Beste Tweakers,
Voor een klasgenote ben ik op zoek naar een laptop. Ze had/heeft een pc, maar die begint toch wat te verouderen. Ze gaat binnenkort studeren, dus een laptop is eigenlijk wel handig dan.
Ze stelde de volgende eisen:
Na wat zoeken op de pricewatch en de BBG van Oktober 2012 te bekijken (die had nog een <€600 erin), kwam ik met de volgende kandidaten:
(zeker binnen dit budget)
Het lukt me eigenlijk niet een aantal laptops met losse graka te vinden voor dit bedrag.
Hopelijk hebben jullie adviezen hierover.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
N0EPie0910
Voor een klasgenote ben ik op zoek naar een laptop. Ze had/heeft een pc, maar die begint toch wat te verouderen. Ze gaat binnenkort studeren, dus een laptop is eigenlijk wel handig dan.
Ze stelde de volgende eisen:
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Internet, programma's zoals word, powerpoint, excel, en Sims 3 met een aantal uitbreidingspakketten - Wat mag je laptop gaan kosten?
500 euro is toch wel de richtlijn. Een klein beetje meer is niet erg, mits dit veel meerwaarde heeft natuurlijk. Goedkoper is altijd fijn - Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Voorlopig zal de laptop alleen op haar kamer staan, maar misschien over 2 jaar mee naar de universiteit. 15.6" vind ze wel een goed formaat (of wat kleiner, zeg maar ≥14" ), maar ik denk dat 17.3" niet een probleem zal zijn. Accuduur het liefst zo lang mogelijk (zover mogelijk binnen dit budget..). Gewicht zal niet zo'n enorm probleem zijn. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zij heeft zelf geen voorkeur. Ik heb echter slechte ervaringen met Acer (kapotte CDdrive, kapot toetsenbord en kapot touchpad op één en dezelfde laptop). Een bedrijf kan natuurlijk zijn producten verbeteren, dus misschien is dit nu al niet meer zo erg.
Mijn vorige laptop was een Packard Bell, heb eigenlijk nooit over deze laptop geklaagd, behalve dat hij niet de stevigste was (hij was ook niet zo duur).
Na wat zoeken op de pricewatch en de BBG van Oktober 2012 te bekijken (die had nog een <€600 erin), kwam ik met de volgende kandidaten:
- Lenovo Essential B590 (MBX2BMH)
- Asus A55A-SX031V
Niet leverbaar - Asus R500A-SX061V
Zelfde verhaal, lijkt zelfs dezelfde laptop. Uit de BBG - MSI CX61 0NE-252NL
- Dell Inspiron 15
Ik weet niet hoe goed deze processor is, en dan ook grafisch... Maar dit lijkt me verder (met kortingsbonnen) zeker een mooie laptop. - Samsung Uitvoering NP355E7C-S04NL Ik weet niet zoveel vand AMD processors, dus geen idee of dit een goede is. En is de graka in deze laptop beetje goed (HD7670)? Helaas wel een 17.3"
Het lukt me eigenlijk niet een aantal laptops met losse graka te vinden voor dit bedrag.
Hopelijk hebben jullie adviezen hierover.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
N0EPie0910
[ Voor 4% gewijzigd door N0EPie0910 op 21-01-2013 23:15 ]