Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

+/- €500 laptop - standaard werk (office, internet, Sims)

Pagina: 1
Acties:

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:13
Beste Tweakers,

Voor een klasgenote ben ik op zoek naar een laptop. Ze had/heeft een pc, maar die begint toch wat te verouderen. Ze gaat binnenkort studeren, dus een laptop is eigenlijk wel handig dan.

Ze stelde de volgende eisen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
    Internet, programma's zoals word, powerpoint, excel, en Sims 3 met een aantal uitbreidingspakketten
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
    500 euro is toch wel de richtlijn. Een klein beetje meer is niet erg, mits dit veel meerwaarde heeft natuurlijk. Goedkoper is altijd fijn ;)
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
    Voorlopig zal de laptop alleen op haar kamer staan, maar misschien over 2 jaar mee naar de universiteit. 15.6" vind ze wel een goed formaat (of wat kleiner, zeg maar ≥14" ), maar ik denk dat 17.3" niet een probleem zal zijn. Accuduur het liefst zo lang mogelijk (zover mogelijk binnen dit budget..). Gewicht zal niet zo'n enorm probleem zijn.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
    Zij heeft zelf geen voorkeur. Ik heb echter slechte ervaringen met Acer (kapotte CDdrive, kapot toetsenbord en kapot touchpad op één en dezelfde laptop). Een bedrijf kan natuurlijk zijn producten verbeteren, dus misschien is dit nu al niet meer zo erg.
    Mijn vorige laptop was een Packard Bell, heb eigenlijk nooit over deze laptop geklaagd, behalve dat hij niet de stevigste was (hij was ook niet zo duur).
Zelf gebruik ik mijn Dell Inspiron 15R SE, maar deze valt helaas buiten het budget, zelfs met kortingsbonnen.
Na wat zoeken op de pricewatch en de BBG van Oktober 2012 te bekijken (die had nog een <€600 erin), kwam ik met de volgende kandidaten:Ik weet niet of de Sims 3 te spelen is op een HD4000. Ik denk het eerlijk gezegd wel, zeker omdat het uit 2009 is (correct me if i'm wrong), maar een losse graka die beter presteert is nooit mis ;) (zeker binnen dit budget)
Het lukt me eigenlijk niet een aantal laptops met losse graka te vinden voor dit bedrag.

Hopelijk hebben jullie adviezen hierover.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

N0EPie0910

[ Voor 4% gewijzigd door N0EPie0910 op 21-01-2013 23:15 ]

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik denk dat de HD4000 sims 3 wel draait. Ik vond trouwens deze laptop met een amd A8 4500m apu.

pricewatch: Asus A55DR-SX091V

De 7640G van de apu is iets sterker dan de hd4000 en valt ook in het budget. Ik lees wel wat tegenstrijdige informatie update.nl geeft aan dat er ook nog een hd7670m inzit. Deze kan samenwerken met de 7640g daardoor is het mogelijk om spellen met directx 10 of hoger beter te draaien.

Overigens A4 t'/m A6 is een dualcore. A8 t/m A10 is een quadcore. Het is wel zo dat de i5 die je hebt geselecteerd sneller is dan alle amd processoren. Overigens zul je dit niet merken met het gebruik dat je opnoemt.

De hd7670m is een redelijke goede videokaart maar in combinatie met een A6 4400m kan ik het niet echt een aanrader noemen.

[ Voor 52% gewijzigd door Arjantje op 23-01-2013 10:26 ]

• N0EPie0910
Ook 4launch en hardware.info geven aan dat in deze Asus een 7670 zit.
Wat zou er mis mee zijn dan, als deze i.c.m. een A6 4400m in zit? Zorgt de processor er dan voor dat de 7670 niet goed tot zijn recht komt?

• Arjantje
Er is niks mis mee maar de processor is gewoon een stuk minder krachtig. En ik verwacht dat de a6 4400m en 7670 niet in crossfire elkaar kunnen ondersteunen. Dit ga ik even uitzoeken! :9

De a6 4400m bevat een 7520G videokaart deze kan ook samenwerken met de hd7670. Ik heb toevallig zelf de combinatie a8 4500m en 7670. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij games met directx 9 of minder alleen de apu gebruikt word. Nu is dit goed te doen met een a8 4500m omdat deze de 7640 bevat maar ik verwacht dat de 7520 een stuk zwakker is vandaar dat ik het geen aanrader vind. ;)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is :+

Edit: Sims 3 is een directx 9 game

[ Voor 57% gewijzigd door Arjantje op 24-01-2013 08:59 ]

• N0EPie0910
Dus als ik het goed begrijp, is het dus gewoon een goede laptop (voor dit budget), maar met een wat minder goede processor?

En de Dell die in m'n eerste post stond? (Inspiron 15) Is deze een beetje goed? Ik weet niet zoveel van apu's en cpu's namelijk.

Game-debate.com geeft aan dat die Inspiron 15 de sims aan kan, maar uit ervaring weet ik dat dit niet altijd helemaal klopt.
Ook de Asus zou het aan moeten kunnen, en ook op de 7640G kan die de Sims aan.

Heeft de ULV processor van de Dell werkelijk invloed op de accuduur? Dat zou natuurlijk fijn zijn, aangezien ze dan over 2 jaar op de universiteit er wat langer mee kan door werken..

• Arjantje
Van ULV heb ik geen verstand behalve dat de processor daarbij lager geclockt is. De prestaties nemen hierdoor iets af en als het goed is de accuduur toe. Of het in praktijk werkt weet ik niet ;) .

Maar de HD4000 die er inzit zal sims 3 draaien niet op de hoogste instellingen maar het draait zonder problemen :)

http://www.modthesims.info/showthread.php?t=483418
Pagina: 1