Office probleem omgevingsvariable temp, upload bestand probl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-01-2022
Hoi,

Ik zit met het onderstaande probleem:

Wanneer ik een word 2007 document wil opslaan op een website krijg ik de volgende melding:

"word kan het werkbestand niet maken, controleer de omgevingsvariable temp"

Besturingssysteem win 7
Microsoft office 2007 ( probleem deed zich ook voor op office 2010 )

Reeds ondernomen stappen:

- Internet history leeg gemaakt.
- Tijdelijke internetbestanden en Geschiedenisinstellingen Map verplaatst
- Office opnieuw geinstalleerd.
- register aan gepast zoals deze vermeld staat via de Microsoft help pagina.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik mis de stap dat je de omgevingsvariable temp controleert ;) Dus %temp% en voor de zekerheid ook %tmp%

Waar verwijst die naar, is die map schrijfbaar en niet vol?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
Ik weet helaas niet hoe ik dat kan controleren, kun je me dat misschien uitleggen?

c:\test geschiedenis\tijdelijke internetbestanden , dit heb ik aangemaakt.
wanneer ik in "tijdelijke internetbestanden en geschiedenis" bestanden weergeven doet dan verwijst die daar naatoe. ( zoals ik ingesteld heb )

Bedoel je dat misschien?

[ Voor 60% gewijzigd door oceandrive op 21-01-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee. achterhaal waar nu de variabele %temp% naar verwijst en of die locatie in orde is.

Open een console en typ:

echo %temp%

Je krijgt nu de waarde van de variabele terug als het goed is.
Er horen een aantal standaard variabelen te zijn ingesteld in Windows, waaronder de "temp" mappen.

Waar stel ik eventueel de waarde in van de %temp% map?
Nou lees bijv eens hier: http://best-windows.vlaurie.com/environment-variables.html (zitten screenshots bij)

[ Voor 12% gewijzigd door akimosan op 21-01-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
Bedankt.
Hij verwijst naar Appdata\Local\Temp

Mag ik dat leeg maken?
Om te proberen of daarmee het probleem opgelost is?
Oftewel kan ik schade aan mn computer veroorzaken wanneer ik deze map leeg maak?

Ik heb de map inmiddels leeg gemaakt, maar het probleem blijft bestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door oceandrive op 21-01-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
De variabele staat goed, houden zo..
Ik denk dat het meer zit in de installatie van office en de manier waarop je een word document wilt opslaan.

Ik zou de Office installatie eens controleren en eventueel opnieuw uitvoeren. neem eventueel ook contact op met de beheerder van de site als het gaat om een Sharepoint site (meen ik zo op te maken uit de manier waarop je beschrijft dat je een Word document wilt opslaan op een website..)

Je bent waarschijnlijk hiermee aan de slag gegaan en hebt de map voor tijdelijke internet bestanden nu niet goed ingesteld staan.

Foutbericht 'Word kan het werkbestand niet maken' wordt weergegeven wanneer u een document in 2013 Word, Word 2010 of Office Word 2007 opslaat

Zorg dat je dat artikel in de originele taal (engels) bekijkt en volg dan de instructies (de mapnamen worden anders verneukt door de vertaling)
Stel de juiste waarde in bij Cache onder sleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

De juiste waarde is:

%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files

Start eventueel je PC opnieuw op om deze waarden te laden wanneer je IE gebruikt.

[ Voor 50% gewijzigd door akimosan op 21-01-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
Het word bestand word opgeslagen als word 97-2003 bestand.
Het probleem doet zich voor op alle vacature websites alsmede hotmail.
Office heb ik reeds opnieuw geinstalleerd. ( 2 versies )

Aangezien het probleem zich op elke website voordoet lijkt het me eerder een probleem wat zich op de pc bevind.

Mocht je/jullie nog een idee hebben dan hoor ik het graag, anders vriendelijk bedankt voor de hulp.

Het feit dat de "browser geschiedenis map" een zelf aangemaakte map is lijkt me geen probleem?
Ik heb op internet gevonden dat dit mocht.

Wanneer ik het bestand opsla als word bestand met Macro dan kan het wel op de website geplaats worden zie ik zojuist.
Maakt dit iets uit? lijkt me dat dat niet de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
Het probleem ligt aan de pc.
Wanneer ik het word bestand op mijn laptop zet dan kan ik het bestand wel op een willekeurige website uploaden.
Spijtig genoeg kan de persoon niet altijd gebruik maken van mijn laptop, zodoende zou het fijn zijn als het ook op deze pc werkt.

Mocht iemand nog een tip voor me hebben dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
Je bent waarschijnlijk hiermee aan de slag gegaan en hebt de map voor tijdelijke internet bestanden nu niet goed ingesteld staan.

Foutbericht 'Word kan het werkbestand niet maken' wordt weergegeven wanneer u een document in 2013 Word, Word 2010 of Office Word 2007 opslaat

Zorg dat je dat artikel in de originele taal (engels) bekijkt en volg dan de instructies (de mapnamen worden anders verneukt door de vertaling)
Stel de juiste waarde in bij Cache onder sleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

De juiste waarde is:

%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files

Start eventueel je PC opnieuw op om deze waarden te laden wanneer je IE gebruikt.
[/quote]

Ik heb inderdaad die fout gemaakt!
Nu heb ik het veranderd zoals je aangegeven hebt, zonder resultaat helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Ok, je kunt eens gaan kijken of het probleem in ieder geval niet optreedt wanneer je een nieuw WIndows profiel aan maakt (beetje schieten met een dubbelloops op een mug, maar ok)

1) Maak een extra admin account aan op de PC.
2) Herstart de PC, log aan met dat nieuwe admin account
3) Blader met de verkenner naar de map C:\Users
4) Hernoem het profiel waarin het probleem optreedt (zeg dat dat user Bas is, hernoem dan de map Bas naar Bas.old)
5) Meld af met het admin account
6) Login met account Bas
7) Het account Bas krijgt alle instellingen compleet vers alsof Bas voor de eerste keer aanmeldt op de PC.
8) Treedt het probleem nu ook op? Damn you're screwed... Backup en installeer Windows opnieuw?
9) Treedt probleem niet op? Ok, probleem zit hem toch ergens in een persoonlijke instelling. Roll back (reboot, verwijder nieuw profiel Bas en hernoem Bas.old weer naar Bas en zoek heel erg verder of:

10) bedenk wat misschien minder tijd kost en richt het nieuwe profiel in met de juiste instellingen. Waar nodig kun je bestanden en mappen verplaatsen uit de mappen van Bas.old (zet verborgen mappen en bestanden aan, evenals weergeven van systeembestanden om te zorgen dat je alle mapen en bestanden ziet. De laatste optie is wat meer voor gevorderden, maar trek er iemand bij met voldoende technische kennis van Windows en het moet wel lukken.)

[ Voor 3% gewijzigd door akimosan op 21-01-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
Ik heb een nieuw gebruiker aangemaakt, daarbij doet het probleem zich niet voor.
Het heeft dus iets te maken met de juiste rechten.
De persoon welke de computer gebruikt kan nu in ieder geval voorruit.

Ik zal binnenkort eens gaan spelen met de rechten :)

Hartelijk bedankt voor de perfecte en snelle hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Nee, het is geen rechtenkwestie! het is puur een registerwaarde die niet juist staat, heeft niets met rechten te maken..

Probleem is dat het speld in hooiberg is om uit te zoeken welke registerwaarde, vandaar dat ik de tip gaf om een nieuw profiel te maken en eventueel te kiezen om dan maar het nieuwe profiel in te richten.
Ga in ieder geval niet zoeken naar verschillen in rechten want dan ben je sowieso op het verkeerde pad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
Ok, ik ga het bovenstaande proberen,bedankt.
Mocht ik het oplossen dan kom ik er op terug zdat mogelijk andere mensen er ook wat aa hebben.
Pagina: 1