Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fax doet het incdienteel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een raar probleem.

Ik ben van KPN naar Ziggo gegaan. Opzich ging alles goed. Maar faxen is een probleem

Faxen ontvangen werkt prima.

Echter wanneer ik faxen wil versturen werkt het in 9 van de 10 gevallen niet. Ik heb een canon mx340.

Ik heb ziggo gebeld en deze geven aan dat het daar allemaal goed ingesteld is.

Ik typ het faxnummer in
blad word gescand.
Er word gebeld. dan gaat deze netjes over en na ca 1 minuu krijg ik de melding bewerking opnieuw in de fax. het blad wat dan uit de fax komt geeft aan dat de fax niet verzonden is.

Echter zo opeens gaat het wel goed en komt de fax er wel door. Dit gebeurd echter maar incidienteel.

Ik snap er dus helemaal niks van

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, di komt me enigszins bekend voor, dwz: vroeger had je met modems ook zoiets dat ze niet snel genoeg een kiestoon kregen om te kunnen inbellen. het zou me zomaar niks verbazen als je fax dat ook heeft. Als ik mijn telefoon simpelweg opneem bij Ziggo heb ik ook niet helemaal meteen een kiestoon, dat duurt even. Niet lang ofzo, maar gewoon net iets langer dan meteen, zeg maar :)

Wat bij modems destijds de oplossing was, was het intoetsen van een komma voor het nummer dat je wilde bellen. Dat werd als een soort pauze gezien.
Ik weet niet of je een decimale komma of punt op je fax hebt zitten, maar wellicht kun je dat eens proberen: eerst een punt of komma toetsen, en dan pas het nummer. Het zou zomaar eens kunnen helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vaste telefonie en faxen is zo'n onderwerp dat op GoT niet echt een plek heeft (want erg last century).

Gezien het speelt bij overstap van provider lijkt dit me in Internetproviders & Hosting het best thuishoren.

Move OH -> IPH

Inhoudelijk:
Dit kan veel verder gaan dan alleen te traag kiestoon te krijgen. Een 'ouderwetse' telefoonlijn geeft je een analoge verbinding van A naar B. VoIPoplossingen zoals die van Ziggo (maar ook KPN's IPB en alle andere VoIPproducten) bieden je een gesimuleerde analoge lijn die digitaal gecodeerd over een IP-verbinding stuurt. De codecs die daarvoor gebruikt worden zijn toegespitst op de eigenschappen van het menselijk gehoor. Geluiden die wij goed horen worden heel nauwkeurig weergegeven, geluiden die we slecht horen worden veel minder nauwkeurig weergegeven en geluiden die we niet kunnen horen worden helemaal weggelaten.

Een fax heeft een heel ander gevoeligheidsbereik dan het menselijk gehoor. Dat is bij een ouderwetse analoge lijn handig, want het maakt gebruik van alle beschikbare bandbreedte, maar het gaat de mist in bij een VoIP-dienst, omdat de codecs die spraak zo goed omzetten alles wat voor het menselijk oor irrelevant is degraderen. En daar kunnen faxen (en trouwens inbelmodems) hard over struikelen.

Eigenlijk zijn er maar twee oplossingen die werken:
- downgraden naar ouderwetse analoge KPN lijn en huidige fysieke fax behouden
- faxapparaat wegdoen en overstappen op een online faxservice die binnenkomende faxen als .pdfjes naar je mailt.

Oslik blyat! Oslik!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Wat dion_b al aangeeft inderdaad. Wat voor lijn had je bij KPN? Ook VoIP, of was dat een analoge lijn?

blub

• The Eagle
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dion, daar zeg je zoiets idd.

Denk dat TS zich in voorkomend geval af moet vragen of het niet handiger (en sneller) is in het vervolg scan + mail te gebruiken ipv fax.
En ook hoe vaak hij uberhaupt nog een fax stuurt. Is dat dagelijks dan is het probleem een stuk relevanter dan een keer per week.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Faxen werkt niet betrouwbaar icm VOIP, tenzij je een voipprovider hebt die T38 ondersteunt.

Alternatieven: digitaal (fax naar email en andersom), fax op een analoge/isdn lijn hangen.

Workaround: Fax zo traag mogelijk zetten, 9600 baud ipv auto of hoger, dat verminderd de kans op ellende. (maar is geen echte oplossing)

Verwijderd

Topicstarter
Workaround: Fax zo traag mogelijk zetten, 9600 baud ipv auto of hoger, dat verminderd de kans op ellende.

Hoe doe ik dat?? om mijn mx340

• Wagij
  • Laatst online: 11-08 23:46
Wat je kunt doen om er achter te komen hoe je dat doet is zoeken naar de handleiding en het daar verder in nakijken.

Het zoeken naar de handleiding heb ik voor je gedaan, hoef je alleen maar verder daarin te zoeken.

http://files.canon-europe...20MX340%20series%20NL.pdf

Beter dan nix... Wagij...

Pagina: 1