Xbox 360 Controller. werkt niet op pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Hallo,

ik wou met een game graag mijn xbox controller gebruiken...
nu heb ik alle stappen gevolgd die microsoft op de website uitlegt..
de driver voor de wired Xbox controller gedownload, Geinstalleerd en Als ik dan wil connecten vindt hij niks of iets dergelijks... heel vaag, ook wordt er op de microsoft website uitgeleft dat ik bij uitvoeren, joy.cpl in moet typen, vervolgens de xbox360 controller selecteren en bij eigenschappen kijken... maar het grote probleem is dat hij daar niet bij staat, bij spelbesturingen... dus als hij daar al niet bij staat heeft hij ook nooit de controller geïnstalleerd lijkt mij. maar als ik de controller connect, geeft hij wel een deuntje en installeert hij de ''Xbox 360 wireless controller via play & Charge kit, dus de wireles controller via die USB kabel....

Ik weet niet meer wat ik moet doen, zouden jullie mij misschien kunnen helpen,. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

Jij probeert een Wirless xbox-controller met die plug'n'play charger op je PC aan te sluiten? Dit kan niet. Die kabel bevat alleen de 2 voedingslijnen voor USB.

* D4NG3R spreekt uit ervaring :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolique
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2024
Een "wireless" xbox 360 controller heeft wel een ontvanger nodig..
het is niet dat je de usb oplader gebruikt om tevens een signaal door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
Oke.. is er nog een andere mannier (of kabel) om de wireles controller werkende te krijgen op de pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 22:50
Dit soort usb receivers.

http://www.ebay.nl/sch/i....ess+pc&_sacat=0&_from=R40

[ Voor 12% gewijzigd door Rutger Mulder op 21-01-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Je hebt hier deze receiver voor nodig:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Xbox_360_Wireless_Receiver.png

Op een andere manier zal het nooit gaan werken :+ Ook ik spreek uit ervaring, heb toevallig zelf zo'n receiver :)

*edit*
In nederland worden ze volgens mij alleen als deze set verkocht, onder andere bij de dixons:

Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/931652/14614397/0/1283417918/xbox360_wireless_joypad_with_receiver.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Riqy op 21-01-2013 22:24 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
is er nog een andere plaats dan ebay waar ik die kan kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
Niet los? Damn, moet ik ook nog een controller kopen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:18:
Jij probeert een Wirless xbox-controller met die plug'n'play charger op je PC aan te sluiten? Dit kan niet. Die kabel bevat alleen de 2 voedingslijnen voor USB.

* D4NG3R spreekt uit ervaring :P .
De naam is wat dat betreft misleidend. Ook met de gewone wired X360 controller kun je niet zomaar op de PC aansluiten, hier schijnt een andere controller voor nodig te zijn, die overigens net zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
CptChaos schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:26:
[...]
De naam is wat dat betreft misleidend. Ook met de gewone wired X360 controller kun je niet zomaar op de PC aansluiten, hier schijnt een andere controller voor nodig te zijn, die overigens net zo duur is.
Voor zover ik weet moet een wired controller gewoon direct op een pc werken, aangezien in windows 7 en hoger deze gewoon ondersteund word kwa drivers... Sterker nog, een vriend van me heeft dat :o

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
Maar niet met die kabel voor alleen voeding.... zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 07:51

mokumouse

LOLstoel User

steef125 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:26:
Niet los? Damn, moet ik ook nog een controller kopen :$
Je kan bij Dealextreme oid voor een paar euro een losse receiver scoren voor een xbox controller, heb ik in de tijd ook gedaan. Werkt prima

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
Oke ik kijk even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
steef125 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:28:
Maar niet met die kabel voor alleen voeding.... zeker?
nee met die play & charge kit kun je dit niet doen, deze geeft zoals gezegd alleen het signaal voor het opladen door (alleen plus en min van de stroom)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CptChaos schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:26:
[...]
Onzin. Je kan gewoon drivers van Microsoft downloaden en er mee spelen. Doe ik zelf namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
Riqy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:31:
[...]

nee met die play & charge kit kun je dit niet doen, deze geeft zoals gezegd alleen het signaal voor het opladen door (alleen plus en min van de stroom)
oke bedankt.. ik koop wel eentje van Deal Extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Riqy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:31:
[...]

Ja helaas wel sucky, als je een wired xbox controller voor de pc koopt werkt hij wel op de xbox, maar een xboox versie van de play charge kit werkt niet op de pc.

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:32:
Onzin. Je kan gewoon drivers van Microsoft downloaden en er mee spelen. Doe ik zelf namelijk ook.
Bij de Mediamarkt vertelde men mij dat er wel degelijk verschil is. Oh well, anders had ik ook een witte dacht ik en qua prijs maakte het niets uit. :)

EDIT @ Hieronder:
Ach, boeiend, qua prijs maakte het niet uit en heb nu een zwarte (wat beter bij mijn PC past). ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CptChaos schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:34:
Bij de Mediamarkt vertelde men mij ...
Nuff said. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Er is ook een wired XBox controller die werkt op de PC, maar het kabeltje zit er echt aan vast. De play and charge kit werkt ook wel op de PC, alleen zoal de naam zegt: het is een charge kit. Het signaal is en blijft draadloos. En ja, daar heb je dus die wireless receiver voor nodig.

Dus in het kort; er zijn twee controllers op de markt:

Draadloos
Bedraad

Bedraad wordt soms als PC-kit verkocht, en draadloos vaak als Play & Charge kit.

Beiden werken op zowel XBox als PC, alleen voor de draadloze versie moet je nog wel even een losse receiver kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
mokumouse schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:32:
[...]

Ja helaas wel sucky, als je een wired xbox controller voor de pc koopt werkt hij wel op de xbox, maar een xboox versie van de play charge kit werkt niet op de pc.
Je haalt nu twee dingen door elkaar... Een wired xbox controller (met standaard gewoon een vastzittende usb kabel) is iets anders als een wireless controller met een play & charge kit (losse draadloze controller met losse kabel, alleen bedoeld voor opladen)...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Riqy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:35:
[...]

Je haalt nu twee dingen door elkaar... Een wired xbox controller (met standaard gewoon een vastzittende usb kabel) is iets anders als een wireless controller met een play & charge kit (losse draadloze controller met losse kabel, alleen bedoeld voor opladen)...
Hehe ik wist niet eens dat er wired xbox controllers voor de xbox360 waren, datch dat zo'n play and charge kit de enige manier waren voor een 'wired' verbinding.

edit:

wellicht nog een tip voor de TS, als je er een via dealextreme besteld, hecht niet te veel waarde aan het driver CDtje, bij mij waren dat oude drivers die niet op win7 werkte, maar die kan je gewoon van de microsoft site halen

[ Voor 17% gewijzigd door mokumouse op 21-01-2013 22:41 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het is heel simpel: Je hebt xbox controllers en je hebt dezelfde xbox controllers speciaal voor PC, dit staat op de verpakking. Deze kan je wel gewoon via usb aansluiten, voor de andere heb je die receiver nodig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nope, zoals de naam zegt: opladen. Je hebt ook losse accu-laders:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/gamesgear/X360_Quick_Charge_Kit_2.jpg

Eigenlijk was die ook wel heel makkelijk, gewoon accu's insteken. Je kunt ook via de XBox 360 opladen terwijl de accu in de controller zit, dat duurt langer, maar je kunt tegelijk doorspelen (hoewel accuutje wisselen met die quick charge kit wel makkelijk was, en sowieso, in een half uur was hij weer speelbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
boe2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:41:
Het is heel simpel: Je hebt xbox controllers en je hebt dezelfde xbox controllers speciaal voor PC, dit staat op de verpakking. Deze kan je wel gewoon via usb aansluiten, voor de andere heb je die receiver nodig :)
Er is geen verschil in bedrade en/of draadloze controllers, ze werken gewoon allemaal op pc en xbox (draadloze alleen met receiver). Zelfs een draadloze headset (speciaal voor de xbox) werkt met die receiver gewoon op de pc ;) Ik spreek uit ervaring :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

boe2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:41:
Fout... ze worden verkocht voor de PC maar ze zijn niet anders dan de bedrade versies voor de 360. De echte bedrade versies, niet de variant met een los haalbare kabel:

Afbeeldingslocatie: http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/archive/winsupersite.com/content/content/127496/reviews/xbox360_hw_08.jpg

het is slechts een andere naam en soms een CD die er bij zit. Je kunt de PC variant dus gewoon op de 360 aansluiten en andersom, alleen de draadloze is het verschil. En bij de draadloze zijn dus twee soorten laders: Play & Charge en Quickcharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 19:09

C0nscious

Mysteryman.

Riqy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:44:
[...]

Zelfs een draadloze headset (speciaal voor de xbox) werkt met die receiver gewoon op de pc ;) Ik spreek uit ervaring :+
Dat is interessant, dus ik kan elke 'native' draadloze Xbox headset gebruiken op m'n pc met die receiver? Heb namelijk ook zo'n reicever hangen voor 2 controllers en zou draadloos qua headset wel fijn vinden. Gaat het dan wel goed met muziek etc? Werkt het dan net als een andere PC-headset die werkt met USB-ontvanger, dus zonder 3.5mm jacks?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Je gaat de headset gewoon zien als apart audio-apparaat vanuit chat/voice programma's. Het apparaat is dus apart te selecteren en beïnvloed je weergave van muziek en dergelijke niet :)

Koppeling is gewoon op dezelfde manier als je ook met de xbox doet ;) alleen in dit geval via de receiver ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Riqy op 21-01-2013 23:33 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 15:27
Umbrah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:46:
[...]
het is slechts een andere naam en soms een CD die er bij zit. Je kunt de PC variant dus gewoon op de 360 aansluiten en andersom, alleen de draadloze is het verschil.
[...]
Ook nog niet eens. De draadloze controller is ook identiek. Als je al zo'n receiver hebt, kun je probleemloos elke draadloze 360-controller op de PC gebruiken, ook al wordt hij niet als PC-versie verkocht. Die play&charge versie werkt dan ook.

Probleem is die receiver - die wordt niet los verkocht en hij blijkt niet erg robuust te zijn. Ik zit met een brakke receiver en er zijn er maar genoeg online die datzelfde probleem lijken te hebben. De enige optie is dan om er ergens uit Hong Kong ééntje over te vliegen of een complete nieuwe set te kopen. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dat vind ik wel meevallen, ik heb er ook al jaren één en die doet het nog perfect :)
Pagina: 1