Afstandsbediening samsung instellen voor digitale tv

Pagina: 1
Acties:

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 00:57
Hallo iedereen,

Ik heb een deze dagen een digitale tv ontvanger (samsung DCB-B270) gekocht. Nu is dit een tweedehands en de afstandbediening werkt niet meer helemaal goed. Ik heb zelf een samsung tv met ook een afstandbediening. Ik zou graag willen dat ik met de afstandbediening van de tv ook mijn digitale tv receiver kan aansturen.

Weet iemand hoe je dit doet? Ik heb het ooit een keer gedaan met een andere tv en een andere receiver, maar ik heb totaal geen idee meer hoe het moet. Ik heb al op internet rondgekeken, maar nerges staat het duidelijk uitgelegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het is mogelijk om met de AB van een digitale decoder ook de TV te bedienen, maar andersom niet. In dit geval is het dus niet mogelijk en zou je een universele of een vervangende AB moeten kopen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het hangt ook een beetje van de AB af. Mijn Philips AB bij de TV kan ook andere apparaten bedienen. De handleiding verteld me hoe.

https://discord.com/invite/tweakers

• Dimens
redfoxert schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:01:
Het hangt ook een beetje van de AB af. Mijn Philips AB bij de TV kan ook andere apparaten bedienen. De handleiding verteld me hoe.
Deze decoder heeft geen HDMI wat nodig is om gebruik te maken van HDMI-CEC. In dit verhaal is het dus niet mogelijk om hier gebruik van te maken.

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 00:57
Oke helaas, want bij mijn ouders kan ik met de afstandbediening van mijn samsung-tv wel de decoder gebruiken. Maar daar zit inderdaad een HDMI aansluiting aan.

• Dimens
pyro-tukker schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:43:
Oke helaas, want bij mijn ouders kan ik met de afstandbediening van mijn samsung-tv wel de decoder gebruiken. Maar daar zit inderdaad een HDMI aansluiting aan.
Dat gaat dan inderdaad via HDMI-CEC wat ze bij Samsung ook wel Anynet+ noemen. Dan moeten beide apparaten dit ondersteunen als je er gebruik van wil maken.
Pagina: 1