Wat je beschrijft gebeurt idd nu, waarbij de familie helpt met het bellen, maar omdat wij er ook niet altijd zijn gaat dat een beetje lastig + privacy enzo, dat hoef ik denk niet uit te leggen.

Erg bedankt voor de reacties allemaal ik weet waar ik moet zoeken in het ziekenhuis en dan kan ik verder kijken maar we staan nog helemaal open voor suggestie's etc!!

Hartelijk bedankt moderator dat het nu op de goede plek staat!!
Pagina: 1