Ssd aanschaffen, windows 8 upgrade mee te nemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Goede avond, ik vroeg me af wat de stappen zijn als ik mijn hdd wil vervangen voor een ssd.

Ik heb gebruik gemaakt van de 29,- upgrade op mijn pc en wil volgende maand een ssd aanschaffen.

Kan ik dan eerst Windows 7 installeren en dan mijn upgrade key gebruiken?

Sorry als de vraag erg n00b is O-)

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 13:30
je moet eerst windows 7 installeren met legale key en dan windows 8 upgrade uitvoeren. anders gaat het niet werken op legale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
hmz, ik heb wel een upgrade kunnen doen vanaf een nietzolegale windows 7.

Of krijg ik daar alsnog problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17
Je kan gewoon clean install doen zonder problemen. Is niks illegaals aan mits je de juiste licentie van een eerdere versie heb. Als je die niet hebt had je sowieso niet mogen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
Mijn computer was geschikt voor de upgrade kreeg ik te zien tijdens aanvraag.

Ik heb geen code in hoeven voeren o.i.d van de oude windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:54

Quad

Doof

Je kan gewoon zonder problemen de upgrade versie gebruiken.

Kweste van nieuwe SSD plaatsen en Windows 8 installatie CD/USB (net wat je gedaan hebt) gebruiken.
Bij invoeren van de code je upgrade code invoeren en klaar.

Het wordt pas vervelend als je een ander moederbord gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 21-01-2013 23:05 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
Ik heb het vanaf desktop gedaan, ben nu met mijn huidige key een iso dvd aan het maken via de windows 8 upgrade installatie prog.

Ga dat wel proberen als de ssd binnen is.

BEdankt voor de snelle reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:39
Quad schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:05:
Je kan gewoon zonder problemen de upgrade versie gebruiken.

Kweste van nieuwe SSD plaatsen en Windows 8 installatie CD/USB (net wat je gedaan hebt) gebruiken.
Bij invoeren van de code je upgrade code invoeren en klaar.

Het wordt pas vervelend als je een ander moederbord gebruikt.
Oh ja, hoezo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nou, Windows ziet dat je een ander moederbord gebruikt en denkt dan dat je Windows op een 2de computer wil installeren. En dat vind Windows niet leuk aangezien je de licentie maar voor één pc koopt.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Daanieyel schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:12:
[...]

Nou, Windows ziet dat je een ander moederbord gebruikt en denkt dan dat je Windows op een 2de computer wil installeren. En dat vind Windows niet leuk aangezien je de licentie maar voor één pc koopt.
Dan zet je toch eerst je oude W7 op je nieuwe mobo en ssd, en doe je daarna een clean w8 install

En trouwens als ik een nieuwe cpu en mobo wil kopen is dat mijn goed recht

[ Voor 8% gewijzigd door Jovas op 22-01-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jovas schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:47:
[...]
Dan zet je toch eerst je oude W7 op je nieuwe mobo en ssd, en doe je daarna een clean w8 install
Waarna de registratie zal zeggen dat de key al geactiveerd is.. op je oude mobo/cpu.. ;)
Jovas schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:47:
[...]

En trouwens als ik een nieuwe cpu en mobo wil kopen is dat mijn goed recht
Helemaal je goed recht, je zal alleen even met Microsoft moeten bellen voor een nieuwe activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:33:
[...]

Waarna de registratie zal zeggen dat de key al geactiveerd is.. op je oude mobo/cpu.. ;)

[...]

Helemaal je goed recht, je zal alleen even met Microsoft moeten bellen voor een nieuwe activatie.
Ik heb de Win 8 Pro upgrade al op DVD/USB staan, maar nog niet geïnstalleerd en geactiveerd.. Dat doe ik als ik over 5 maanden een nieuw Hasswell mobo/cpu setje haal.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jovas schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:33:
[...]
Ik heb de Win 8 Pro upgrade al op DVD/USB staan, maar nog niet geïnstalleerd en geactiveerd.. Dat doe ik als ik over 5 maanden een nieuw Hasswell mobo/cpu setje haal.. ;)
Dat is mogelijk.
Mijn zwager doet dat precies hetzelfde, hij heeft een retail licentie van Windows Vista, heeft de upgrade gekocht en in de kast gelegd totdat Hashwell uitkomt.

Daar installeert hij de Retail van Vista weer op en direct daarna de upgrade (clean install). Dit is inderdaad een legale oplossing.

Ik zelf heb ook Windows 8 pro upgrade, maar ik kan niet zomaar zodra ik een nieuwe desktop bestel daar Windows 8 upgrade op installeren, dan krijg ik gezeik.

Die licentie zit nu bij mijn notebook verbonden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Daanieyel schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:12:
[...]

In een ander deel van dit forum heb ik onderstaande vraag staan, maar bovenstaande opmerking heeft er mogelijk ook mee te maken , kom je niet in de problemen zo lang je maar op het zelfde moederbord zit , met verschillende harde schijven?

Ik heb Vista (home premium) op 2 harde schijven van mijn PC geinstalleerd (dual boot).
Met de c schijf werk ik , op de d schijf heb ik pas een schone Vista geinstalleerd. Nu wil ik graag de Vista op de d schijf upgraden naar Windows 8 Pro.

Vraag: Werkt daarna de (niet ge-upgrade)Vista op de c schijf nog ? Dan heb ik daar alle gegevens nog. kan ik 8 Pro eerst testen, gegevens van c overbrengen , of als er te veel problemen zijn, gewoon verder met Vista. Als is het maar voor een paar dagen.... Ook ik lees en hoor tegengestelde berichten, volgens een medewerker van een computerhandel zou het wel werkten..... heeft iemand met het voorgaande ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het zou volgens mij moeten kunnen, maar goed ik zou gewoon de upgrade op de C uitvoeren.
Vorige week maandag bij een klant van mij ook gedaan, ging helemaal vlekkeloos en de PC voelt volgens hem sneller aan dan met Vista.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Quad schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:20:
Het zou volgens mij moeten kunnen, maar goed ik zou gewoon de upgrade op de C uitvoeren.
Vorige week maandag bij een klant van mij ook gedaan, ging helemaal vlekkeloos en de PC voelt volgens hem sneller aan dan met Vista.
Maar ik wil tegelijk ook van 32 naar 64 bits, dus een normale upgrade gaat het dan al niet worden. Op internet las ik dat op de ene schijf 32 en de andere 64 geen probleem hoefde te vormen.....(vandaar ook dat ik huiverig ben om er vol in te springen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zou de upgrade kopen, en waar Windows Vista schoon op staat via een clean installatie van Windows 8 (dus niet upgraden maar de partitie formatteren etc, net als met Windows 7) installeren.

Volgens mij heb je dan geen dual boot meer, want volgens mij is Windows 8 weer heel wat anders daarmee.

PVOutput☀️

Pagina: 1