[Win8] Problemen bij de upgrade naar Windows 8*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Problemen bij uitvoeren Win8 upgrade. Opgelost door een clean install te doen ipv de upgrade versie.

[ Voor 94% gewijzigd door Aghanim op 22-01-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 00:32
En als je gewoon geen upgrade doet maar clean instal win 8 erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:57
Aghanim schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:17:
Ik ben echt verbaasd over de gebruiksvriendelijkheid van dit product. Ik dacht dat het met Win7 sterk verbeterd was en dat Microsoft de stijgende lijn voort zou zetten.
Volgens mij heb jij Windows 8 nog niet kunnen gebruiken dus hoe kan je in godsnaam iets zeggen over de gebruikersvriendelijkheid ervan. Verder is je hele verhaal gericht op hardware problemen, tenzij jij kan bewijzen dat iedere Windows 8 gebruiker exact hetzelfde meemaakt als jij?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:28:
[...]
Volgens mij heb jij Windows 8 nog niet kunnen gebruiken dus hoe kan je in godsnaam iets zeggen over de gebruikersvriendelijkheid ervan. Verder is je hele verhaal gericht op hardware problemen, tenzij jij kan bewijzen dat iedere Windows 8 gebruiker exact hetzelfde meemaakt als jij?
Sorry maar dat is onzin, waarom zou ik hardware problemen hebben als mijn PC altijd perfect gedraaid heeft en ik vandaag al 3x Win7 zonder enig probleem heb geïnstalleerd? Op internet lees ik meerdere gebruikers met vergelijkbare problemen, helaas zonder oplossing. Het is veel te makkelijk om nu direct naar hardware problemen te wijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 21-01-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-07 21:32
Ik snap je woede. Het kan inderdaad frustrerend zijn om dit soort dingen mee te maken. Maar probeer eens alles te formatteren, liefst in Gparted en dan frisse W7 en dan je W8 er overheen. Oh, en zorg dat je de SATA data kabels uit de schijven trekt waar je niet op installeert.
offtopic:
200 PC's in ±20 jaar? Wat doe jij er allemaal mee? :P

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
Misschien de Topic tekst aanpassen met aanvulling installatie/upgrade voor de duidelijkheid.
Heeft de Upgrade naar Win8 misschien alle updates van Win7 (sp1 etc) nodig!? Geen idee. Draai nog lekker op Win7 en blijft voorlopig nog doen ook.

Kan je helaas niet helpen, sorry. Succes in ieder geval!

[ Voor 11% gewijzigd door Xessive op 21-01-2013 21:33 . Reden: Aanvulling / Typos ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laat me gokken? 64bit windows 8? Probeer 32bit en het werkt ;)

Maar nog wat sidenotes:
- Kreeg melding dat ik 5GB schfijruimte nodig had: prima, flink opgeschoond
Dat is de 5GB Iso download, dat klopt

- Na afronding aankoop en begin install de melding dat ik 20GB nodig heb: WTF, net was het nog 5
En dat is de upgrade zelf, na de download heb je keuze om DVD te branden of update direct te doen.

Maar niet eens 5GB vrij op je schijf? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:31:
Ik snap je woede. Het kan inderdaad frustrerend zijn om dit soort dingen mee te maken. Maar probeer eens alles te formatteren, liefst in Gparted en dan frisse W7 en dan je W8 er overheen. Oh, en zorg dat je de SATA data kabels uit de schijven trekt waar je niet op installeert.
offtopic:
200 PC's in ±20 jaar? Wat doe jij er allemaal mee? :P
Ik heb Windows 7 vandaag 3x schoon geïnstalleerd inclusief SP1 en de andere updates. Gebruik ook maar 1 HDD dus heb geen andere kabels waar het aan kan liggen.

Voor de duidelijkheid: het gaat me er niet zozeer om dat het niet direct werkt, maar dat er geen enkele info beschikbaar is vanuit Microsoft. Bijvoorbeeld al met het probleem over de postcode bij aankoop en nu tijdens de install een helptekst van 0.5 sec en dan de reboot.
SinergyX schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:35:
Klopt is de 64bit. Ik heb ook niet een keuze hierin kunnen maken, al was ik dan ook voor de 64 bit gegaan ivm ram. Kan wel eens kijken of ik de 32 bit upgrade kan vinden.

offtopic: voor de hele familie pc's repareren/installeren etc. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 21-01-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03
binbero schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:28:
En als je gewoon geen upgrade doet maar clean instal win 8 erop?
Dit dus.. gewoon lekker die Win 8 installatiebestanden op een Fat32 usb stickje laten zetten door die assistant, rebooten en een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
SinergyX schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:35:
Huh!? Maar kan je hem dan wel upgraden naar een 64-bit versie van Win8 of blijf je met een 32bit versie zitten. Wel bizar zeg. 8)7

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 00:32
tip via dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:57
Aghanim schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:30:
[...]

Sorry maar dat is onzin, waarom zou ik hardware problemen hebben als mijn PC altijd perfect gedraaid heeft en ik vandaag al 3x Win7 zonder enig probleem heb geïnstalleerd? Op internet lees ik meerdere gebruikers met vergelijkbare problemen, helaas zonder oplossing. Het is veel te makkelijk om nu direct naar hardware problemen te wijzen.
Windows 8 is geen Windows 7, dus dat het in Windows 7 werkt zegt niets. Mijn punt is dat je met zo'n attitude van mij iig geen hulp krijgt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:28
Het upgraden werkt inderdaad niet. Daar ben ik het mee eens.
"Windows kan het upgraden niet voltooien"... Maar waarom???

Een clean install werkt vervolgens prima! Behalve dan dat Windows na 8 versies ervaring nog steeds GRUB kapot maakt...

Oh en de postcode moet zo '1234 ab" :)

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 21-01-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03
jeroen3 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:45:
[...] Een clean install werkt vervolgens prima! Behalve dan dat Windows na 8 versies ervaring nog steeds GRUB kapot maakt...[...]
Dat heeft ook een logische verklaring en reden :) Overigens ook andersom kan het soms kapot gaan hoor. Afhankelijk van hoe je het een en ander hebt geregeld met bootloaders enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat is dat nu weer voor onzin? :?
Xessive schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:43:
Huh!? Maar kan je hem dan wel upgraden naar een 64-bit versie van Win8 of blijf je met een 32bit versie zitten. Wel bizar zeg. 8)7
Blijf je wel met 32bit zitten, maar daarmee kan je wel zien of het een hardware probleem is ;)

Kale install werkt bv bij oudere AMD borden niet, terwijl dat wel gewoon 64bit CPU's zijn. Nu is TS' bord aardig recent (gok eind vorig jaar?), dat het iig geen 32/64bit issue zou moeten zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bord is inderdaad behoorlijk recent maar ik las veel problemen over 64 bit en Win8 en er bleek een bios update te zijn voor mijn bord. Met die update kwam ik van een hangend Win8 logo tot aan de random reboots dus het heeft wel iets geholpen.

Ga nu proberen om een verse install te doen van Win8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:54
Met 5 jaar oude hardware 0,0 problemen met het installeren van Windows 8. Op een 3 jaar oude laptop geen centje last bij het upgraden van Win 7 naar Windows 8. Alle hardware draait op beide bakken, probleemloos en beter dan onder Win 7. Beide systemen zijn 64 bits.
Install vanaf 3 usb sticks gedraaid en het werkt nog niet? Drivertje misschien? Win 8 had wat problemen (na verse install zonder updates) met USB3. Ooit aan gedacht om even je iso op een DVD'tje te fikken?
Misschien gek, maar als ik 3 keer een non werkende install vanaf een USB stick krijg, dan probeer ik een andere oplossing. Kan je van mijn part 100000 bakken geinstalleerd hebben, maar dat had je je dan toch zeker ook zelf kunnen bedenken.

En om dan te komen gillen dat Win 8 ruk is terwijl 99,9% van de wereld probleemloos kan upgraden.... nodigt niet uit om je serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Clean install 64 bit gedaan en werkt prima. Op dezelfde hardware uiteraard ;) Het probleem zat dus in de Upgrade installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb de topictitel een beetje aangepast, want de titel die je verzonnen had kon echt niet hoor, vooral niet omdat je nog niet eens met het product gewerkt hebt 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 22-01-2013 00:05 ]

Pagina: 1